  • 31. Data: 2016-01-20 17:01:51
    Temat: Re: SONDA wraca
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Odpowiedz z TVP2:
    "Bardzo dziękujemy za przesłanego maila. Uprzejmie informujemy, że
    jesteśmy w takcie prac nas nową ofertą programową TVP2 i w tej sprawie
    nie zapadły jeszcze żadne decyzje."

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2016-01-20 17:05:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 16:59, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    >
    > Ja wiem, ze grupa elektroniczna i naduzylem nieco jej zasady piszac
    > posta jakby OT, no ale skoro juz... Ja bym sie bardzo chcial dowiedziec
    > z TV np., co sie dzieje, jaki jest postep w pracach nad kontrolowana
    > fuzja wodoru. Temat stary, jak sie pojawil, to sie o tym mowilo, a teraz
    > cisza. I tego sie w hipermarkecie nie dowiem. Postep w elektronice
    > rzeczywiscie kazdy moze metoda Macayeva poznac, ale juz jak sie bedzie
    > ja zasilac za czas jakis, to temat ciekawy. Wyswietlacz 4k w telefonie i
    > fontanna oraz apka do zamiany telefonu w kuchenke mikrofalowa? Fajnie,

    Włącz sobie Galileo. Jest na którymś programie dostępnym na DVB-T. Jest
    taki sobie, ale lepszego pewnie nie zrobimy. Sonda była kultowa tylko w
    takim sensie jak Radmor i Altus były kultowe. Bo nie mieliśmy dostępu do
    zachodnich produkcji w tej klasie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2016-01-20 19:15:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Jan 2016 17:05:44 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
> [...]
    tylko w
    > takim sensie jak Radmor i Altus były kultowe. Bo nie mieliśmy

    Daj przykład zachodniej produkcji, ówczesnej lub współczesnej, gdzie
    jest konwencja z sondy: dyskusja i spór, z której wypływa pierwiastek
    poznawczy.
    Takie rzeczy już tylko w usenecie.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-01-20 20:17:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Oups, doceniam. Na szczescie wsrod "technicznych" tez ludzie sa czujni:-)

    Że niby ten techniczny to ja? Możliwe. Sam staram się nie stosować takich
    rozróżnień. Ponadto nie podzielam opinii, że gdyby wszyscy ludzie znali
    prawo Ohma, to losy świata by się potoczyły lepszymi drogami. Mam za to
    przeświadczenie, że znaczna część osób, które *nie znają* wspomnianego
    prawa, gdy im się podsunie podręcznik otwarty na odpowiedniej stronie,
    powie coś w rodzaju "a tak, było o tym Ohmie na fizyce; chodzi o to,
    że jak opór dwa razy większy, to dwa razy mniej prądu popłynie? -- to
    przecież oczywiste!".

    Jasne, że fajnie jest, gdy ktoś wie jakie są różnice miedzy napięciem
    a natężeniem prądu. Tak samo gdy wie co różni synklinę od antykliny.
    Mitozę od mejozy. Sonaty od sonetów. A nawet trele od moreli. Fajnie
    jest przede wszystkim dla niego, bo życie w świecie, który się rozumie,
    jest przyjemniejsze. Ale dla innych nie ma z tego żadnych korzyści, ponad
    tą, że lepiej żyć w społeczeństwie ludzi szczęśliwych, niż nieszczęśliwych.
    Jednak jak dotąd nikogo nie udało się uszczęśliwić na siłę, więc takich
    prób należy poniechać.

    Jarek

    --
    Ludzie, co nie odróżniali
    La Palomy od La Scali

  • 35. Data: 2016-01-20 20:21:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    b...@g...com pisze:

    > U japońców redukują takie kierunki produkowane
    > w nadmiarze i kierują luda na techniczne.

    Gdyby "u japńców" inżynier nie potrafił ułożyć haiku na okazję
    jubileuszu firmy, to by więcej nie miał co szukać we fabryce.

    To nie tak, jak komuś może się wydawać, że tam zaobserwowano
    nierównowagę, więc teraz chce się ją przywrócić zmieniając kierunki
    nauczania. Stwierdzono tylko, że pewne dziedziny to zbyt mało, by
    wypełnić całe zawodowe życie.

    > Teraz w PL każdy by chciał wiersze pisać, niestety
    > rynek ma inne potrzeby, że tak powiem bardziej przyziemne.

    Nie zaobserwowałem w PL nadmiaru piszących. Czytających też zdaje
    się najmniej w całej EU.

    Jarek

    --
    Bądź mądry i pisz wiersze.

  • 36. Data: 2016-01-20 20:35:13
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 19:15, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Daj przykład zachodniej produkcji, ówczesnej lub współczesnej, gdzie
    > jest konwencja z sondy: dyskusja i spór, z której wypływa pierwiastek

    Po co? Paweł chciał się dowiedzieć co tam w kwestii syntezy wodoru czy
    akumulatorów. Do tego nie potrzebna zabawa w dobrego i złego glinę. Nie
    wiem czy takie dokładne naśladownictwo byłoby z korzyścią dla takiego
    programu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2016-01-20 20:45:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-01-19 18:56, Adam wrote:
    (ciap)

    > Co wtedy można było kupić?
    > Młody Technik, trochę poważniejsza Delta.
    > Dużo później Bajtek.
    >
    > Jeszcze coś oprócz Relaxu? ;)

    Przegląd Techniczny
    Problemy
    Mała Delta
    Traktor (nie żartuję)

    Włodek

  • 38. Data: 2016-01-20 20:46:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 17:05, Mario pisze:
    > Włącz sobie Galileo.
    Jest jeszcze Copernicus.
    "Magazyn naukowy prezentujący najnowsze odkrycia i wynalazki oraz
    najważniejsze wydarzenia ze świata nauki."
    TVN7

    Robert

  • 39. Data: 2016-01-20 21:12:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:569fe3e0$0$647$65785112@news.neostrada.pl...
    > On 2016-01-19 18:56, Adam wrote:
    > (ciap)

    > Przegląd Techniczny
    > Problemy
    > Mała Delta
    > Traktor (nie żartuję)

    Horyzonty Techniki
    ABC Techniki (dla najmłodszych, nie pamiętam dokładnie tytułu)
    Szkiełko i Oko
    Modelarz
    Mały Modelarz

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 40. Data: 2016-01-20 23:35:28
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2016-01-20 o 10:51, robot pisze:

    > To gratuluję zdobytej wiedzy i jej źródła.

    Dziękuję ;-)

    O czym chciałbyś zrobić dzisiaj Sondę?

    O najnowszych rodzajach wyświetlaczy? Za pół roku w hipermarkecie. O
    tym, że nagle można robić 10 razy taniej scalak przetwarzający wideo 4K
    albo więcej? Za jakiś czas w hipermarkecie. O czujniku który mierzy
    megaprecyzyjnie cośtam i wszyscy się tym ekscytują? Pewnie za 2 lata w
    smartfonie w hipermarkecie. O nowym leku na coś? Za 2 lata w aptece. I
    tak dalej.

    No chyba, że chcesz robić program o zderzaczu hadronów, hipotezach na
    temat wszechświatów równoległych i innych pytaniach granicznych
    współczesnej nauki. Ale to nie będzie Sonda. Bo Sonda prezentowała ten
    pierwszy rodzaj informacji. W tą drugą stronę to bardziej szedł Wiktor
    Niedzicki.

    L.