  • 1. Data: 2011-10-25 13:03:41
    Temat: HDD - ceny w górę?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Nie wiem czy dobra grupa ale typowo komputerowej nie znalazłem. Jeszcze 10.
    października kupowałem dysk 500GB SATA za 165zł, 20.09 kupiłem 2TB za 295zł,
    teraz wszedłem na stronę sklepu (arest.pl - bo tam zwykle kupuję) a tam ceny
    praktycznie 2x większe, z tego co widzę na allegro ceny podobne. Coś
    przegapiłem przy zmianie cen?

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-10-25 13:30:49
    Temat: Re: HDD - ceny w górę?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 25 Oct 2011 15:03:41 +0200, "Lukasz"
    <l...@b...net.pl> wrote:

> [...]
    >teraz wszedłem na stronę sklepu (arest.pl - bo tam zwykle kupuję) a tam ceny
    >praktycznie 2x większe, z tego co widzę na allegro ceny podobne. Coś
    Zalało fabryczkę silniczków gdzieśtam-na-wschodzie, a pechowo
    fabryczka ta dostarcza je do coś 2/3 nowych dysków. No i efekt jest.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2011-10-25 13:41:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lukasz,

    Tuesday, October 25, 2011, 3:03:41 PM, you wrote:

> [...]
    > teraz wszedłem na stronę sklepu (arest.pl - bo tam zwykle kupuję) a tam ceny
    > praktycznie 2x większe, z tego co widzę na allegro ceny podobne. Coś

    Utonęły dwie fabryki dysków w Tajlandii WD i Seagate. 40% światowej
    produkcji dysków stanęło.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-10-25 14:17:13
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    http://www.frazpc.pl/aktualnosci/919051,Rosnace_ceny
    _dyskow_twardych_kilka_slow_wyjasnienia.html

  • 5. Data: 2011-10-26 06:16:46
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/10/25 15:03, Lukasz pisze:
> [...]
    > teraz wszedłem na stronę sklepu (arest.pl - bo tam zwykle kupuję) a tam ceny
    > praktycznie 2x większe, z tego co widzę na allegro ceny podobne. Coś

    2tygodnie temu kupilem WD'ka 2TB za 299,-
    dzis ten dysk u tego samego sprzedawcy 820.....

  • 6. Data: 2011-10-26 10:54:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RoMan Mandziejewicz" 4...@p...pl

    > Utonęły dwie fabryki dysków w Tajlandii WD i Seagate. 40% światowej
    > produkcji dysków stanęło.

    Na oko straty nie są ogromne. Jak to jest, że japońskie produkty,
    po takich kataklizmach, jakie wiosną nawiedziły Japonię, nie
    podrożały prawie wcale, podczas gdy ceny dysków zaszalały po
    takim zalaniu? Pół roku na odbudowę zalanych magazynów i parkingów?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-10-26 11:17:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > podrożały prawie wcale, podczas gdy ceny dysków zaszalały po
    > takim zalaniu? Pół roku na odbudowę zalanych magazynów i parkingów?

    Widocznie nigdy nie produkowałeś urządzeń elektronicznych.
    K.

  • 8. Data: 2011-10-26 16:41:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "John Smith" j88q7l$d7b$...@n...news.atman.pl

    > Widocznie nigdy nie produkowałeś urządzeń elektronicznych.

    A na temat umiesz pisać? Bo cokolwiek -- i pies potrafi zaszczekać. :)
    Japonia nie produkuje elektroniki?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-10-26 17:42:41
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Chciwość i łapczywość "komiwojażerów", jak ich nazywa Roman Dmowski jest
    ogromana.
    Oczywiście wpływ awarii jednego z dostawców nie ma wielkiego wpływu na cenę
    końcową,
    ale handlowcy staraja się to wykorzystać.
    Przerabialiśmy to już z pamięciami RAM, gdzie jeden z dostawców czarnego
    silikonu się spalił.

    Zawsze wyczuwam ten zapach spalenizny.
    Cechy szczególne to:
    - nagły i niewspólmierny wzrost cen o więcej niż 5%
    - awaria u jednego (!) z dostawców komponentów
    - jak na razie zauważyłem to tylko w branży komputerowej, ale bądźcie czujni
    - ceny stabilizują się po ok. 1 do 3 miesięcy.

    Macie wpływ na szybszy spadek powrotny cen poprzez nie kupowanie takich
    produktów,
    po medialnych zapewnieniach, że wydarzyła się STRASZNA tragedia.

    Jeśli faktycznie jest taka straszna tragedia, to niech
    handlowcy/komiwojażerowie czy inni egipcjanie
    obniżą o połowę ceny rzeczy z magazynu, żeby złagodzić skutki tego niby
    światowy shoahu.
    A tak, to jest jak zwykle - byle wykręcić większe lody i manipulując faktami
    w mediach.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 10. Data: 2011-10-26 17:42:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sylwester Łazar" j89g83$chb$...@m...internetia.pl

    > obniżą o połowę ceny rzeczy z magazynu, żeby złagodzić skutki tego niby

    Od dawna niewiele dzieje się w dyskach HDD -- IMO istotnie magazyny
    mogą być pełne. Ponadto -- cena dysku zawiera w sobie badania czy
    doświadczenia -- tego na pewno nie zalało. Odtworzenie maszyny
    tłukącej to czy owo jest łatwe, trudniej ją zaprojektować po
    raz pierwszy.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'