  • 381. Data: 2014-06-09 09:11:47
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jun 2014 19:32:45 +0200, Gotfryd Smolik news

    > Ależ robiąc, robiąc.
    > Tak długo jak je "rżną", tak długo nie jadą swoim pasem.
    > No chyba że "ich pas" też jest wymalowany, i mamy jasne i wyraźne
    > "przecięcie".

    Otóż to. Dlatego PRZECINAJĄC pas ruchu w danym miejscu, a wyznaczonym W TYM
    MIEJSCU dla pojazdów jadących w innym kierunku, NIE ma MOWY o zmianie pasa
    ruchu. Tylko to nie będzie do zaakceptowania w momencie, gdy ktoś ronda nie
    traktuje jako skrzyżowanie a jako niezależną od reszty *drogę*. Dlatego po
    raz kolejny proszę Cię, przeczytaj definicję skrzyżowania, potem wyznacz na
    rondzie OBSZAR SKRZYŻOWANIA, rozrysuj tory jazdy pojazdów (oczywiście
    wykluczając takie bzdury jak kręcenie się w kółko, bo to nawet na
    "kwadratowym skrzyżowaniu" doprowadzi do złamania definicji) i wyciągnij
    później z tego wnioski.

    > To zaś, po której stronie jezdni stają, wynika z tego, w którą
    > stronę mają zamiar *skręcić*. Od osi jezdni którą jadą.

    Zgadza się, przy czym wyróżnianie *skrętu* w tym miejscu nie ma sensu, bo
    ten manewr na każdym skrzyżowaniu może nieco inaczej przebiegać i jak już
    sobie nie raz wykazywaliśmy, samo kręcenie kierownicą o *manewrze* *skrętu*
    opisanego w Art. 22. PORD wcale NIE świadczy.

    > To co najwyraźniej jest powodem przynajmniej części długich flejmów,
    > to nieprzyjmowanie do wiadomości faktu, że niektóre przepisy SĄ
    > UNIWERSALNE, a tym samym ich działanie NIE MA ZWIĄZKU ze skrzyżowaniem.

    Już to omawialiśmy. Niestety argumentu o tym, że manewr skrętu, o którym
    mowa w Art. 22., nie ma związku TYLKO ze skrzyżowaniem i wynika to z tego,
    że takie same UNIWERSALNE zasady dotyczą także innych miejsc (skęt na
    posesję, zawracanie etc.), nie przyjąłeś jako wiążącego.

    Założyłeś natomaist dosyć swobodnie, że fakt używania Art. 22. w INNYCH
    miejscach niż skrzyżowania AUTOMATYCZNIE wyklucza ten manewr także z
    niektórych skrzyżowań i pozwala szatkować jeden manewr na poszczególne
    elementy. Co wg mnie jest NADINTERPRETACJĄ przepisów.

    > To, że akurat na skrzyżowaniu jest niezmiernie łatwo o potrzebę ich
    > stosowania, i znaczna większość kierujących spotyka się z nimi wyłącznie
    > na skrzyżowaniach, skutkuje nadintepretacją i próbami wiązania ich
    > z faktem istnienia skrzyżowania.

    Ponieważ czego byś nie powiedział, to właśnie skrzyżowanie umożliwia zmianę
    drogi po której się poruszamy (czyli zmiana kierunku vel skręt) i to
    właśnie na skrzyżowaniu wykonuje się manewr skrętu a nie oddzielnie na
    wjeździe na skrzyżowanie potem przy przejeździe przez skrzyżowanie, i znowu
    na zjeździe ze skrzyżowania.

    > Nie kłam. Przed RONDEM.

    Będę kłamać i przyznam się do kłamstwa, jeśli mi wykażesz w przepisach, że
    rondo to nie jest skrzyżowanie.

    > Bo NIE SKRĘCA W LEWO.

