  • 1. Data: 2012-04-21 13:30:01
    Temat: SGS3 - straszne zamieszanie robi sie wokol premiery
    Od: atm <...@v...pl>

    Niedlugo premiera nowego Galaxy bedzie wanejsza od keynote
    z prezentacja nowego iP ;]
    Co moze sie tam znalezc zeby bylo killer ficzerem?
    Wiekszy ekran, wieksza rozdz, troche lepszy aparat, wiecej rdzeni
    nie wiadomo po co....
    Jesli faktycznie dadza ekran 4.7" to juz bedzie sprzet do torby i za
    taki panom ze wschodu podziekuje:
    http://www.engadget.com/2012/04/20/amazon-germany-le
    aks-galaxy-s-iii-specs/
    System i wersja ta sama co chocby w SGS2.
    Spojrzalem tez ostatnio na specyfikacje nowego HTC One S.
    Parametry techniczne w wielu punktach ma gorsze od SGS2, nie wspominajac
    juz o niewymiennej baterii czy braku slotu mSD.
    Nowy SGS2 na Allegro od 1400zl zas nowy HTC One S 2100zl...
    Odnosze wrazenie, ze ostatnio na rynku jest stagnacja: wiecej pamieci,
    rdzeni, wieksze ekrany itd, nie pojawia sie jednak nic rewolucyjnego.
    Zreszta Apple ma ten sam problem, niby "wymyslili" Siri ale jak pokazuja
    statystyki, uzytkownicy nie korzystaja z tego rozwiazania.
    Reszta jak byla tak jest, nawet obudowa ta sama.

  • 2. Data: 2012-04-21 14:30:11
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 21.04.2012 13:30, atm pisze:
> [...]
    > statystyki, uzytkownicy nie korzystaja z tego rozwiazania.
    > Reszta jak byla tak jest, nawet obudowa ta sama.
    ciekawe spostrzeżenia. Niestety, zweryfikuje to życie, ale za kilka lat.
    Z drugiej strony, klient chętniej kupi samsunga czy iPhona, niż huaweia
    czy zte. Sam jak się zastanawiam nad tym co jest w telefonach, to sobie
    myślę że projektanci jakby są lekko oderwani od rzeczywistości. Panowie
    z zespołu gsmarena wezmą taki telefon na 24 godziny i napiszą:
    tego niema, tego brakuje, tamto słabo działa. Sami projektanci tego nie
    wiedzą? gsmarena nie czytają? opinni internautów też? Nie wiem jak to
    funkcjonuje. no chyba że ta grupa i jej czytelnicy to jakiś bardzo wąski
    margines jest.

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-04-21 15:02:41
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > wiedzą? gsmarena nie czytają? opinni internautów też? Nie wiem jak to
    > funkcjonuje. no chyba że ta grupa i jej czytelnicy to jakiś bardzo wąski

    To, ze nie ma takiego lub innego ficzera to jedno. W niektorych
    wypadkach to celowe dzialanie marketingowe. Najlepiej to widac na
    przykladzie iP. Na dzien dobry brakowalo mu od groma podstawowych
    funkcji, ktore krok po kroku sa dodawane i jest to jakis bodziec do
    przesiadki na nowsza wersje. Jednak nie wszystkim ta sztuka sie udaje,
    malo firm ma dostep do amazingu ;]
    Druga rzecz to testowanie urzadzen przed sprzedaza, no to juz jest
    obecnie zenujace. Jak taki Asus mogl sobie pozwolic na wapadke z GPSem?
    Czy oni prowadzili tylko badania laboratoryjne? Moze odkupili od Appla
    ten sprzet za 100M $ ;] Teraz dodaja doczepiane do obudowy paskudztwo a
    rozne zrodla podaja informacje, ze ten kawal plastiku bedzie tylko dla
    nabywcow z US i jakiegos jeszcze kraju. Reszta musi sie zadowolic
    komunikatem, ze nie jest to sprzet do typowej nawigacji.
    Tu masz kolejny przyklad - klopoty SGS2 z WiFi po aktualizacji do ICS...
    https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2
    8036
    Co najsmieszniejsze, mialem tego typu klopoty kiedys na SGS. Zatem
    wrocili do punktu wyjscia. Jeszcze powinni popsuc GPS i za chwile
    obwiescic, ze w SGS3 wszystko dziala. To tez moze byc pomysl na
    napedzenie sprzedazy ;]
    Dochodzi jeszcze kwestia wzornictwa: seria Galaxy jest po prostu nudna.
    Ok, urzadzenie jest w jakis sposob stylowe, stonowane itp. Ja jednak
    oczekiwalbym czegos co wyrozniloby je sposrod wielu innych o podobnych
    parametrach jak chocby wspomniany wczesniej HTC One S. Ten design o
    wiele bardziej do mnie przemawia:
    http://www.gsmarena.com/htc_one_s-pictures-4574.php Jesli SGS3 bedzie
    mial ten sam wyglad co wczesniejsze modele oraz jedynie nieco ulepszone
    podzespoly to nie sadze, zeby stal sie jakims przebojem rynkowym.

