    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Różnice w pojemnościach kart SD
    Date: Sun, 12 Apr 2009 14:50:11 -0400

    Proces Przemolo <p...@g...zmyla> zwrócił błąd:
    > Witam, używałem od dawna Canona S2 z kartą SD GOODRAM x100 2GB. Aparat
    > wskazywał 1,9GB. Kupiłem Sandiska Ultra II 2 GB - wskazuje 1,8GB. Skąd te
    > różnice? to normalne?

    Mogą być nawet tak samo formatowane i mieć inną pojemność - tak samo z
    flaszkami. Sformatuj z tymi samymi ustawieniami żeby sprawdzić - możesz
    aparatem, bo zwykle aparaty formatują na jeden sposób. Sprawdzać
    czytnikiem, bo Windows czy inny OS potrafi dokładnie pokazać pojemność.
    Ale to sprawdzanie to tylko żeby się przekonać że producenci robią
    pamięci różnej wielkości - jedno co dbają to żeby minimum było: dla 8 GB
    to 8000000000 bajtów, dla 2 GB to 2000000000 bajtów itd. Część pamięci
    jest wyłączona z użytku - pewnie dlatego że nie przeszła testów albo z
    innego egzotycznego powodu, pamięci różnią się geometrią - mogą mieć
    np. mniej cylindrów niż konkurenci.

    Są programy które umożliwiają edycję tego, ale nie polecam. Do
    sprawdzenia geometrii, wielkości partycji i prawdziwej pojemności służy
    np. program SIV (System Information Viewer).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8