    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Różnice w pojemnościach kart SD
    Date: Wed, 15 Apr 2009 23:58:09 -0400

    Proces bakulik at work <i...@n...polska> zwrócił błąd:

    > A gdzie tam - 2000000000 B / 1024 / 1024 / 1024 = 1,86 GB
    ^^
    W tym miejscu wstaw nie GB tylko GiB. Albo zamień 1024 na 1000 jeśli
    wolisz GB. Właśnie z takiej zgodnej z SI interpretacji skrótu wychodzą
    sprytni producenci. Po prawdzie część kiedyś przeliczała z prawdziwych
    kilobajtów (kibibajtów), czyli byłoby 2000000000 / 1000 / 1000 / 1024,
    ale AFAIK teraz już tylko 2000000000 / 1000 / 1000 / 1000. No i to
    wychodzi 2 GB.

    BTW ten programik który polecałem wyświetla dwie kolumny z pojemnością -
    w nagłówku jednej jest napisane (1000) a w drugiej (1024) żeby wiedzieć
    czy chodzi o jednostkę powszechnie używaną czy formalną według normy
    IEC.

    --
    Saiko Kila
    "We will build new ships to carry man forward into the universe, to gain