  • 4. Data: 2012-04-22 17:54:54
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:
> [...]
    > wspominajac juz o niewymiennej baterii czy braku slotu mSD.
    > Nowy SGS2 na Allegro od 1400zl zas nowy HTC One S 2100zl...

    No nie może być.. brak stacji dyskietek, elegancka obudowa dostępna również
    w slicznej białej wersji, wysoka cena.... Hańba! Androidziarze powinni psy
    wieszać teraz na firmie HTC za taką zdradę.
    Albo sobie taki kupić i przestać zazdraszczać posiadaczom ładniejszych
    telefonów. Interfejs ma akurat w sam raz taki kiczowaty jak lubią.

    > Odnosze wrazenie, ze ostatnio na rynku jest stagnacja: wiecej pamieci,
    > rdzeni, wieksze ekrany itd,

    To w Samsungach, które jeszcze nie wyrosły z gadżeciarstwa widocznie.
    Tymczasem już nawet takie HTC zaczyna dojrzewać, jak sam zauwazyłeś.

  • 5. Data: 2012-04-22 18:56:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-22 17:54, Skrypëk wrote:

    > No nie może być.. brak stacji dyskietek, elegancka obudowa dostępna
    > również w slicznej białej wersji, wysoka cena.... Hańba! Androidziarze
    > powinni psy wieszać teraz na firmie HTC za taką zdradę.

    Alez Ty wkladasz w te dysputy emocji...
    Podstawowa roznica miedzy nami polega na tym, ze podchodze do wszelkiej
    masci sprzetow krytycznie. Juz wiele niepochlebnych slow napisalem na
    temat roznych przypadlosci Androida czy chocby SGS lub SGS2. Ty zas ani
    jednego slowa krytyki nie napisales w zwiazku z WP czy Lumia. Jesli jest
    to dla Ciebie tandem idealny - swietnie. Jednak osoby oceniajace ten
    zestaw znajduja tam wiele niedorobek czy bugow. ALe czego sie
    spodziewac, przeciez to taki sam wyrob jak kazdy inny. Apple dorabia do
    tego filozofie, ktora w konfrontacji z rzeczywistoscia tez czesto traci
    kolory.

    > Albo sobie taki kupić i przestać zazdraszczać posiadaczom ładniejszych
    > telefonów. Interfejs ma akurat w sam raz taki kiczowaty jak lubią.

    Pamietasz co ten swistak robil? ;]
    Dzisiaj mialem mozliwosc pobawic sie troche Lumia 800... nie chce mi sie
    komentowac.

    > To w Samsungach, które jeszcze nie wyrosły z gadżeciarstwa widocznie.
    > Tymczasem już nawet takie HTC zaczyna dojrzewać, jak sam zauwazyłeś.

    Oj Skrypek, jakiego gadzeciarstwa? To ze jest ladniejsza obudowa? No i
    fajnie, reszta bebechow to jest nadal wyscig szczurow.
    To, ze L800/900 odstaje od czolowki to nie wynik jakiej chytrej
    ideologii tylko zacofania. Jak myslisz dlaczego Titan 2 pomimo
    przekatnej 4,7" ma smieszna rozdzielczosc 800x600? Ograniczenie WP: taka
    wlasnie rozdzielczosc obecnie obsluguje.
    Wiecej rdzeni w systemie? Elop jakis czas temu zapowiedzial zastosowanie
    procesorow wielordzeniowych. Zatem to co Nokia/MS proponuja dzisiaj to
    tylko i wylacznie efekt zapoznienia technologicznego. Jednak w innych
    dziedzinach wydaje sie, ze chca objac prowadzenie. Mam na mysli
    aktualizacje systemu - iOS wciaz wydaje aktualizacje na stare
    urzadzenia, Samsung tez niezle pod tym katem wypada; a Nokia/MS?
    http://gizmodo.pl/update-windows-phone-7-do-wp8-cora
    z-mniej-prawdopodobny/
    W przypadku update SGS2 do ICS tak naprawde niewiele sie zmienilo w
    systemie, z mojego punktu widzenia kilka niezbyt uzytecznych bajerow.
    Sytuacja wyglada zupelnie inaczej w przypadku urzadzen z WP7.5 na
    pokladzie. Kazde rozszerzenie funkcjonalnosci jest bardzo cenne a tu
    taka siurpryza. Moze to jednak wynika z faktu, ze WP8 bedzie mial
    znacznie wieksze wymagania sprzetowe...

