  • 11. Data: 2013-02-13 15:11:41
    Temat: Re: SATA i PCI-E
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    przy okazji znacie jakieś ciekawe strony o USB?

  • 12. Data: 2013-02-13 15:33:20
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > przy okazji znacie jakieś ciekawe strony o USB?
    www.usb.org :)

    Adam

  • 13. Data: 2013-02-13 15:40:25
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    chodziło mi raczej o takie:
    http://blogs.msdn.com/b/usbcoreblog/archive/2009/10/
    31/how-does-usb-stack-enumerate-a-device.aspx

  • 14. Data: 2013-02-13 16:38:53
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > chodziło mi raczej o takie:
    > http://blogs.msdn.com/b/usbcoreblog/archive/2009/10/
    31/how-does-usb-stack-enumerate-a-device.aspx

    Właściwie co można jeszcze interesującego znaleźć na temat USB 2.0 poza
    dokumentacją ? Kolejny sposób przesyłania danych. Szybciej / wolniej -
    co za różnica.

    To samo PCI-e i SATA. PCI-e może nieco bardziej interesujące, ale SATA ?
    Za moment SATA wyjdzie z użytku na rzecz PCI-e lub tego wynalazku od intela.

    Można , ale po co ? Można się tylko frustracji nabawić.
    Żeby zdobyć głupie PHY do SATA trzeba zaraz jakieś NDA podpisać i kupić
    50k scalaków z marvella.

    Soc z SATA lub PCI-e ? A będzie do niego dokumentacja ?

    Trochę to wszystko już robi się męczące.
    Wszystko zmierza do tego żeby sobie kupić gotowy szajs w ten czy inny
    sposób.

    eeeee przynudzam.

    Adam

  • 15. Data: 2013-02-13 17:27:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Feb 2013 16:38:53 +0100, Adam
    Górski<gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote:
    > Wszystko zmierza do tego żeby sobie kupić gotowy szajs w ten czy
    inny
    > sposób.

    a kiedys było inaczej?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2013-02-13 18:13:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.02.2013 17:27, schrieb Marek:
    > inny
    >
    > a kiedys było inaczej?

    Często było inaczej. Czasem trzeba było podpisać NDA, ale mimo wszystko
    dało się potem zrobić czy zaprogramować to i owo. Dostałem od Microsofta
    format wewnętrzny pliku Excela, po NDA bez specjalnego certolenia.
    Ostatnio miałem projekt, trzeba było zrobić urządzenie zawierające
    dekoder Dolby 5.1. Niemiecka firma była chętna dostarczyć cipy, ale
    muszę mieć NDA z DolbyLab. Przysłali formularze, po ich przeczytaniu
    napisałem do tej niemieckiej firmy że serdecznie dziękuję, ale kupię
    sobie kilka słuchawek z Dolby 5.1 i wydłubię wnętrzności. Wyjdzie mi to
    szybciej i taniej. Projekt przekazałem koledze, ale właśnie tak zrobił.

    Waldek

  • 17. Data: 2013-02-13 20:37:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Feb 2013 18:13:32 +0100, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    > Często było inaczej. Czasem trzeba było podpisać NDA, ale mimo
    wszystko

    Kiedyś na jakimś szkoleniu z prawa czy sympozjum prowadzący wspomniał
    o NDA, ze to takie modne teraz. Ale jednoczesnie dodal, że jak dotad
    (to bylo jakies 4 lata temu) na całym świecie nie było ani jednego
    procesu o złamanie warunkow NDA przez stronę umowy :).

    --
    Marek

  • 18. Data: 2013-02-18 18:11:01
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    znacie jakieś strony o tym jak powinno wyglądać urządzenie rozpoznawane
    przez system jako WinUSB? na stronach MS jest opis, ale raczej od strony
    programowania, a mi chodzi o kompletny spis deskryptorów dla WinUSB...

  • 19. Data: 2013-02-21 23:41:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-02-18 18:11 identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > znacie jakieś strony o tym jak powinno wyglądać urządzenie rozpoznawane
    > przez system jako WinUSB? na stronach MS jest opis, ale raczej od strony
    > programowania, a mi chodzi o kompletny spis deskryptorów dla WinUSB...

    Ale czytałeś opis w pliku WinUsb_HowTo.docx z tej strony:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg4
    87341.aspx
    ?

    Wg mnie dość wyraźnie piszą, że urządzenie może być dowolnej klasy (z
    ograniczeniami: brak transferów izochronicznych, dostęp wyłączny dla
    jednej aplikacji). Pomysł podobny do biblioteki libusb.

    Jeżeli masz dowolność co zaimplementujesz po stronie urządzenia to
    proponuję np. CDC ACM. W innych systemach operacyjnych będzie widoczne
    jako wirtualny port szeregowy a w Windows zaszalejesz z WinUSB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2013-02-22 15:43:19
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ale czytałeś opis w pliku WinUsb_HowTo.docx z tej strony:
    > http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg4
    87341.aspx

    nie czytałem bo wszystkie konwertery na doca na tym pliku się wywalają...
    poza tym, to chyba stara wersja opisu z MSDNa... a w niej nic na ten temat
    nie ma, coś tam o jakimś OS Descriptor i kilku innych wymaganiach...