    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <lm0eh2$pp$1@usenet.news.interia.pl> <w...@m...org>
    <lm1jtv$f5v$1@usenet.news.interia.pl> <1...@m...org>
    <lm1t0k$2vj$1@usenet.news.interia.pl> <z...@m...org>
    <lm1vu2$97h$1@usenet.news.interia.pl> <n...@m...org>
    <lm37lc$ur7$1@usenet.news.interia.pl> <151e47voslaje$.dlg@myjk.org>
    <5385b5df$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qrvnqjnl7mxp$.dlg@myjk.org>
    <5385e9dc$0$2243$65785112@news.neostrada.pl> <bm0xhrou622n$.dlg@myjk.org>
    <11rwwinkhfdeb$.1fa9q319nsogu$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.1405312349440.2536@quad>
    <lmeumt$c7r$1@usenet.news.interia.pl> <9...@m...org>
    <Pine.WNT.4.64.1406051944420.2532@quad>
    Date: Mon, 9 Jun 2014 09:16:34 +0200

    Thu, 5 Jun 2014 19:57:09 +0200, Gotfryd Smolik news

    > A która *droga* ma pierwszeństwo?
    > (pytam o to również obok, ale tu będzie krócej)

    Żadna, bo przy każdej przed skrzyżowaniem stoi A-7. Dlatego pierwszeństwo
    ma pojazd znajdujący się na _skrzyżowaniu_ przed pojazdem który na to
    skrzyżowanie chce wjechać. Wjeżdżający ma ustąpić pierwszeńśtwa, i nie ma
    tam mowy, że ma ustąpić TYLKO na *wjeździe*.

    > Obróć kota ogonem.
    > Wyjaśnij to dla przypadku zwykłego skrzyżowania, a wyjdzie Ci, że
    > określenie tego miejsca NIE MA związku ze skrzyżowaniem, jego rozmiarem
    > i kształtem, bo każda z tych właściwości może być kompensowana
    > prędkościami obu pojazdów.

    Dokładnie tak, przy czym należy zaznaczyć, że obszar skrzyżowania SORO jest
    dużo większy niż analogicznego kolizyjnego "kwadratowca". Poza tym
    przypominam ponownie. To nie ja wysuwam tezę, że A-7 odnosi się tylko do
    wjazdu, a pół metra dalej to już wyjazd więc już A-7 nie dotyczy... :/

    > Załóżmy, że ten "z zewnętrznego" wjechałby już wjazd wcześniej.
    > Tyle, że na odcinku przed zderzeniem jechałby TAK SAMO!

    Staram się unikać tworzenia teorii na różnych szczegółowych założeniach i
    porównaniach do zastanych wyjątków, w tym także robienia z jednego
    skrzyżowania wielu skrzyzowań na drodze jednokierunkowej -- ale co raz się
    z tym zderzam u dyskutantów. Dlatego po raz kolejny pasuję z takiej
    dyskusji, bo to nie doprowadzi do wypracowania "definicji".

    > Do tego się nie wtykam, bo IMO przepisy które wchodzą w rachubę
    > nie są związane z istnieniem skrzyżowania.

    Są potrzebne chociażby do stwierdzenia czy SORO to jedno skrzyzowanie czy
    też "zestaw skrzyżowań" (jak tu niektórzy na siłę wtykają, w tym także ja
    kiedyś), czy można pokusić się o "prostowanie" ronda i w ten sposób
    udowadnianie że tam ZAWSZE występuje skręt w prawo, itd.

    --
    Pozdor Myjk