  • 6. Data: 2012-04-22 19:11:33
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > wszelkiej masci sprzetow krytycznie. Juz wiele niepochlebnych slow
    > napisalem na temat roznych przypadlosci Androida czy chocby SGS lub

    Ale co mnie to obchodzi? Uważasz się za opisywanego przeze mnie
    androidziarza, że poczułeś się wywołany do tablicy?

    > Pamietasz co ten swistak robil? ;]

    Pamiętam jak androidziarze dostawali zawsze piany gdy pisało się o ładnych
    telefonach. To ten typ co nie może zdzierzyć, jak sąsiad ładniejszy samochód
    kupi. A przecież oni się lepiej znajo i tylko oni w ogóle zasługujo na auto!

    > Oj Skrypek, jakiego gadzeciarstwa?

    No tych dualcorów i innych rzeczy które obchodzą tylko nerdów, gdy zwykłych
    ludzi obchodzi efekt końcowy.

    > Jak myslisz dlaczego Titan 2 pomimo
    > przekatnej 4,7" ma smieszna rozdzielczosc 800x600?

    Kiedyś miałem taką rozdzielczość na monitorze 15'' i zupełnie mnie nie
    śmieszyła. Dlaczego miałaby mnie śmieszyć na ekranie < 5''? Śmieszne to jest
    pragnienie noszenia ze sobą ekranu HD w kieszeni.

    > W przypadku update SGS2 do ICS tak naprawde niewiele sie zmienilo w
    > systemie, z mojego punktu widzenia kilka niezbyt uzytecznych bajerow.

    A nie dorobił się w końcu wsparcia GPU*, dzięki czemu interfejs chodzi w
    końcu płynnie i para nie idzie w gwizdek na tych dualcorach? (* - co lepsze
    systemy już miały półtora roku temu na słabszym sprzęcie).

  • 7. Data: 2012-04-22 19:23:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-22 19:11, Skrypëk wrote:

> [...]
    > ładnych telefonach. To ten typ co nie może zdzierzyć, jak sąsiad
    > ładniejszy samochód kupi. A przecież oni się lepiej znajo i tylko oni w

    Desire byl ladny, Nowe HTC sa ladne, Defy w kolorystyce b&w jest ladny i
    wiele innych sie znajdzie. Samsung powienien zas zatrudnic designera bo
    to co proponuja obecnie nie jest brzydkie ale nijakie.
    Choc z drugiej strony o gustach sie nie dyskutuje.

    > No tych dualcorów i innych rzeczy które obchodzą tylko nerdów, gdy
    > zwykłych ludzi obchodzi efekt końcowy.

    Jak myslisz dlaczego juz kilka razy wspominalem o dziwnym dla mnie
    wyscigu wydajnosciowym? SGS2 spelnia wszystkie wymagania, zarowno jesli
    chodzi o zlozone strony www jak i ciezkie gry. Na chwile obecna nie
    widze zastosowania dla pelnej wydajnosci 4-ro rdzeniowcow. Faktem jednak
    jest, ze dzieki swojej 5-cio rdzeniowej konstrukcji sa calkiem oszczedne
    i w pewien sposob sa sprzetem na zapas.

    > Kiedyś miałem taką rozdzielczość na monitorze 15'' i zupełnie mnie nie
    > śmieszyła. Dlaczego miałaby mnie śmieszyć na ekranie < 5''? Śmieszne to
    > jest pragnienie noszenia ze sobą ekranu HD w kieszeni.

    Idac tym torem, mozna stwiedzic, ze 480x320 w Palmie na ekranie 3,8"
    jest ok. No i jest ok ale jesli moze byc lepiej to czemu nie.
    Czy zrezygnowalbys z SAMOLED na rzecz LCD?

    > A nie dorobił się w końcu wsparcia GPU*, dzięki czemu interfejs chodzi w
    > końcu płynnie i para nie idzie w gwizdek na tych dualcorach? (* - co
    > lepsze systemy już miały półtora roku temu na słabszym sprzęcie).

    Hmmm, nie wiem, nie mam lagow w interface czy w przegladarce wiec Ci nie
    powiem. Zainstalowalem nawet na chwila nowa Opere, ktora obsluguje gpu.
    Nie zauwazylem roznicy w predkosci przewijania czy powiekszania.

  • 8. Data: 2012-04-22 20:27:19
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > designera bo to co proponuja obecnie nie jest brzydkie ale nijakie.
    > Choc z drugiej strony o gustach sie nie dyskutuje.

    Desire ładne? Właśnie że takie nijakie, na to samo kopyto co wszystkie inne
    HTC, czy to z androidem czy WP. A z tych ostatnich jedynie Radar się
    odrobinę wyróżnił. W porównaniu z poprzednimi klonami ten One X to naprawdę
    przełom w HTC.

