-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <3...@m...org> <z...@m...org>
<lm1vu2$97h$1@usenet.news.interia.pl> <n...@m...org>
<lm37lc$ur7$1@usenet.news.interia.pl> <151e47voslaje$.dlg@myjk.org>
<lm48j6$632$1@usenet.news.interia.pl> <4...@m...org>
<lm4n04$4vd$1@usenet.news.interia.pl> <1kfr6hkpshrxz$.dlg@myjk.org>
<lmen63$dcj$1@speranza.aioe.org> <1...@m...org>
<lmkp9m$6q8$2@speranza.aioe.org> <v...@m...org>
<2...@t...pl>
<oz09tluh48p9$.dlg@myjk.org>
<2...@t...pl>
<8...@m...org>
<2...@t...pl>
<987re8y7pox0$.dlg@myjk.org> <Pine.WNT.4.64.1406051854300.2532@quad>
Date: Mon, 9 Jun 2014 09:11:47 +0200
Message-ID: <7...@m...org>
Lines: 113
NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
X-Trace: 1402297910 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2164 83.12.187.189:49667
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7573
X-Received-Body-CRC: 790600954
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535141
[ ukryj nagłówki ]Thu, 5 Jun 2014 19:32:45 +0200, Gotfryd Smolik news
>>> jak one nakazują. Jak nie widzisz różnic w sposobie poruszania
>>> się po tych skrzyżowaniach, to co ja ci mogę powiedzieć.
>> Na kwadratowym też są często wymalowane pasy (dla drogi z pierwszeństwem
>> i dla skrętów) a ci z podporządkowanej muszą sobie radzić sami i rżną te
>> wymalowane pasy nic sobie nie robiąc z ich przebiegu.
> Ależ robiąc, robiąc.
> Tak długo jak je "rżną", tak długo nie jadą swoim pasem.
> No chyba że "ich pas" też jest wymalowany, i mamy jasne i wyraźne
> "przecięcie".
Otóż to. Dlatego PRZECINAJĄC pas ruchu w danym miejscu, a wyznaczonym W TYM
MIEJSCU dla pojazdów jadących w innym kierunku, NIE ma MOWY o zmianie pasa
ruchu. Tylko to nie będzie do zaakceptowania w momencie, gdy ktoś ronda nie
traktuje jako skrzyżowanie a jako niezależną od reszty *drogę*. Dlatego po
raz kolejny proszę Cię, przeczytaj definicję skrzyżowania, potem wyznacz na
rondzie OBSZAR SKRZYŻOWANIA, rozrysuj tory jazdy pojazdów (oczywiście
wykluczając takie bzdury jak kręcenie się w kółko, bo to nawet na
"kwadratowym skrzyżowaniu" doprowadzi do złamania definicji) i wyciągnij
później z tego wnioski.
> To zaś, po której stronie jezdni stają, wynika z tego, w którą
> stronę mają zamiar *skręcić*. Od osi jezdni którą jadą.
Zgadza się, przy czym wyróżnianie *skrętu* w tym miejscu nie ma sensu, bo
ten manewr na każdym skrzyżowaniu może nieco inaczej przebiegać i jak już
sobie nie raz wykazywaliśmy, samo kręcenie kierownicą o *manewrze* *skrętu*
opisanego w Art. 22. PORD wcale NIE świadczy.
> To co najwyraźniej jest powodem przynajmniej części długich flejmów,
> to nieprzyjmowanie do wiadomości faktu, że niektóre przepisy SĄ
> UNIWERSALNE, a tym samym ich działanie NIE MA ZWIĄZKU ze skrzyżowaniem.
Już to omawialiśmy. Niestety argumentu o tym, że manewr skrętu, o którym
mowa w Art. 22., nie ma związku TYLKO ze skrzyżowaniem i wynika to z tego,
że takie same UNIWERSALNE zasady dotyczą także innych miejsc (skęt na
posesję, zawracanie etc.), nie przyjąłeś jako wiążącego.
Założyłeś natomaist dosyć swobodnie, że fakt używania Art. 22. w INNYCH
miejscach niż skrzyżowania AUTOMATYCZNIE wyklucza ten manewr także z
niektórych skrzyżowań i pozwala szatkować jeden manewr na poszczególne
elementy. Co wg mnie jest NADINTERPRETACJĄ przepisów.
> To, że akurat na skrzyżowaniu jest niezmiernie łatwo o potrzebę ich
> stosowania, i znaczna większość kierujących spotyka się z nimi wyłącznie
> na skrzyżowaniach, skutkuje nadintepretacją i próbami wiązania ich
> z faktem istnienia skrzyżowania.
