eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 11. Data: 2011-09-23 19:52:09
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Tak więc czy to nie jest
    > doskonały pomysł na takie autko?:)
    >
    >
    nie! Bo niema ogrzewania!

    ToMasz


  • 12. Data: 2011-09-23 20:01:51
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-23 19:52, ToMasz pisze:
    >> Tak więc czy to nie jest
    >> doskonały pomysł na takie autko?:)
    >>
    >>
    > nie! Bo niema ogrzewania!
    >
    ...i raczej (patrząc choćby na masę) nie chciałbyś mieć w tym większej
    stłuczki.

    --
    MZ


  • 13. Data: 2011-09-23 20:49:17
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > ...i raczej (patrząc choćby na masę) nie chciałbyś mieć w tym większej
    > stłuczki.

    To też jest jeden z problemów powstrzymujący rozwój tego typu projektów. O
    ile w dużym Priusie jest gdzie ukryć te kilka akumulatorów, to w takim autku
    połowa to akumulatory. Spójrzcie jak się pali 16-gramowa bateria litowa:
    http://www.youtube.com/watch?v=fG_UuPmLO1c. To jest samozapłon po
    zgnieceniu. A teraz wyobraźcie sobie jechać na 100kg takich baterii, które
    po przebiciu/przegrzaniu/zgnieceniu/spięciu zapalają się spontanicznie w
    taki sposób.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży


  • 14. Data: 2011-09-24 00:33:39
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello =Marcos=,

    Friday, September 23, 2011, 6:29:12 PM, you wrote:

    >> Aby nie być gołosłownym do mojego poprzedniego postu, autko posiada
    >> akumulatorki o pojemności 10kWh - co ma wystarczyć na 100km (wydaje mi
    >> się, że powinno starczyć na więcej bo 2x2kW silniki przy 10kWh aku mogą
    >> pracować przez 2,5godz a przy prędkości 45km/godz auto przejedzie 120km i
    >> napewno nie przy pełnej mocy silników ale np 25 - ale niech będzie w
    >> ruchu miejskim tyle nawet tylko tyle):
    >> http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E
    >> Do tego bierzemy jakieś ogniwe LiFePO4 co przy normalnym kursie USD daje
    >> nam kwotę jakieś 111000 - 12000pln:
    >> http://www.batteryspace.com/LiFePO4-Prismatic-Module
    -3.2V-60-Ah-10C-Rate-192-wh-CE-Listed-/-UN-Ap.aspx -
    >> oczywiście ogniwa kupuje się w hurcie więc i ceny lepsze. Aby uzyskać
    >> 10kWh potrzeba 50 takich ogniwek. Cykl ich życia do pojemności 70% wynosi
    >> 3000 cykli naładowania/rozładowania. Zatem przy zasięgu 100km (dałem 100km
    >> bo powinno starczyć na dłużej -ale spada wydajność baterii - więc średnio
    >> 100km) daje nam to 300.000km. Dzieląc teraz cenę ogniw przez przebieg do
    >> osiągnięcia na baterii mamy 3,75pln na 100km! Oczywiście ceny ogniw za
    >> kilka lat będą dużo niższe (za Wh) - to są ceny aktualne. Tak więc czy to
    >> nie jest doskonały pomysł na takie autko?:)

