eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :PRe: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <3...@m...org> <llvg44$str$1@node1.news.atman.pl>
    <53839c96$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm0eh2$pp$1@usenet.news.interia.pl> <w...@m...org>
    <lm1jtv$f5v$1@usenet.news.interia.pl> <1...@m...org>
    <lm1t0k$2vj$1@usenet.news.interia.pl> <z...@m...org>
    <lm1vu2$97h$1@usenet.news.interia.pl> <n...@m...org>
    <lm37lc$ur7$1@usenet.news.interia.pl> <151e47voslaje$.dlg@myjk.org>
    <5385b5df$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qrvnqjnl7mxp$.dlg@myjk.org>
    <5385e9dc$0$2243$65785112@news.neostrada.pl> <bm0xhrou622n$.dlg@myjk.org>
    <11rwwinkhfdeb$.1fa9q319nsogu$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.1405312349440.2536@quad> <z...@m...org>
    <Pine.WNT.4.64.1406051933280.2532@quad>
    Date: Mon, 9 Jun 2014 09:15:19 +0200
    Message-ID: <myx2kc07gcoh$.dlg@myjk.org>
    Lines: 73
    NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
    X-Trace: 1402298122 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2163 83.12.187.189:49674
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4890
    X-Received-Body-CRC: 2802919772
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535143
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 5 Jun 2014 19:44:24 +0200, Gotfryd Smolik news

    >> Nic nie zabrania zmieniać dwóch, a nawet
    >> trzech pasów naraz (cokolwiek to znaczy).
    > Jest zabronione, a contrario.
    > Przepis art.22.5 wymaga sygnalizacji ZAMIARU zmiany pasa
    > ruchu, a jest to niemożliwe, jeśli zmianiający pas jeszcze
    > nie zmienił zmiany poprzedniego pasa.

    O ile w ogóle może być mowa o zmianie pasa ruchu. Przecinanie pasów ruchu
    dla innych kierunków ruchu zmianą pasa NIE jest.

    >> Tak jest, podobnie jak na zwykłym skrzyżowaniu.
    > Nie, nie "podobnie", chyba że już w końcu
    > zaakceptowałeś wersję o "ciągu skrzyżowań" ;>

    Ja już jakiś czas temu wyzbyłem się tej wersji i zamiaru wracać do niej nie
    mam. To martwy punkt.

    >>> Tyle, że na SORO (obojętnie czy jest rondem czy nie), A-7 nie dotyczy
    >>> ustępowania na całym skrzyżowaniu, dotyczy tylko ustąpienia przez
    >>> "wjeżdżającego".
    >> Wskaż proszę przepis o tym stanowiący.
    > Rozporządzenie o znakach, treść znaczenia znaku C-12:
    > "znak C-12 występujący razem ze znakiem A-7 oznacza".

    Nic tam nie ma o tym, że dotyczy tylko wjazdu (to sugerujesz).
    Przekierowuje tylko konieczność ustąpienia pierwszeństwa z jadącego po
    skrzyżowaniu na wjeżdżającego na to _skrzyżowanie_. W wersji bez A-7 jest
    inaczej i dlatego zostało to zaznaczone w tym konkretnym miejscu.

    >> 8-|
    >> C-12 nakazuje "tylko" ruch wokół wyspy centralnej po jej prawej stronie i
    >> nic więcej, w szczególności nie zmienia znaczenia A-7! Jeśli tak jest, to
    >> zacytuj proszę tę część definicji C-12 która _zmienia_ znaczenie A-7.
    > Jak wyżej.
    > Jest jeszcze jeden drobny szczegół: załóżmy, na potrzeby tego podwątku,
    > że przyjmujesz, iż zapis z C-12 nie skutkuje zmianą znaczenia również
    > A-7.
    > Przyjmijmy.

    Jak wyżej i niżej. :P

    > To ja teraz poproszę o objaśnienie, zgodnie z definicją A-7, co jest
    > DROGĄ Z PIERWSZEŃSTWEM przy skrzyżowaniu z ruchem okrężnym?

    Przecież właśnie to jest sprecyzowane w tym miejscu. W przypadku
    skrzyżowania oznaczonego C-12 z A-7 rzeczony znak ustąpienia pierwszeństwa
    nie dotyczy konkretnie DROGI z pierwszeństwem (takiej drogi nie ma, bo
    żadna nie wymaga specjalnego uprzywilejowania -- patrz przepisy szczegółowe
    odnośnie wyznaczania dróg z pierwszeństwem), ale pojazdu który porusza się
    po SKRZYŻOWANIU a na które chce się właśnie wjechać.

    > (oczywiście nie zmieni to skutku - po skręcie wjeżdżający również JUŻ
    > JEST na tej drodze,

    Tam nie ma DROGI tylko jest skrzyżowanie, a konkretnie obszar skrzyżowania.
    Drogi to się PRZECINAJĄ i tworzą to skrzyżowanie o czym mówi wprost
    definicja skrzyżowania. Tylko nie chcecie tego dostrzec, bo wizję
    przesłania Wam ta "diabelna" wyspa na środku, która samą swoją obecnością
    "buduje" tam nową drogę i jakiś "zestaw skrzyżowań".

    > tak jakby wjechał na zwykłe skrzyżowanie,
    > i pierwszeństwo tego drugiego kończy się tak samo,
    > jak przy zwykłym skrzyżowaniu).

    Ale Wy staracie się wykazać, że pierwszeństwo kończy się wraz zajęciem pasa
    na skrzyżowaniu, a to jest zupełnie bezsensowne -- co widać także na
    "kwadratowych" skrzyżowaniach. Choć nieco trudniej to zauważyć, bo skala,
    gabaryty obszaru skrzyzowania oraz GEOMETRIA są inne.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: