  • 1. Data: 2011-10-27 07:13:04
    Temat: SDRAM - połączenie
    Od: Viki <V...@g...pl>

    Witam.

    Posiadam pamięć 16MB * 8 bitów, którą obsługuję z poziomu FPGA, wszystko
    ładnie działa.
    Problem w tym że potrzebuję zapisywać tam dane 16-to bitowe.
    Zamiast dzielić słowo 16-to bitowe na dwa kawałki pomyślałem czy nie
    można by dołożyć drugiej
    takiej samej pamięci i połączyć je "równolegle", równocześnie je
    adresując i do jednej zapisywać
    młodsze 8 bitów a do drugiej starsze.
    Czy to ma prawo działać??

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-10-27 07:26:13
    Temat: Re: SDRAM - połączenie
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Dnia Thu, 27 Oct 2011 09:13:04 +0200, Viki napisał(a):

> [...]
    > można by dołożyć drugiej
    > takiej samej pamięci i połączyć je "równolegle", równocześnie je

    Jak najbardziej, powszechna praktyka. Chociażby przyjrzyj się modułom
    pamięci komputerowych, które mają 64-bitową magistralę danych.

    --
    pgw

  • 3. Data: 2011-10-27 07:46:30
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "pgw" <s...@p...onet.poczta> wrote in message

    > Jak najbardziej, powszechna praktyka. Chociażby przyjrzyj się modułom
    > pamięci komputerowych, które mają 64-bitową magistralę danych.

    30 lat temu, w atarynkach, łączyło się tak kostki 1-bitowe aby otrzymać 8
    bitów ;)

    c.

  • 4. Data: 2011-10-27 13:00:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    3x prawda.

    > 30 lat temu, w atarynkach, łączyło się tak kostki 1-bitowe aby otrzymać 8
    > bitów ;)

    Do Amigi też były rozszerzenia na 4 kościach 4-bitowych, albo 16
    kościach 1-bitowych.

  • 5. Data: 2011-10-27 15:35:11
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    koleś który programuje FPGA zadaje takie pytania... niezłe.

  • 6. Data: 2011-10-27 16:53:27
    Od: Viki <V...@g...pl>

    Największe pamięci SDRAM jakie udało mi się znaleźć w sieci to kostki o
    organizacji: 32 Meg x 4 x 4 banks.

    http://www.micron.com/partscatalog.html?categoryPath
    =products/parametric/DRAM/SDRAM

    Z tego wynika że jeśli połącze ich nawet kilka równolegle (co decyduje o
    szerokości słowa) to i tak nie przeskoczę objętości 32MB.
    Jak w takim razie uzyskać pojemność np. 128MB??
    Czy da się to zrobić wykorzystując jeden sterownik dla tej pamięci w FPGA??
    Proszę o jakieś sugestie.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2011-10-27 18:24:27
    Od: Viki <V...@g...pl>

    > koleś który programuje FPGA zadaje takie pytania... niezłe.

    Spokojnie, jestem amatorem.
    Kiedyś w ten sposób połączyłem do AVR-ka dwie kostki z pamięci SIMM i
    układ działał (transfer niestety żółwi), wolałem się upewnić czy z
    SDRAM-em będzie podobnie.
    Na FPGA mam zaliczone dopiero kilka automatów FSM, driver wygenerowałem
    i działa, uważam to za wielki sukces:))

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2011-10-27 18:30:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Viki" <V...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak w takim razie uzyskać pojemność np. 128MB??
    > Czy da się to zrobić wykorzystując jeden sterownik dla tej pamięci w

    Rzucę ci dwa hasła: dekoder adresów, sygnał EN tychże pamięci.

    W skrócie działa to tak, że z kombinacji bitów które Ci zostały (np. 4)
    robisz dekoder adresu, który aktywuje jeden z 16 układów (podpięty do
    niższych bitów) poprzez wystawienie dla niego sygnału EN.

  • 9. Data: 2011-10-27 18:33:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j8btnb$iue$1@news.onet.pl...
    > koleś który programuje FPGA zadaje takie pytania... niezłe.

    Że tak to ujmę "przygadał kocioł garnkowi", większość twoich wystąpień na
    tej grupie ma dużo gorszy charakter, że przypomnę dzisiejsze pytanie o
    "instalację bez instalacji".

  • 10. Data: 2011-10-27 18:50:34
    Od: Viki <V...@g...pl>

> [...]
    > robisz dekoder adresu, który aktywuje jeden z 16 układów (podpięty do
    > niższych bitów) poprzez wystawienie dla niego sygnału EN.

    Rozumiem że EN to to samo co CS.
    Jeśli tak to ten sposób obsługi już wcześniej wydumałem:) ale zawsze
    lubię zweryfikować swoje filozofie z fachowcami bo nigdy nie wiadomo czy
    nie ma innego prostszego sposobu:)

    Pozdrawiam.