    > Ogniwa LiFePO4 mają wg różnych producentów żywotność 1000-3000 cykli
    > naładowania/rozładowania lub 3-5-7 lat czasu. Załóżmy, że ktoś jest szalony
    > i będzie dojeżdżał do pracy 50km, co daje 100km na dobę razy 220 dni
    > roboczych. Jest to oczywiście nierealne, bo przy prędkości maksymalnej
    > 45km/h realna prędkość średnia z zatrzymaniami na światłach, skrzyżowaniach
    > to np. 35km/h, więc człowiek spędzałby w tym autku 3h na dobę. Daje to
    > 22000km/rocznie i przy najlepszych obietnicach akumulatory do wymiany będą
    > po 7 latach, czyli 154000km.
    > Załóżmy, że podana przez Ciebie cena baterii jest realna, ale to jest
    > hurtownia w Chinach, do tego trzeba doliczyć koszty transportu (co najmniej
    > 10% ceny) i polski VAT (23%), chyba, że chcesz to sprowadzać nielegalnie.
    > Cła chyba nie ma (lub jest 5%). Daje to cenę $93 x 1,1 x 1,23 = $126 za
    > sztukę razy 52 ogniwa = $6552. Przy dzisiejszym kursie dolara (3,25zł) to
    > 21300zł. Przy typowym kursie dolara (2,90zł) to 19000zł daje to
    > 12,30zł/100km. Chyba, że akurat akumulatory okażą się lipne i wytrzymają 3
    > lata zamiast 7. Wtedy daje to 28,70zł/100km. Chyba, że cena $126 za sztukę
    > jest nierealna, bo widzę, że chłopaki z forum pojazdów elektrycznych
    > zamawiają ogniwa LiFePO4 ze sprawdzonych źródeł w Azji w cenach około $170 z
    > polskim VAT i przesyłką. Wtedy może się nagle okazać, że 100km kosztuje
    > 38,80zł.
    > Dlatego żadne pojazdy elektryczne nie osiągnęły jeszcze powszechnej
    > popularności...

    Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
    dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
    trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
    i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
    1000-1500PLN za sztukę.

    Co do śmiałeś tezy o braku pojazdów elektrycznych, które by osiągnęły
    popularność, to przypominam, że wózki golfowe są chyba jednak
    elektryczne i bardzo popularne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 15. Data: 2011-09-24 00:37:50
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    =Marcos= <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a):

    > >> Nie ma rynku na takie autka, bo oprócz tego, że 5zł/100km kosztuje prąd,
    > >> to trzeba doliczyć zużycie akumulatorów (wychodzi 10-15zł/100km przy
    > >> ołowiowych i 25-35zł przy bardziej zaawansowanych). Do tego cena zakupu
    > >> "autka" to jakieś 22.000zł.
    > >> Wszędzie na świecie co i rusz pojawiają się takie projekty, ale dopóki
    > >> nie wymyślą jakichś rewolucyjnych akumulatorów, nie będzie to opłacalne.
    > >
    > > Normalnego autka nie ma. Ale to jest mikro autko i akumulatorki kosztują
    > > też miko (kilka tys pln max z tego co czytałem gdzieś) - to taki większy
    > > skuter w zasadzie. No i jeśli na 3-4 lata mają starczyć te aku (tyle
    > > bodajże producent gwarantuje) to wychodzi do 10pln za 100km z prądem i
    > > aku. Co do ceny to właśnie na nasz rynek ma być specjalna - liczę na to!:)
    >
    > Wg jakiegoś wywiadu z szychą z Rometu, to jest właśnie ta specjalna cena na
    > nasz rynek. Na zachód ma kosztować 26-28kzł, a dla nas 20-22kzł.
    >
    Bardziej prawdziwa jest opowieść o tym jak się ślepy iskał. Ta szycha to niby
    matka Teresa z Kalkuty jest że na polski rynek taniej. Jak ja kocham takie
    pierdolenie kotka za pomocą młotka. Ulepili z chińskich podzespołów jednego
    kasztana i grają panów. Przytulili przy okazji kupę kasy z jakiś dziwnych
    dotacji co normalny człowiek nawet o nich nie wie i nigdy się nie dowie że
    istniały, istnieją, będą istnieć. Jak bym milion w gotówce dostał to
    ładniejsze w jednej sztuce bym zrobił przez rok. I jeszcze by mi z 600 zostało
    na drobne wydatki.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 16. Data: 2011-09-24 09:53:31
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
    > dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
    > trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
    > i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
    > 1000-1500PLN za sztukę.
    >
    > Co do śmiałeś tezy o braku pojazdów elektrycznych, które by osiągnęły
    > popularność, to przypominam, że wózki golfowe są chyba jednak
    > elektryczne i bardzo popularne.

