  • 11. Data: 2011-10-27 18:54:09
    Temat: Re: SDRAM - połączenie
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 27.10.2011 20:24, Viki pisze:

    > Spokojnie, jestem amatorem.
    > Kiedyś w ten sposób połączyłem do AVR-ka dwie kostki z pamięci SIMM i
    > układ działał (transfer niestety żółwi), wolałem się upewnić czy z
    > SDRAM-em będzie podobnie.

    A czemu był żółwi ? Podłączałem pamięci DRAM 44256 do ATmega128 (obsługa
    sprzętowa jako zewnętrzny RAM) i do ATmega32 (obsługa programowa). W
    jednym i drugim przypadku odświeżanie na przerwaniach. Działało to jak
    burza, a wąskim gardłem to bardziej był uC niż pamięci.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2011-10-27 19:09:36
    Od: Viki <V...@g...pl>

> [...]
    > jednym i drugim przypadku odświeżanie na przerwaniach. Działało to jak
    > burza, a wąskim gardłem to bardziej był uC niż pamięci.

    Ja uzyskałem transfer (obsługa programowa) coś ok. 200K.
    Zgadzam się że wąskim gardłem w tym przypadku jest procek, dlatego robię
    to obecnie na FPGA.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2011-10-27 19:51:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Viki" <V...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem że EN to to samo co CS.

    Tak, wybacz z pamięci pisałem.

    > Jeśli tak to ten sposób obsługi już wcześniej wydumałem:) ale zawsze lubię
    > zweryfikować swoje filozofie z fachowcami bo nigdy nie wiadomo czy nie ma
    > innego prostszego sposobu:)

    To jest chyba najprostszy sposób, gdyż większość linii jest podłączona
    równolegle. Poza tym polecam jakąś książkę do przedmiotu "podstawy układów
    cyfrowych" dla studiów elektronicznych, albo informatycznych. Zapobiegnie to
    wielu sytuacjom, w których odkrywa się koło od nowa.
    Polecam np. "Podstawy elektroniki cyfrowej" Józefa Kalisza, z uwagi na niską
    cenę, częste uaktualnienia i przekrój począwszy od bramek logicznych aż do
    VHDL-a.

  • 14. Data: 2011-10-27 22:04:15
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/27/2011 02:50 PM, Viki wrote:

    > Rozumiem że EN to to samo co CS.
    > Jeśli tak to ten sposób obsługi już wcześniej wydumałem:) ale zawsze
    > lubię zweryfikować swoje filozofie z fachowcami bo nigdy nie wiadomo czy
    > nie ma innego prostszego sposobu:)

    Jak już będziesz łączyć te pamięci równolegle zwróć uwagę na pojemności
    obciążające piny FPGA. Przy niskich prędkościach to nie będzie miało
    znaczenia, ale jakbyś chciał wykorzystać pełen potencjał kostek, to
    możesz musieć powstawiać bufory.
    Właśnie z tego powodu na płytach serwerowych mających wiele gniazd na
    pamięci trzeba stosować moduły buforowane.

    pzdr.
    j.

  • 15. Data: 2011-10-28 06:14:31
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 27 Oct 2011 20:33:46 +0200,
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> screamed:

    Lubię to. ;-)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 08:14:19 user up 12969 days, 20:09, 1 user, load average: 0.13, 0.95, 0.50 ]

    Every solution breeds new problems.