    Skręca, a że tego nie może objąć "wyobraźnią", bo kręci kierownicą w te i
    wewte, powoduje problem ze zrozumieniem tematu.

    > No chyba że to ktoś z listy ostatnio podrzuconej z youtuba.

    Uczniaków i zarazem największych sierot wyselekcjonowanych by zrobić "szoł"
    telewizyjny albo zwykłych sierot z prawkiem, które nie zauważyły znaku itp.
    I Ty się tym podpierasz stosując jako argument.Masakra.

    > Natomiast jak na danym SORO (co wynika z C-12) fizyczne uwarunkowanie
    > byłoby takie, że SKRĘCA W LEWO, no to... nad czym debatować?
    > Jak to jest "zwykłe skrzyżowanie" oznakowane C-12, to zamierzający
    > wyjechać w lewo SKRĘCAJĄ W LEWO.
    > Tak czy nie?

    Wg uniwersalnych przepisów każdy manewr skrętu który wykonuje kierowca (nie
    tylko na skrzyżowaniu, stąd nie ma mowy konkretnie o skrzyżowaniu) wiąże
    się najpierw z zamiarem jego wykonania, czyt. chcę skręcić na skrzyżowaniu
    w lewo, więc zaczynam realizację tego zamiaru spełniając po kolei warunki
    postawione w przepisach ogólnych. Najpierw przez ustawienie się do
    lewej/osi i sgnalizację tego faktu, a potem REALIZACJĘ tego manewru na
    skrzyżowaniu.

    Że jest to akurat skrzyżowanie okrężne wcale mnie nie ziębi, bo podczas
    wykonywania manewru stosuję się do znaku C-12 nakładającego na mnie pewien
    "szczegół" (objechanie wyspy po prawej), trzymam się więc dalej lewej
    krawędzi i kończę manewr skrętu w lewo ZJEŻDZAJĄC w odpowiedni wylot ze
    skrzyżowania. Jest to jeden MANEWR, a kręcenie kierownicą w przeciwną
    stronę nic tu nie zmienia, w szczególności nie jest dowodem że występuje
    tam SKRĘT w prawo.

    Już przy tym kiedyś byliśmy i próbowałeś mi udowodnić, że na autostradzie
    jest tak samo jak na rondzie, bo tam chcąc skręcić w lewo (tzn. konkretnie
    zmienić kierunek w lewo), skręca się w prawo. Niestety poległeś po tym jak
    przypomniałem Ci, że taki węzeł to nie jest JEDNO skrzyżowanie (jak rondo,
    spełniające przecież definicję jednego skrzyżowania) i taką akurat zmianę
    kierunku realizuje się przez dwa skrzyżowania (konkretnie rozwidlenie i
    połączenie dróg na różnych poziomach).

    Ale tutaj jest jedno skrzyżowanie, gdzie dwie lub więcej drogi przecinają
    się w jednym poziomie a w centrum tego skrzyżowania postawiono wyspę -- a
    więc dzielenie zmiany kierunku ruchu pomiędzy tymi drogami i siłowe
    robienie tam dwóch skrzyżowań, z czego na tym drugim jest skręt w prawo,
    jest zwyczajnie... oderwane od rzeczywistości.

    --
    Pozdor Myjk

  • 382. Data: 2014-06-09 09:13:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jun 2014 18:38:26 +0200, Gotfryd Smolik news

    > Otóż "zestaw skrzyżowań" jest przypisany do stanu *faktycznego*,
    > nie wynika z istnienia SORO, wynika z istnienia ronda *lub*
    > konstrukcji o podobnym charakterze.

