  • 1. Data: 2011-10-26 15:18:05
    Temat: Akumulator HPG 12V 7Ah - trwałość
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    Witam,
    Czy ktos z was ma doswiadczenie z akumulatorami HPG w pracy buforowej?
    praca cykliczna w zasadzie zadna, moze kilka razy w roku, pytanie czy
    ktos sprawdzal osobiscie te akumulatory i moze powiedziec ile wytrzymuja?

    pzdr,
    w.

  • 2. Data: 2011-10-26 17:13:39
    Temat: Re: Akumulator HPG 12V 7Ah - trwałość
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 17:18:05 +0200, walker napisał(a):

> [...]
    > praca cykliczna w zasadzie zadna, moze kilka razy w roku, pytanie czy
    > ktos sprawdzal osobiscie te akumulatory i moze powiedziec ile wytrzymuja?

    Zrób sobie podpis w sygnaturce. To jest typowy aku uzywany w centralkach
    alarmowych. Eksploatuje sie je zwyczajowo do 10 lat pracy buforowej, choć
    nie powiem czy w tym czasie następuje jakas utrata pojemności.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-11-03 20:02:01
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 10/26/2011 05:18 PM, walker wrote:
> [...]
    > praca cykliczna w zasadzie zadna, moze kilka razy w roku, pytanie czy
    > ktos sprawdzal osobiscie te akumulatory i moze powiedziec ile wytrzymuja?

    Trwałość mocno zależy od temperatury. Ja miałem w ups-ie, który miał w
    środku ponad 40C i padły w niecałe 2 lata - dokładnie jak opisane w
    dokumentacji. Wcześniej miałem Europower i wytrzymały dłużej, ale wtedy
    też ups stał w klimatyzowanej serwerowni.

    Pozdrawiam
    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg