  • 1. Data: 2009-07-09 13:09:47
    Temat: SB800 + SD8a - co z piątym ogniwem?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Przez jakiś czas korzystałem sobie wesoło z SB800 i pięciu w niej ogniw, a do
    tego dodatkowo booster w postaci SD8a.

    Ale obiło mi się o uszy, że w momencie podpięcia dopałki do lampy, ta korzysta z
    wewnętrznych ogniw tylko do zasilania wyświetlacza, elektroniki pomiaru i
    podświetlacza AF, a kondensatory ładuje z SD8a.
    Jeśli tak, to zasadniczo nie ma sensu zasilanie SB800 pięcioma ogniwami, jeśli
    ma się przypięte SD8a, SD9, Quantum itd.
    Czy to prawda?
    Czy to prawda w przypadku SB900?
    Czy to także prawda w przypadku SB800?

    Szlag z tym, że muszę potem ładować 5 ogniw, ale tak lampa będzie mniejsza i
    lżejsza, a to mnie już interesuje.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2009-07-09 14:07:07
    Temat: Re: SB800 + SD8a - co z piątym ogniwem?
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > Jeśli tak, to zasadniczo nie ma sensu zasilanie SB800 pięcioma ogniwami,
    > jeśli ma się przypięte SD8a, SD9, Quantum itd.

    A nie da się tego przetestować? Jeśli to prawda, to po całym dniu pstrykania
    akku wyjęte z lampy powinny być prawie nierozładowane.

    Drugi test, to czas ładowania po błysku M 1/1. Jeśli przy 5 ogniwach nie
    widać różnicy to po co przepłacać?

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2009-07-09 14:14:48
    Od: Edtheduck <e...@i...pl>

    Działo się to dnia Thu, 9 Jul 2009 15:09:47 +0200, nagle pojawiła się
    zakapturzona postać, która przedstawiła się jako Adam 'Adak' Kępiński i
    złowieszczym szeptem wysyczała:

> [...]
    > Jeśli tak, to zasadniczo nie ma sensu zasilanie SB800 pięcioma ogniwami, jeśli
    > ma się przypięte SD8a, SD9, Quantum itd.

    Na forum Nikona znalazłem informację, że faktycznie SD8a zasila tylko
    palnik, tak samo jest w przypadku SD9.

    --
    Edtheduck _
    >*)_
    ~~~~~ (__>)~~~~~

  • 4. Data: 2009-07-09 14:14:49
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > A nie da się tego przetestować?

    Wszystko się da, ale wolałbym po prostu wskazanie źródeł.
    Ew. skorzystam z tych 'dni technicznych' Nikona i tyle.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 5. Data: 2009-07-09 15:01:14
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Na forum Nikona znalazłem informację, że faktycznie SD8a zasila tylko
    > palnik, tak samo jest w przypadku SD9.

    Czu sugerujesz, że w takim wypadku można nie wciskać 5 ogniw do lampy?
    Ew. podaj proszę linka do forum - coś szukałem, ale akurat nie wiem gdzie ta
    informacja mi się obiła o uszy i tak drążę ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327