    Właśnie podważasz nie tylko przepis szczegółowy traktujący o obszarze
    skrzyżowania, ale także definicję SKRZYŻOWANIA z PORD. Nie dręczy Cię to
    ani trochę? :P

    > Jeśli WYSTĘPUJĄ odrębne "przecięcia kierunków jazdy" to występują,
    > mamy skrzyżowanie złożone, nijak nie wykluczone w przepisach,

    To się wtedy określa mianem skrzyżowania skanalizowanego. Jeśli występuje
    "zestaw" skrzyżowań to są to jednak niezależnie skrzyżowania. Mogą sprawiać
    wrażenie jednego, bo przepisy dopuszczają przecież możliwość nie
    znakowwania skrzyżowań które znajdują się w określonej odległości, a
    rzeczywistości to nie zmienia -- jest PARĘ skrzyżowań a nie jedno.

    > jeśli *faktycznie* *nie* występują, bo mamy (faktycznie) jedno "przecięcie
    > kierunków jazdy" oznakowane przez C-12, no to... nie występują.

    Na rondzie występuje tyle samo przecięć kierunków jazdy co na każdym innym
    analogicznym skrzyżowaniu "klasycznym", tyle tylko że są od siebie
    skutecznie odseparowane dzięki "kanalizacji" ruchu (wyspa).

    > A złożoność skrzyżowania może być spora, trzeba ubolewać że w .pl
    > nie występuje żadne "rondo magiczne", mogące służyć za przykład ;)

    Ale zdajesz sobie sprawę, że "rondo magiczne" to nazwa własna, a w świetle
    prawa tam jest parę NIEZALEŻNYCH skrzyżowań o ruchu okrężnym i nijak to nie
    przystaje do tego co chcesz tym udowodnić?

    > Nienienie.
    > Na rondzie (również będącym SORO, podobnie jak poprzednie).

    Taktaktak. Na skrzyżowaniu.

    > U mnie z definicji skrzyżowania.
    > Jak wyżej.
    > Jak jest jedno "przecięcie kierunków" to jest jedno i więcej nie ma.
    > A jak rondo ma pięć wylotów to może wystąpić pięć "przecież kierunków",
    > nic dziwnego.

    Ale skrzyżowanie ma to do siebie, że przecinają się przeróżne kierunki.
    Rozrysuj sobie skrzyżowanie "kwadratowe" i policz ile jest tych przecięć
    jeśli nie ma szczególnych ograniczeń.

    > Bo to wynika ze skrętu i nakazu dotyczącego SKRĘTU.
    > Ten nakaz NIE JEST związany ze skrzyżowaniem!
    > Czy Ty tego nie widzisz?

    Widzę. Ustawodawca nie skupił się w tym miejscu na SKRZYŻOWANIU, ponieważ
    skręcić można także na stację, na posesję etc. Określił to jako skręt, bo
    trudno w takim miejscu mówić wprost o zmianie KIERUNKU na drogach. Czy Ty
    tego nie widzisz?

    > (że przepis art.22 dotyczy *SKRĘTU* i nie ma NIC WSPÓLNEGO z tym,
    > gdzie tego skrętu się dokonuje?)

    Oczywiście, jest to jasne jak słońce w bezchmurne czerwcowe południe.

    > Jeśli "znaki inaczej wskazują", to wcale nie mam w nosie,
    > art. 5 PoRD mi wtedy nakazuje.
    > Nie mogę mówić za szerszenia ;)

    Świetnie, a znaki określające skrzyżowanie jako SORO mówią, żeby objechać
    wyspę po jej prawej stronie i nic więcej, w szczególności że każdy wjazd i
    zjazd to niezależne skrzyżowanie w zwiazku z tym przy zjeździe jest skręt
    ZAWSZE w prawo.

    --
    Pozdor Myjk

  • 383. Data: 2014-06-09 09:15:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jun 2014 19:44:24 +0200, Gotfryd Smolik news

    > Jest zabronione, a contrario.
    > Przepis art.22.5 wymaga sygnalizacji ZAMIARU zmiany pasa
    > ruchu, a jest to niemożliwe, jeśli zmianiający pas jeszcze
    > nie zmienił zmiany poprzedniego pasa.

