    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <lm1t0k$2vj$1@usenet.news.interia.pl> <z...@m...org>
    <lm1vu2$97h$1@usenet.news.interia.pl> <n...@m...org>
    <lm37lc$ur7$1@usenet.news.interia.pl> <151e47voslaje$.dlg@myjk.org>
    <lm48j6$632$1@usenet.news.interia.pl> <4...@m...org>
    <lm4n04$4vd$1@usenet.news.interia.pl> <1kfr6hkpshrxz$.dlg@myjk.org>
    <lmen63$dcj$1@speranza.aioe.org> <1...@m...org>
    <lmkp9m$6q8$2@speranza.aioe.org> <v...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <oz09tluh48p9$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <8...@m...org> <Pine.WNT.4.64.1406051809040.2532@quad>
    Date: Mon, 9 Jun 2014 09:13:50 +0200

    Thu, 5 Jun 2014 18:38:26 +0200, Gotfryd Smolik news

    > Otóż "zestaw skrzyżowań" jest przypisany do stanu *faktycznego*,
    > nie wynika z istnienia SORO, wynika z istnienia ronda *lub*
    > konstrukcji o podobnym charakterze.

    Właśnie podważasz nie tylko przepis szczegółowy traktujący o obszarze
    skrzyżowania, ale także definicję SKRZYŻOWANIA z PORD. Nie dręczy Cię to
    ani trochę? :P

    > Jeśli WYSTĘPUJĄ odrębne "przecięcia kierunków jazdy" to występują,
    > mamy skrzyżowanie złożone, nijak nie wykluczone w przepisach,

    To się wtedy określa mianem skrzyżowania skanalizowanego. Jeśli występuje
    "zestaw" skrzyżowań to są to jednak niezależnie skrzyżowania. Mogą sprawiać
    wrażenie jednego, bo przepisy dopuszczają przecież możliwość nie
    znakowwania skrzyżowań które znajdują się w określonej odległości, a
    rzeczywistości to nie zmienia -- jest PARĘ skrzyżowań a nie jedno.

    > jeśli *faktycznie* *nie* występują, bo mamy (faktycznie) jedno "przecięcie
    > kierunków jazdy" oznakowane przez C-12, no to... nie występują.

    Na rondzie występuje tyle samo przecięć kierunków jazdy co na każdym innym
    analogicznym skrzyżowaniu "klasycznym", tyle tylko że są od siebie
    skutecznie odseparowane dzięki "kanalizacji" ruchu (wyspa).

    > A złożoność skrzyżowania może być spora, trzeba ubolewać że w .pl
    > nie występuje żadne "rondo magiczne", mogące służyć za przykład ;)

    Ale zdajesz sobie sprawę, że "rondo magiczne" to nazwa własna, a w świetle
    prawa tam jest parę NIEZALEŻNYCH skrzyżowań o ruchu okrężnym i nijak to nie
    przystaje do tego co chcesz tym udowodnić?

    > Nienienie.
    > Na rondzie (również będącym SORO, podobnie jak poprzednie).

    Taktaktak. Na skrzyżowaniu.

    > U mnie z definicji skrzyżowania.
    > Jak wyżej.
    > Jak jest jedno "przecięcie kierunków" to jest jedno i więcej nie ma.
    > A jak rondo ma pięć wylotów to może wystąpić pięć "przecież kierunków",
    > nic dziwnego.

    Ale skrzyżowanie ma to do siebie, że przecinają się przeróżne kierunki.
    Rozrysuj sobie skrzyżowanie "kwadratowe" i policz ile jest tych przecięć
    jeśli nie ma szczególnych ograniczeń.

    > Bo to wynika ze skrętu i nakazu dotyczącego SKRĘTU.
    > Ten nakaz NIE JEST związany ze skrzyżowaniem!
    > Czy Ty tego nie widzisz?

    Widzę. Ustawodawca nie skupił się w tym miejscu na SKRZYŻOWANIU, ponieważ
    skręcić można także na stację, na posesję etc. Określił to jako skręt, bo
    trudno w takim miejscu mówić wprost o zmianie KIERUNKU na drogach. Czy Ty
    tego nie widzisz?

    > (że przepis art.22 dotyczy *SKRĘTU* i nie ma NIC WSPÓLNEGO z tym,
    > gdzie tego skrętu się dokonuje?)

    Oczywiście, jest to jasne jak słońce w bezchmurne czerwcowe południe.

    > Jeśli "znaki inaczej wskazują", to wcale nie mam w nosie,
    > art. 5 PoRD mi wtedy nakazuje.
    > Nie mogę mówić za szerszenia ;)

    Świetnie, a znaki określające skrzyżowanie jako SORO mówią, żeby objechać
    wyspę po jej prawej stronie i nic więcej, w szczególności że każdy wjazd i
    zjazd to niezależne skrzyżowanie w zwiazku z tym przy zjeździe jest skręt
    ZAWSZE w prawo.

    --
    Pozdor Myjk