  • 11. Data: 2011-02-19 01:03:20
    Temat: Re: "Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fałsz?
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

    > "Trochę" prądu bierze komputer, pompa paliwa, nie wspominajac o
    > takich swiecach zarowych- jak ktoś ma...

    W golfie podgrzewanie gażnika bierze 40 Amperów dlatego przy silnym
    mrozie dziękuję za rozruszanie i wyciągam przekaźnik :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 12. Data: 2011-02-19 01:14:55
    Temat: Re: "Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa3sz?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 19 Feb 2011 00:47:09 +0100 osobnik zwany szufla
    wystukał:

    > Wcale nie szukalem bo to mit.

    ha ha

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2011-02-19 01:28:00
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-02-18 22:37, szufla pisze:

    > Zdania sa generalnie podzielone np:
    > http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,6131965,Ja
    k_zapalac_auto_na_mrozie_.html
    > http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/jak-uruchomi
    c-samochod-na-mrozie-poradnik

    Jezusiku - tam piszą, że denaturat/alkohol niszczy gumę...

    6008

  • 14. Data: 2011-02-19 11:53:00
    Temat: Odp: "Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fałsz?
    Od: "Maikok" <b...@v...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > usłyszałem opinię, że przed uruchomieniem silnika na mrozie warto
    > "rozgrzać" akumulator obciążając go na chwilę np. światłami, wtedy kręcąc
    > rozrusznikiem da większy prąd. Prawda to czy fałsz?

    Przekrecilem kluczyk , silnik z ledwością parę razy obrocił się, ale nie
    zaskoczył. Powtórzylem próbę, ale bez skutku, akumulator byl wyraznie
    padnięty. Trzecia próba - bez efektu. Była to
    pierwsza próba uruchomienia tego dnia, temperatura poniżej zera.
    Zlapalem za komorkę, zadzwonilem w kilka miejsc informując, że spóźnię się.
    Przed wyjsciem z samochodu jeszcze raz przekręcilem kluczyk i o dziwo
    silnik zaskoczył - z ledwością, ale zaskoczył.
    Nie wiem czy to w wyniku "rozgrzania", ale skutek był pozytywny.
    W czasie rozmów telefonicznych akumulator "obudzil się".

  • 15. Data: 2011-02-19 12:14:44
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Maikok" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie wiem czy to w wyniku "rozgrzania", ale skutek był pozytywny.
    > W czasie rozmów telefonicznych akumulator "obudzil się".

    Widocznie rozgrzał go telefon komórkowy, no bo przecież fakt, że podczas
    poboru prądu, akumulator się rozgrzewa to jest tylko mit :)

  • 16. Data: 2011-02-19 12:24:26
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011 01:28:00 +0100, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >Jezusiku - tam piszą, że denaturat/alkohol niszczy gumę...

    Dlatego po pijaku trzeba walić bez gumy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2011-02-19 13:36:32
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-18 22:07, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
    >
    > nie rozgrzać, a pobudzić.
    >
    > Mały odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
    > To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

    piszesz tak jakby w akumulatorze mieszkały skrzaty co trzeba "obudzić"
    żeby pokręciły dynamem trochę... magnetyzer na przewody WN już zakupiłeś? :)

  • 18. Data: 2011-02-19 13:38:27
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-19 11:53, Maikok wrote:

> [...]
    > Nie wiem czy to w wyniku "rozgrzania", ale skutek był pozytywny.
    > W czasie rozmów telefonicznych akumulator "obudzil się".

    od lat wiadomo, że promieniowanie jonizujące, wytwarzane przez komórkę,
    ładuje akumulator w samochodzie dlatego zawsze gdzieś dzwonię podczas
    jazdy i prowadzę długie rozmowy - podwójne ładowanie (z ang. dabl blasta)

    ;)

  • 19. Data: 2011-02-19 14:23:36
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > od lat wiadomo, że promieniowanie jonizujące, wytwarzane przez komórkę,

    Z tym "jonizujacym" wytwarzanym przez komorke to bym uwazal, bo to chyba nie
    ten zakres czestotliwosci :)

    sz.

  • 20. Data: 2011-02-19 14:29:23
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-19 12:24, jerzu pisze:

    > Dlatego po pijaku trzeba walić bez gumy.

    :D:D:D za to Was lubie chlopaki :) nie ma to jak sie dobrze usmiac :)

    --
    venioo
    GG:198909