    > Jak myslisz dlaczego juz kilka razy wspominalem o dziwnym dla mnie
    > wyscigu wydajnosciowym?

    A mnie on nie dziwi, bo rozumiem, że wynika on z kiepskiego zasobożernego
    oprogramowania. Pecety i Windowsy też przechodziły przez taki dramat kilka
    lat temu.

    > Idac tym torem, mozna stwiedzic, ze 480x320 w Palmie na ekranie 3,8"
    > jest ok. No i jest ok ale jesli moze byc lepiej to czemu nie.

    Takim tropem to się możesz wyprowadzić w maliny i tyle. Są pewne granice,
    kiedy już po prostu przestaje być lepiej, bo pikseli już i tak dawno nie
    widać a fonty już są ledwo czytelne.
    Na ten przykład na monitorze 15'' taka "śmieszna" rozdzielczość jak 1024x768
    może już być męcząca i daremna.

    To włącz test z rybkami. :P

  • 9. Data: 2012-04-22 21:09:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-22 20:27, Skrypëk wrote:

> [...]
    > inne HTC, czy to z androidem czy WP. A z tych ostatnich jedynie Radar
    > się odrobinę wyróżnił. W porównaniu z poprzednimi klonami ten One X to

    Desire jest kwintesencja poprzedniego designu, ktory do naszych czasow
    sie przejadl. Nadal jednak wg mnie wyglada bardzo zacnie.

    > A mnie on nie dziwi, bo rozumiem, że wynika on z kiepskiego
    > zasobożernego oprogramowania. Pecety i Windowsy też przechodziły przez
    > taki dramat kilka lat temu.

    Caly czas piszesz o tym dramacie...do ktorego sprzetu pijesz?
    Na SGS2 nie mam zadnej czkawki. Nie spotkalem sie z zadna aplikacja,
    ktora by go zapchala. SGS tez ladnie chodzil (kupilem go po tym jak
    usunieto wczesniejszy problem z lagami). Defy jak na swoje 800MHz tez
    niezle sobie radzi choc oczywiscie ciezko go porownac do SGS2.

> [...]
    > Na ten przykład na monitorze 15'' taka "śmieszna" rozdzielczość jak
    > 1024x768 może już być męcząca i daremna.

    No tak, tyle, ze odleglosc od kineskopu byla tez inna. Poza tym ostatnio
    przypadkiem zrobilem prosty test. Wysiadla laptop z ekranem 17"
    w rozdz. 1920x1200 i zastapilem go innym laptopem 15" ok. 1200x900.
    Pierwsze co uslyszalem od osoby, ktora siadla przy tym sprzecie to: "co
    to za dziwne kwadraciki na krawedziach... i wogole czemu ten obraz taki
    bylejaki"? W przypadku 4.7" i rozdz 800x600 mozna sobie liczyc piksele
    przed snem ;]

    > To włącz test z rybkami. :P

    Ehhh, no i Skrypek sobie pojezdzi ;P Ten test strasznie kulawo chodzi
    zarowno pod Opera jak i standardowa przegladarka. W tej drugiej bylo cos
    ok 23 fps a w Operze ok 6 fps. No ale nie dziwota, test pisany przez
    konkurencje ;] Jakbys juz chcial sie posmiac to moze zaproponuje
    jakis benchmark z Flashem? Daj cos od niezaleznego producenta.
    Znalazlem jakis googlowy za to: jesli masz ochote, wrzuc w googlu "v8
    benchmark suite" i daj znac jaki wyszedl wynik.

  • 10. Data: 2012-04-22 21:23:29
    Od: atm <...@v...pl>

    > To włącz test z rybkami. :P

    Ok, jest wyjasnienie problemow z wydajnoscia:

    The problem, Nightingale said, is that Microsoft is not using WebGL, the
    3D web standard, because IE9 doesn't support it.

    "They have to do it using Canvas 2D, which is a technology they do
    support, and it's great, because it's an open web technology, so it's
    nice to see them trumpeting it. But it's not actually what any developer
    would choose to use for 3D graphics," he said. "You would use a 3D API
    for that. What's funny is that if you reimplement the fish tank demo
    using WebGL, it screams on any browser that supports WebGL," including
    Firefox.

    Microsoft, of course, sees the situation differently. Asked about
    Nightingale's comments, a Microsoft representative pointed to an IE Blog
    post from last year on performance testing, noting that the fish tank
    (dubbed "FishIE") was created specifically to test HTML5 Canvas. It's
    just one of about 100 different IE Test Drive demos showing different
    aspects of browser standard support and performance.
    http://www.geekwire.com/2011/firefox-fishy-microsoft
    -ie9-demo/