    O ile w ogóle może być mowa o zmianie pasa ruchu. Przecinanie pasów ruchu
    dla innych kierunków ruchu zmianą pasa NIE jest.

    > Nie, nie "podobnie", chyba że już w końcu
    > zaakceptowałeś wersję o "ciągu skrzyżowań" ;>

    Ja już jakiś czas temu wyzbyłem się tej wersji i zamiaru wracać do niej nie
    mam. To martwy punkt.

    > Rozporządzenie o znakach, treść znaczenia znaku C-12:
    > "znak C-12 występujący razem ze znakiem A-7 oznacza".

    Nic tam nie ma o tym, że dotyczy tylko wjazdu (to sugerujesz).
    Przekierowuje tylko konieczność ustąpienia pierwszeństwa z jadącego po
    skrzyżowaniu na wjeżdżającego na to _skrzyżowanie_. W wersji bez A-7 jest
    inaczej i dlatego zostało to zaznaczone w tym konkretnym miejscu.

    > Jak wyżej.
    > Jest jeszcze jeden drobny szczegół: załóżmy, na potrzeby tego podwątku,
    > że przyjmujesz, iż zapis z C-12 nie skutkuje zmianą znaczenia również
    > A-7.
    > Przyjmijmy.

    Jak wyżej i niżej. :P

    > To ja teraz poproszę o objaśnienie, zgodnie z definicją A-7, co jest
    > DROGĄ Z PIERWSZEŃSTWEM przy skrzyżowaniu z ruchem okrężnym?

    Przecież właśnie to jest sprecyzowane w tym miejscu. W przypadku
    skrzyżowania oznaczonego C-12 z A-7 rzeczony znak ustąpienia pierwszeństwa
    nie dotyczy konkretnie DROGI z pierwszeństwem (takiej drogi nie ma, bo
    żadna nie wymaga specjalnego uprzywilejowania -- patrz przepisy szczegółowe
    odnośnie wyznaczania dróg z pierwszeństwem), ale pojazdu który porusza się
    po SKRZYŻOWANIU a na które chce się właśnie wjechać.

    > (oczywiście nie zmieni to skutku - po skręcie wjeżdżający również JUŻ
    > JEST na tej drodze,

    Tam nie ma DROGI tylko jest skrzyżowanie, a konkretnie obszar skrzyżowania.
    Drogi to się PRZECINAJĄ i tworzą to skrzyżowanie o czym mówi wprost
    definicja skrzyżowania. Tylko nie chcecie tego dostrzec, bo wizję
    przesłania Wam ta "diabelna" wyspa na środku, która samą swoją obecnością
    "buduje" tam nową drogę i jakiś "zestaw skrzyżowań".

    > tak jakby wjechał na zwykłe skrzyżowanie,
    > i pierwszeństwo tego drugiego kończy się tak samo,
    > jak przy zwykłym skrzyżowaniu).

    Ale Wy staracie się wykazać, że pierwszeństwo kończy się wraz zajęciem pasa
    na skrzyżowaniu, a to jest zupełnie bezsensowne -- co widać także na
    "kwadratowych" skrzyżowaniach. Choć nieco trudniej to zauważyć, bo skala,
    gabaryty obszaru skrzyzowania oraz GEOMETRIA są inne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 384. Data: 2014-06-09 09:16:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jun 2014 19:57:09 +0200, Gotfryd Smolik news

    > A która *droga* ma pierwszeństwo?
    > (pytam o to również obok, ale tu będzie krócej)

    Żadna, bo przy każdej przed skrzyżowaniem stoi A-7. Dlatego pierwszeństwo
    ma pojazd znajdujący się na _skrzyżowaniu_ przed pojazdem który na to
    skrzyżowanie chce wjechać. Wjeżdżający ma ustąpić pierwszeńśtwa, i nie ma
    tam mowy, że ma ustąpić TYLKO na *wjeździe*.