Ponieważ czego byś nie powiedział, to właśnie skrzyżowanie umożliwia zmianę
drogi po której się poruszamy (czyli zmiana kierunku vel skręt) i to
właśnie na skrzyżowaniu wykonuje się manewr skrętu a nie oddzielnie na
wjeździe na skrzyżowanie potem przy przejeździe przez skrzyżowanie, i znowu
na zjeździe ze skrzyżowania.
>> Nie jest. Przed skrzyżowaniem, mając zamiar skręcić w lewo, ustawiasz się
>> do osi albo na lewym pasie (bo z prawego nie można skręcać), a przed
>> skrzyżowaniem (okrężnym)
> Nie kłam. Przed RONDEM.
Będę kłamać i przyznam się do kłamstwa, jeśli mi wykażesz w przepisach, że
rondo to nie jest skrzyżowanie.
>> już tego nie robisz
> Bo NIE SKRĘCA W LEWO.
Skręca, a że tego nie może objąć "wyobraźnią", bo kręci kierownicą w te i
wewte, powoduje problem ze zrozumieniem tematu.
> No chyba że to ktoś z listy ostatnio podrzuconej z youtuba.
Uczniaków i zarazem największych sierot wyselekcjonowanych by zrobić "szoł"
telewizyjny albo zwykłych sierot z prawkiem, które nie zauważyły znaku itp.
I Ty się tym podpierasz stosując jako argument.Masakra.
> Natomiast jak na danym SORO (co wynika z C-12) fizyczne uwarunkowanie
> byłoby takie, że SKRĘCA W LEWO, no to... nad czym debatować?
> Jak to jest "zwykłe skrzyżowanie" oznakowane C-12, to zamierzający
> wyjechać w lewo SKRĘCAJĄ W LEWO.
> Tak czy nie?
Wg uniwersalnych przepisów każdy manewr skrętu który wykonuje kierowca (nie
tylko na skrzyżowaniu, stąd nie ma mowy konkretnie o skrzyżowaniu) wiąże
się najpierw z zamiarem jego wykonania, czyt. chcę skręcić na skrzyżowaniu
w lewo, więc zaczynam realizację tego zamiaru spełniając po kolei warunki
postawione w przepisach ogólnych. Najpierw przez ustawienie się do
lewej/osi i sgnalizację tego faktu, a potem REALIZACJĘ tego manewru na
skrzyżowaniu.
Że jest to akurat skrzyżowanie okrężne wcale mnie nie ziębi, bo podczas
wykonywania manewru stosuję się do znaku C-12 nakładającego na mnie pewien
"szczegół" (objechanie wyspy po prawej), trzymam się więc dalej lewej
krawędzi i kończę manewr skrętu w lewo ZJEŻDZAJĄC w odpowiedni wylot ze
skrzyżowania. Jest to jeden MANEWR, a kręcenie kierownicą w przeciwną
stronę nic tu nie zmienia, w szczególności nie jest dowodem że występuje
tam SKRĘT w prawo.
Już przy tym kiedyś byliśmy i próbowałeś mi udowodnić, że na autostradzie
jest tak samo jak na rondzie, bo tam chcąc skręcić w lewo (tzn. konkretnie
zmienić kierunek w lewo), skręca się w prawo. Niestety poległeś po tym jak
przypomniałem Ci, że taki węzeł to nie jest JEDNO skrzyżowanie (jak rondo,
spełniające przecież definicję jednego skrzyżowania) i taką akurat zmianę
kierunku realizuje się przez dwa skrzyżowania (konkretnie rozwidlenie i
połączenie dróg na różnych poziomach).
Ale tutaj jest jedno skrzyżowanie, gdzie dwie lub więcej drogi przecinają
się w jednym poziomie a w centrum tego skrzyżowania postawiono wyspę -- a
więc dzielenie zmiany kierunku ruchu pomiędzy tymi drogami i siłowe
robienie tam dwóch skrzyżowań, z czego na tym drugim jest skręt w prawo,
jest zwyczajnie... oderwane od rzeczywistości.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 09.06.14 09:13 Myjk
- 09.06.14 09:15 Myjk
- 09.06.14 09:16 Myjk
- 09.06.14 09:17 Myjk
- 09.06.14 09:17 Myjk
- 09.06.14 09:19 Myjk
- 09.06.14 09:20 Myjk
- 09.06.14 09:24 Myjk
- 09.06.14 09:55 r...@k...pl
- 09.06.14 10:09 Myjk
- 09.06.14 10:02 r...@k...pl
- 09.06.14 10:31 Myjk
- 09.06.14 11:54 r...@k...pl
- 09.06.14 12:01 r...@k...pl
- 09.06.14 12:16 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=