  • 1. Data: 2011-10-25 10:20:02
    Temat: Wykonawstwo PCB w chinach i montaż
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam ,

    Mam PCB 6-cio warstwowe , planuję zlecić wykonawstwo w pcbcart. Podobno robią
    dobrze. No i teraz montaż... Mam na pokładzie jedną kostkę BGA , kilka QFP no i
    trochę różnistych robaków SMD. Kto w/g Waszych doświadczeń dobrze i za
    sensowną cenę robi montaż. A może też zlecić to w Chinach. No , ale w takim
    przypadku co z elementami?? Mam im je wysyłać , czy sami u siebie to załatwią ??

    MH

  • 2. Data: 2011-10-25 10:59:17
    Temat: Re: Wykonawstwo PCB w chinach i montaż
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 10/25/2011 12:20, MH pisze:
> [...]
    > przypadku co z elementami?? Mam im je wysyłać , czy sami u siebie to załatwią ??

    Montaż http://www.pp-elektronix.com/
    Będziesz zadowolony.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 3. Data: 2011-10-25 19:06:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Co ja mogę doradzić to zadbać dobrze o to, aby produkcja miała
    dobry sposób na sprawdzenie działania płytki i aby zapłacić tylko
    za działające płytki - niech sami w tych kosztach naprawiają
    niedoróbki bo sam sobie nie poradzisz z tym potem, zwłaszcza
    jak będzie trzeba zdejmować BGA czy roentgenem sprawdzać
    czy wszystkie kulki są na miejscu :-)

    Co do tego czy wysyłać im części - trochę to jak z wożeniem
    drzewa do lasu, zwłaszcza że montaż maszynowy ma dosyć
    specjalne wymagania (tasmy o pewnej minimalnej długości itp)
    - ale poprosiłbym o wycenę z częściami i bez - porównasz sam
    czy się opłaca czy nie. U tych samych ludzi robiłbym tez laminat
    aby nie było przepychanki czyja wina jak płytka nie będzie
    działać przy sygnałach 100-200MHz...

  • 4. Data: 2011-10-27 10:14:15
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

> [...]
    > czy się opłaca czy nie. U tych samych ludzi robiłbym tez laminat
    > aby nie było przepychanki czyja wina jak płytka nie będzie

    ====================

    Z tego co rozumiem , całość zlecałeś w pcbcart (PCB+montaż) ??
    Na początek zlecę im chyba tylko PCB , bo muszę jeszcze to przeprotytypić.
    Wiadomo , jakieś zmiany będą. No i dalej wdrożenie. Od tego momentu ,
    faktycznie najwygodniej byłoby zlecać u nich całość. Pytanie dotyczące
    testowania , ponieważ całość jest "mixed signal" z szeregowym przesyłem danych
    na LVDS nawet do 240MHz do FPGA konfigurowalnego przez JTAG'a.
    Konfigurację do testowania , wiadomo muszę i tak przygotować , ale co z
    odpowiednim kablem i softem ?? Kabel albo kupią sobie sami , albo ja im będę
    musiał wysłać. Soft to chyba raczej nie problem , bo Webpack jest za friko.
    Jak to widzisz ??

    Pozdrawiam ,

    MH

  • 5. Data: 2011-10-27 10:20:56
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-10-27 12:14, MH pisze:

> [...]
    > musiał wysłać. Soft to chyba raczej nie problem , bo Webpack jest za friko.

    To zależy czy chcesz mieć testy parametryczne, czy funkcjonalne.
    Jak funkcjonalne, to raczej ty musisz dostarczyć cały tester, do którego
    podpina się twoje ustrojstwo, naciska przycisk start i dostaje wynik
    "ok" albo listę błędów.

  • 6. Data: 2011-10-27 12:31:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " MH" <l...@g...pl> wrote in message
    > Z tego co rozumiem , całość zlecałeś w pcbcart (PCB+montaż) ??

    Źle zrozumiałeś :-) Pracowaliśmy z innymi takimi firmami...

> [...]
    > będę
    > musiał wysłać. Soft to chyba raczej nie problem , bo Webpack jest za

    Wszystko musisz dostarczyć sam, przetestowane we własnym interesie.
    Po robocie mogą Ci wszystko odesłać, jeśli nic nie zniszczą :-)
    Blaski i cienie wysyłania czegoś tak daleko...

    Tak - prototypami musisz się zająć sam, ale potem może się zdarzyć
    że zrobią 100 płytek i 10 będzie działać - i co wtedy? Musisz jasno ustalić
    do kogo należy odpowiedzialność za uruchomienie/testowanie płytek.