    > Obróć kota ogonem.
    > Wyjaśnij to dla przypadku zwykłego skrzyżowania, a wyjdzie Ci, że
    > określenie tego miejsca NIE MA związku ze skrzyżowaniem, jego rozmiarem
    > i kształtem, bo każda z tych właściwości może być kompensowana
    > prędkościami obu pojazdów.

    Dokładnie tak, przy czym należy zaznaczyć, że obszar skrzyżowania SORO jest
    dużo większy niż analogicznego kolizyjnego "kwadratowca". Poza tym
    przypominam ponownie. To nie ja wysuwam tezę, że A-7 odnosi się tylko do
    wjazdu, a pół metra dalej to już wyjazd więc już A-7 nie dotyczy... :/

    > Załóżmy, że ten "z zewnętrznego" wjechałby już wjazd wcześniej.
    > Tyle, że na odcinku przed zderzeniem jechałby TAK SAMO!

    Staram się unikać tworzenia teorii na różnych szczegółowych założeniach i
    porównaniach do zastanych wyjątków, w tym także robienia z jednego
    skrzyżowania wielu skrzyzowań na drodze jednokierunkowej -- ale co raz się
    z tym zderzam u dyskutantów. Dlatego po raz kolejny pasuję z takiej
    dyskusji, bo to nie doprowadzi do wypracowania "definicji".

    > Do tego się nie wtykam, bo IMO przepisy które wchodzą w rachubę
    > nie są związane z istnieniem skrzyżowania.

    Są potrzebne chociażby do stwierdzenia czy SORO to jedno skrzyzowanie czy
    też "zestaw skrzyżowań" (jak tu niektórzy na siłę wtykają, w tym także ja
    kiedyś), czy można pokusić się o "prostowanie" ronda i w ten sposób
    udowadnianie że tam ZAWSZE występuje skręt w prawo, itd.

    --
    Pozdor Myjk

  • 385. Data: 2014-06-09 09:17:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Jun 2014 09:30:14 +0200, szerszen

    > No ale zjazd z ronda, jeśli nie jest to turbinowe, zawsze wiąże się ze
    > zmianą pasa/kierunku jazdy. Zawsze następuje w prawo od osi jezdni
    > obwiedni, inaczej się po prostu nie da ;)

    Tylko w oczach rondoprostowacza, bo taki rondoprostowacz nie jest w stanie
    ogarnąć, że wyspa nie jest osią jezdni ani żadną krawędzią drogi
    jednokierunkowej, tylko punktem geometrycznym ustawionym na *obszarze*
    *skrzyzowania* wymuszającym (często fizycznie aby nie doszło do kolizji
    bocznej przy dużej prędkości) określony ruch BEZKOLIZYJNY przy skręcie w
    lewo/zawracaniu. Borze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 386. Data: 2014-06-09 09:17:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jun 2014 20:19:35 +0200, Gotfryd Smolik news

    > I dlatego wykonują zabroniony manewr:
    > skręcają w lewo przy wjeździe

    Nie, zwyczajnie robią to w zwłym miejscu, co może się zdarzyć na każdym
    innym skrzyżowaniu. Prosz:

    https://www.youtube.com/watch?v=wJBwRNfmeOQ
    i litania do wglądu:
    https://www.youtube.com/results?search_query=na+skrz
    y%C5%BCowaniu+pod+pr%C4%85d

    > na rondo które jest SORO.

    Mało maślane.

    > W żadnym razie, to dowód ad absurdum.

    No właśnie widzę. To tak jakbym podał powyższe przykłady za argument, że na
    żadnym skrzyżowaniu nie ma skrętu w lewo, bo paru nieprzytomnych kierowców
    nie potrafi zgodnie z oznakowaniem wykonać tego manewru i ładuje się,
    zamiast na jezdnię "z prądem", to pod prąd. Paranoja.

    > Ja wyciągam.

