  • 41. Data: 2013-12-03 08:27:32
    Temat: Re: Rondo? Nie dla idiotów!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 2 Dec 2013 21:31:45 +0100, Marek Dyjor

    > czasami przed skrzyżowaniem jest 4 czy pieć kolejnych słupków z kolejnymi
    > znakami, kierowcy przestają po prostu przyjmować je do wiadomości.

    Możesz wskazać taki przykład i w ramach testu do percepcji określić jakie
    są zamiary kierowcy przed tym skrzyżowaniem?

    --
    Pozdor Myjk

  • 42. Data: 2013-12-03 08:30:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-02 23:19, AZ pisze:

    > ^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A wjezdzajac na rondo zmieniasz kierunek jazdy? A jadac caly czas po rondzie?

    Na tych o których mowa - tak. Tak długo jak przepisów nie zmienią.

    > Bo na chlopski rozum to kierunek zmieniasz przy zjezdzie.

    Na chłopski rozum to wiesz...

    > No wlasnie nigdzie.

    Skoro tak, to dyskutuj o zmianie o kierunku jazdy/pasa ruchu.

    > Sam napisales, ze "przepis mowi o zmianie kierunku
    > ruchu".

    Tak napisałem - w kontekście tego co napisałem to semantycznie
    to samo, lub skrót myślowy, opisujący całokształt zachowań
    z tym związanych. W Konwencji o ruchu drogowych (wiedeńskiej)
    używa się określeń "skręt","zmiana kierunku ruchu", "jazda"
    itd. W polskim przepisie jest tak jak zacytowałem.

  • 43. Data: 2013-12-03 18:23:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mlodz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    et...
    > Dnia Mon, 2 Dec 2013 15:33:21 +0100, Myjk napisał(a):

    > Jesteś drugi dzisiaj - pierwszy był Artur Maśląg, który najpierw też coś
    > pobredzał o skrzyżowaniach, a potem przytoczył przepis przyznający racje
    > Gotfrydowi. Macie wspólną imprezę?

    Oni mają wspólnego zajoba tylko.

  • 44. Data: 2013-12-03 18:24:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:529d80c3$0$2172$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2013-12-02 18:50, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Jesteś także zwolennikiem 30+ cm murków zamiast podwójnej ciągłej?

    Wręcz przeciwnie, pasa zieleni, pomiędzy dwoma dwupasmowymi jezdniami.
    I oczywiście energochłonnej barierki pośrodku.

  • 45. Data: 2013-12-03 19:51:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-12-02 21:45, Artur Maśląg wrote:

    > W teorii jadąc na wprost, ale to dość naciągana teoria i tak podobno
    > jeżdżą w DC.

    W DC:

    Na normalnym rondzie to migają tylko na zjeździe.

    Na rondzie dajmy na to Daszyńskiego czy De Gaulla migają jak skręcają w
    lewo czy w prawo (od strony centrum kosztuje to 200PLN;), bo to żadne
    ronda.

    Na Babce migają jak zjeżdżają w prawo mimo, że pas skręca żeby ci z
    prawego nie wjechali im w bok w bok (ci z prawego migają, żeby ci z
    lewego wiedzieli, że im nie wjadą;)

    Na Rondzie Kelcerak... zastanawiają się gdzie jest rondo
    http://goo.gl/maps/4wlba ;)

    Shrek

  • 46. Data: 2013-12-03 19:53:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2013 18:23:15 +0100, Cavallino

    > Oni mają wspólnego zajoba tylko.

    Za to ty nie masz jaj jak prawdziwy facet żeby do kogoś powiedzieć wprost,
    tylko se musisz szczekać jak mały psiaczek zza pleców innych... Lameriada.

    --
    Pozdor Myjk

  • 47. Data: 2013-12-03 20:07:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-03 19:51, Shrek pisze:

    > W DC:
    >
    > Na normalnym rondzie to migają tylko na zjeździe.

    Jak mniemam, 'normalne' to dla Ciebie takie małe okrągłe rondo z małą
    'wyspą' na środku - w związku z powyższym nieprawda. Stosowanych jest
    wiele rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem brak sygnalizacji
    zjazdu z ronda itd. Szczególnie na takich przydaje się właśnie
    sygnalizacja *lewym* kierunkowskazem kierunku jazdy - nie ma
    wątpliwości itd.

    > Na rondzie dajmy na to Daszyńskiego czy De Gaulla migają jak skręcają w
    > lewo czy w prawo (od strony centrum kosztuje to 200PLN;), bo to żadne
    > ronda.

    Oczywiście że rondo, obecnie nazywane SoRO. Określenie "rondo" zniknęło
    z PoRD chyba w 1997 roku. Zasady sygnalizacji są ogólne itd., więc
    topologia skrzyżowania i oznakowania niejako determinuje różne
    zachowania.

    > Na Babce migają jak zjeżdżają w prawo mimo, że pas skręca żeby ci z
    > prawego nie wjechali im w bok w bok (ci z prawego migają, żeby ci z
    > lewego wiedzieli, że im nie wjadą;)

    I bardzo dobrze - przepisy mówią dość jasno o czytelności manewrów
    itd. - wystarczy się dostosować

  • 48. Data: 2013-12-03 22:03:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-03, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Ale tylko na chłopski. To wszystko tylko dlatego, że trzeba nieco więcej
    > niż na "normalnym" skrzyżowaniu pokręcić kierownicą.

    Oczywiscie. Tylko kierunek ruchu to nie to samo co kierunek jazdy.

    Choc z drugiej strony wole sygnalizujacych wjazd na rondo i jazde po
    rondzie kierunkowskazem od takich co nie sygnalizuja niczego i czekasz
    jak ta cipa zamiast jechac bo jednemu z drugim sie nie chca mrugnac...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 49. Data: 2013-12-04 03:00:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com>

    > Jak ktoś nie widzi ronda i wysepki na nim to niech idzie do okulisty albo
    > odda PJ.

    A jak ma już okulary to niech je odda. Święta idą, można komuś pomóc...

  • 50. Data: 2013-12-04 07:14:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-12-03 20:07, Artur Maśląg wrote:

    > Jak mniemam, 'normalne' to dla Ciebie takie małe okrągłe rondo z małą
    > 'wyspą' na środku - w związku z powyższym nieprawda.

    Dla mnie normalne rondo, to coś innego niż zwykłe skrzyżowanie dróg
    dwujezdniowych. I nie nie pisz, że to takie samo skrzyżowanie jak
    klasyczne rondo, bo tak po prostu nie jest. I możesz tu cytować PoRD,
    ale to tak jakbyś mówił że szybowiec i wachadłowiec to taki sam statek
    powietrzny, popierał to przepisami z FAA i na tej podstawie wyciągnął
    wniosek, że tak samo się to pilotuje.

> [...]
    > zjazdu z ronda itd. Szczególnie na takich przydaje się właśnie
    > sygnalizacja *lewym* kierunkowskazem kierunku jazdy - nie ma

    To oczywiste, bo nie są to klasyczne ronda. Zwykłe skrzyżowanie dróg
    dwujezdniowych.

> [...]
    > z PoRD chyba w 1997 roku. Zasady sygnalizacji są ogólne itd., więc
    > topologia skrzyżowania i oznakowania niejako determinuje różne

    Dlatego piszę rondo, a nie skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Bo to żadne rondo.

    > I bardzo dobrze - przepisy mówią dość jasno o czytelności manewrów
    > itd. - wystarczy się dostosować

    Akurat trzymając się tak jak ty litery prawa, to nic tam nie należy
    sygnalizować - nie zmieniasz pasa - nie mrugasz.

    Shrek