  • 1. Data: 2009-04-11 21:59:07
    Temat: Czy G11 będzie miał odchylany ekran???
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Hej.
    Przeglądam tak sobie ofertę kompaktów Canona i dostrzegam pewną
    prawidłowość. Wszędzie brak jest odchylanego ekranu. Za wyjątkiem
    dslr-like. Dawna seria A600 przestała istnieć. Jest niby fajny SX200 IS,
    który wydaje mi się pasować jako następca linii A600, natomiast też nie
    ma odchylanego ekranu. Tylko SX10 i SX1, które nie są żadną konkurencją
    dla serii G (seria A600 była moim zdaniem poważną konkurencją,
    szczególnie dla G7, który nie miał RAW). Może planują w G11 powrócić do
    tego ekranu? Już jest pierwsza w miarę tania lustrzanka z takim ekranem
    (E-620), więc jego brak w topowej linii kompaktów Canona byłby trochę
    dziwny. Pikseli nie ma co zwiększać, a docelowy nabywca na 3mln kropek
    więcej się nie nabierze/połasi. Trybów tematycznych w tak zaawansowanym
    kompakcie też nie ma sensu zwiększać (nie ten "target"), więc sądzę, że
    to, czym mogą zagrać jest właśnie tilt&shift ekran o przyzwoitej
    rozdzielczości (w obecnych czasach to chyba coś ok. 400 000pikseli?).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2009-04-12 10:40:06
    Temat: Re: Czy G11 będzie miał odchylany ekran???
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > Przeglądam tak sobie ofertę kompaktów Canona i dostrzegam pewną
    > prawidłowość.
    [ciach]

    Wydaje mi sie, ze dostrzegles faktyczna prawidlowosc.
    Rynkiem aparatow popularnych rzadza w tej chwili reguly
    swiata mody. Glowne cechy tego rynku to nieustanne
    mieszanie funkcjonalnosci. Nowinki techniczne sa na drugim
    planie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-04-12 11:03:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > swiata mody. Glowne cechy tego rynku to nieustanne
    > mieszanie funkcjonalnosci. Nowinki techniczne sa na drugim

    Oby szerokiego kąta dla odmiany nie zabrali, albo rawów :DDD

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-04-13 21:22:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Wydaje mi sie, ze dostrzegles faktyczna prawidlowosc.
    > Rynkiem aparatow popularnych rzadza w tej chwili reguly
    > swiata mody.

    To nie moda tylko rozpuszczanie cech. Tak zwany idealny aparat (w
    różnych wersjach) można zrobić od trzech lat, nie powstanie
    prawdopodobnie nigdy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-04-13 21:46:34
    Od: q...@g...com

    >Tak zwany idealny aparat (w
    > różnych wersjach) można zrobić od trzech lat, nie powstanie
    > prawdopodobnie nigdy.

    > pozdrawia Adam
    ..chyba ze sie jakis producent wylamie, i stworzy cos, co odbierze
    innym klientow na wiele lat.
    Byly takie wypadki w niedalekiej historii.
    StaM

  • 6. Data: 2009-04-14 06:17:06
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 13 of Apr 2009 23:46, q...@g...com wrote:

    > ..chyba ze sie jakis producent wylamie, i stworzy cos, co odbierze
    > innym klientow na wiele lat.
    > Byly takie wypadki w niedalekiej historii.

    Na przykład? Albo dwa przykłady, niekoniecznie w fotografii.

    --
    nb

  • 7. Data: 2009-04-14 07:17:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    q...@g...com napisal:
    > ..chyba ze sie jakis producent wylamie, i stworzy cos, co odbierze
    > innym klientow na wiele lat.

    Nie odbierze. Praktycznie wszystkie elementy sa dostepne powszechnie.
    Jedyny wlasciciel istotnego patentu, ktory go nie udostepnia do Fuji
    ze swoja matryca. Jezeli jeden wypusci aparat totalny, to do pol
    roku wypuszcza wszyscy. Musza. Bo pol roku pozniej nic innego juz
    nie beda w stanie sprzedac. Zwroc uwage na identyczny mechanizm, jaki
    dziala obecnie w przypadku tzw. kratki: WSZYSCY producenci ruszyli
    po homologacje ciezarowa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-04-14 07:18:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:

    > Oby szerokiego kąta dla odmiany nie zabrali, albo rawów :DDD

    to juz zabierali, teraz zabiora cos innego, np sanki na lampe
    Marx

  • 9. Data: 2009-04-14 07:46:44
    Od: q...@g...com

    On 14 Kwi, 08:17, nb <n...@n...net> wrote:

    > Na przykład? Albo dwa przykłady, niekoniecznie w fotografii.

    > --
    > nb

    W fotografii analogowej kompakt "miu" zebral multum klientow ,
    troszke bardziej wymagajacych, turystow rowerowych itp.
    Contax G, i Leica Minilux natomiast bogatszych, Byly to kompakty z
    klasa.Wlatach 80-siatych zeszlego wieku,Minolta x700 cala rzesze
    zaawansowanych amatorow. Canon G, z ogniskowa 24-120 (maly obrazek)
    2,8-4,0 odchylany ekranik,mniejsze gabaryty, z cena 300 EURO bylby
    "hitem" wsrod amatorow.troph
    Pozdrawiam.
    StaM

  • 10. Data: 2009-04-14 07:58:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-14 09:46:44 +0200, q...@g...com said:

    > Contax G, i Leica Minilux natomiast bogatszych,

    Jak już Contax, to raczej T2/3 lub TVSx. G ni hu-hu nie pasuje do kontekstu.

    de Fresz