    Niestety.

    > Kosmiczność ronda, za wyjątkiem błędnego oznakowania tak jak przy
    > C-12 + B-20 które podałeś, nie oznacza jeszcze niemożliwości jego
    > przejechania zgodnie z przepisami.

    Pytanie gdzie jest granica pomiędzy "zgodnie z przepisami" a "używając
    dostępnych przepisów" by pokonać bohomaza.

    --
    Pozdor Myjk

  • 387. Data: 2014-06-09 09:19:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jun 2014 20:53:53 +0200, Gotfryd Smolik news

    > Gdzieś tam podważałeś jakoby definicja przy C-12
    > zmieniała znaczenie A-7.

    Ustalmy pewien "szczegół". Podważam stwierdzenia, że C-12, a zwłaszcza C-12
    + A-7, wyciąga SORO spod definicji JEDNEGO skrzyżowania, a w szczególności
    że taki zestaw powoduje, że A-7 ogranicza się tylko do WJAZDU.

    > Napisałem - PRZYJMIMY, na potrzeby rozwikłania tego problemu,
    > że tak jest.
    > Że C-12+A7 nie uchyla definicji A-7.
    > Wobec tego obowiązuje "podstawowa" definicja A-7.

    I obowiązuje, z tym że nie odnosi się do DROGI tylko konkretnie do
    SKRZYŻOWANIA, ponieważ wszystkie drogi są podporządkowane.

    > To teraz napisz, która DROGA jest drogą z pierwszeństwem dla kogoś,
    > kto zbliża się do SORO (nie mylić z rondem, bo to ortogonalne,
    > ale dla wersji z rondem też możesz napisać :))

    J.w., dlatego przy C-12 jest zapisane, że pojazd znajdujący się na
    skrzyżowanie ma pierwszeńśtwo przed pojazdem wjeżdżającym na to
    _skrzyżowanie_. Ponownie, nie na *wjeździe*, tylko *wjeżdżającym*.

    --
    Pozdor Myjk

  • 388. Data: 2014-06-09 09:20:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 06 Jun 2014 09:46:16 +0200, r...@k...pl

    > A kol. Myjk nadal nie chce mi odpowiedzieć czy przy wjeździe, czy przy
    > wyjeździe :P.

    Po co mam powtarzać to, co jest m.in. przedmiotem całej dyskusji?
    Przeczytaj sobie wątek, będziesz znał moje zdanie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 389. Data: 2014-06-09 09:24:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 08 Jun 2014 00:28:39 +0200, PlaMa

    Ponownie. O nic odkrywczego nie pytasz. Nie ma to związku, a jak ma, to
    wykaż gdzie ten wjazd i zjazd się zaczyna i kończy. Wg przepisów
    naturalnie, a nie tego co sobie na wespół z szerszeniem i plamą wymyślisz.

    > znając go to się obraził, że nie przyklaskujemy jego 100 teoriom i
    > zasadom jeżdżenia po soro i się nie odezwie ^^

    Obraził? LOL Śmieszy mnie, że musicie sobie nawzajem jajka lizać, żeby
    utwierdzić w przekonaniu o swojej racji. Widać w przedszkolu jeszcze m.in.
    ty siedzisz stosując taką banalną "socjotechnikę". Żenuła. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 390. Data: 2014-06-09 09:55:55

    Mon, 9 Jun 2014 09:24:54 +0200, w <19d8n8xlebza8$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Ponownie. O nic odkrywczego nie pytasz. Nie ma to związku, a jak ma, to
    > wykaż gdzie ten wjazd i zjazd się zaczyna i kończy. Wg przepisów
    > naturalnie, a nie tego co sobie na wespół z szerszeniem i plamą wymyślisz.

    Dla mnie to jasne, ale może ty odpowiesz gdzie jest wjazd i zjazd, bo widzę że
    szykuje się nowa arcyciekawa teoria :).