  • 1. Data: 2011-10-25 18:22:20
    Temat: LED Lampy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    No dobra, widzialem jakas (nieznana) lampe LED ktora na oko
    przewyzszala jasnoscia 4*36W swietlowek.
    I ponoc mniej pradu brala.

    Bedzie mala rewolucja ... jak koszta spadna, choc ponoc ma sie oplacac
    z uwagi na oszczednosci.

    J.

  • 2. Data: 2011-10-26 07:23:39
    Temat: Re: LED Lampy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Tuesday, October 25, 2011, 8:22:20 PM, you wrote:

    > No dobra, widzialem jakas (nieznana) lampe LED ktora na oko
    > przewyzszala jasnoscia 4*36W swietlowek.
    > I ponoc mniej pradu brala.

    A to jakaś nowość?

    > Bedzie mala rewolucja ... jak koszta spadna, choc ponoc ma sie oplacac
    > z uwagi na oszczednosci.

    Jarku - Ciebie starcze otępienie dopadlo? Przeteż to od lat było
    oczywiste.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-10-26 16:43:47
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    > A to jakaś nowość?

    > Jarku - Ciebie starcze otępienie dopadlo? Przeteż to od lat było
    > oczywiste.

    Tyle ze zarowki led powszechnie dostepne zrobily sie dobiero ostatnio.
    Sam mam takie 1.8 W i jestem bardzo zadowolony.

    Pozdr

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-26 16:57:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Wednesday, October 26, 2011, 6:43:47 PM, you wrote:

    > Tyle ze zarowki led powszechnie dostepne zrobily sie dobiero ostatnio.

    Bez przesady.

    > Sam mam takie 1.8 W i jestem bardzo zadowolony.

    Tu mowa o "troszkę" większych mocach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-10-26 19:41:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 09:23:39 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > A to jakaś nowość?

    Mowili ze nowosc.

    > Jarku - Ciebie starcze otępienie dopadlo? Przeteż to od lat było
    > oczywiste.

    Tak samo oczywiste jak samochody na wodor, na prad, czy telefony na metanol
    :-) Co innego "oczywiste ze bedzie", a co innego pomacac, obejrzec, spytac
    o cene :-)

    Poza tym wcale nie bylem taki pewny czy uda im sie przeskoczyc sprawnosc
    swietlowek no i odpowiednia moc zrobic.

    J.

  • 6. Data: 2011-10-26 20:21:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 26, 2011, 9:41:51 PM, you wrote:

    > Mowili ze nowosc.

    Dużo gadają a rzeczywistość jest inna...

> [...]
    > o cene :-)
    > Poza tym wcale nie bylem taki pewny czy uda im sie przeskoczyc sprawnosc

    Jarku, ze dwa lata temu kupiłem moduł 15W 700lm - to już było na
    poziomie _rzeczywistych_ świetlówek. Teraz bez problemów kupisz
    diody/moduły dużej mocy 100lm/W. Bo małej mocy już dostępne od dawna
    były.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-10-26 20:59:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 22:21:00 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Dużo gadają a rzeczywistość jest inna...

    No coz, rzeczywistosc jest raczej taka ze dosc trudno bylo do tej pory
    kupic cos takiego.. No chyba ze nie znam rynku.

    > Jarku, ze dwa lata temu kupiłem moduł 15W 700lm - to już było na

    A jaki i gdzie ?

    > poziomie _rzeczywistych_ świetlówek.

    Nie maja troche wiecej ?

    J.

  • 8. Data: 2011-10-26 21:33:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 26, 2011, 10:59:04 PM, you wrote:

    [...]

    > No coz, rzeczywistosc jest raczej taka ze dosc trudno bylo do tej pory
    > kupic cos takiego.. No chyba ze nie znam rynku.
    > A jaki

    Ciepło-biały :)

    > i gdzie ?

    W TME. Już ich nie ma - teraz są inne:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/diody-led-mocy-pozostal
    e_112916/

    Na przykład CL-L233-C13N1-C - 13W i 1400lm - CRI słabe ale na
    oświetlenie uliczne się nada.

    > Nie maja troche wiecej ?

    Rzeczywiste? Nie. W laboratorium dobrzy producenci w idealnych
    warunkach przekraczają 100lm/W. Ale już w rzeczywistych warunkach jest
    gorzej, bo zazwyczaj świetlówki pracują w oprawach, które zabierają
    mnóstwo światła :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-10-27 07:23:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 23:33:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
> [...]

    A wtedy co to bylo - tez Citizen ?
    OK, moduly sa, porownywalnej sprawnosci jak lampy wyladowcze.

    > Na przykład CL-L233-C13N1-C - 13W i 1400lm - CRI słabe ale na
    > oświetlenie uliczne się nada.

    Tyle ze na ulice to sie produkuje 70-250W, ktore kosztuja 10 zl, tez maja
    dlugi czas pracy (nie wszystkie) i im nie przeszkadza ze nie moga krotko
    pracowac :-)

    No chyba zeby tak sprzac z czujkami ruchu i swiecic tylko tam gdzie trzeba?

> [...]
    > warunkach przekraczają 100lm/W. Ale już w rzeczywistych warunkach jest
    > gorzej, bo zazwyczaj świetlówki pracują w oprawach, które zabierają

    Te moduly to tez bez oprawy i zasilacza :-)

    Ale dobra - gotowa lampe gdzies widziales ? Najchetniej z gwintem E27 i
    dajaca swiatlo rozproszone :-)

    Bo cos mi sie tu nie zgadza - moduly sa, ktos je seryjnie produkuje ... a
    kto kupuje ? Oswietlenia LED nie widze, widze za to mnostwo wielkich
    telewizorow.

    J.

  • 10. Data: 2011-10-27 16:36:31
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2011-10-26 18:57, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Tu mowa o "troszkę" większych mocach.

    Moja żarówka LED o mocy 1.8W (z ikei) działa tam, gdzie dotąd była
    zwykła żarówka 25W i natężenie światła jest tylko niewiele mniejsze.
    Więc wydajność jest bardzo dobra, jedynie barwa światła nieco inna.

    L.