    Wg mnie na 100km z duużym zapasem wystarczy 5kWh akumulatorków LiFePO4
    (silniki 2x2kW i średnia moc używalna to jakieś 25% - chyba, że włączymy
    ogrzewanie, wzmacniacz do muzyki itp;). Co do kosztów to wg mnie kupią je za
    mniej niż 80USD za tego typu pojedynczą sztukę których można zapakować cały
    kontener i w takim układzie koszt nie przekroczy 1 - 1,5%! Cła brak no a VAT
    to VAT - USD spadnie zanim ten projekt ruszy. Poza tym ostatnio polacy coś
    odkryli - jakieś dwa razy lepsze ogniwa kwasowe bodajże - na początek można
    i to wykorzystać ale żywotność takich ogniw to jak będzie to 500 cykli to
    wydaje mi się, że wszystko. Podsumowując wg mnie koszt baterii nie
    przekroczy na 100km 3-4pln i spokojnie można to policzyć.



  • 17. Data: 2011-09-24 10:18:09
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
    > dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
    > trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
    > i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
    > 1000-1500PLN za sztukę.

    http://wiadomosci.onet.pl/nauka/niezwykle-odkrycie-p
    olskiego-naukowca,1,4293327,wiadomosc.html



  • 18. Data: 2011-09-24 13:06:38
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
    > dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
    > trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
    > i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
    > 1000-1500PLN za sztukę.

    Problem jest taki, że te 4 akumulatory ołowiowe ważą w zależności od modelu
    220-320kg, natomiast odpowiednik litowy 100-120kg. Przy autku ważącym 350kg
    to jest różnica.

    > Co do śmiałeś tezy o braku pojazdów elektrycznych, które by osiągnęły
    > popularność, to przypominam, że wózki golfowe są chyba jednak
    > elektryczne i bardzo popularne.

    Tak, ale zauważmy, że:
    a) przy wózku golfowym priorytetem jest cisza i niesmrodzenie, a nie
    ekonomiczność
    b) po polu golfowym przejeżdża się jednorazowo odcinki po kilkaset metrów, a
    ktoś proponuje dojeżdżać czymś podobnym codziennie do pracy...

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży


  • 19. Data: 2011-09-24 13:58:42
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mcpc,

    Saturday, September 24, 2011, 9:53:31 AM, you wrote:

    >> Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
    >> dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
    >> trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
    >> i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
    >> 1000-1500PLN za sztukę.
    >> Co do śmiałeś tezy o braku pojazdów elektrycznych, które by osiągnęły
    >> popularność, to przypominam, że wózki golfowe są chyba jednak
    >> elektryczne i bardzo popularne.
    > Wg mnie na 100km z duużym zapasem wystarczy 5kWh akumulatorków LiFePO4
    > (silniki 2x2kW i średnia moc używalna to jakieś 25% - chyba, że włączymy
    > ogrzewanie, wzmacniacz do muzyki itp;). Co do kosztów to wg mnie kupią je za
    > mniej niż 80USD za tego typu pojedynczą sztukę których można zapakować cały
    > kontener i w takim układzie koszt nie przekroczy 1 - 1,5 Cła brak no a VAT
    > to VAT - USD spadnie zanim ten projekt ruszy.

    Obojętnie, czy przyjmiesz 5kWh czy 10kWh - nadal akumulatory ołowiowe
    będą wielokrotnie tańsze od Li*.*

    > Poza tym ostatnio polacy coś odkryli - jakieś dwa razy lepsze ogniwa
    > kwasowe bodajże - na początek można i to wykorzystać ale żywotność
    > takich ogniw to jak będzie to 500 cykli to wydaje mi się, że
    > wszystko.

    500 cykli to 2 lata jazdy przy codziennym ładowaniu.

    > Podsumowując wg mnie koszt baterii nie przekroczy na 100km
    > 3-4pln i spokojnie można to policzyć.

    No to czekam na te obliczenia, bo mi na Li*.* wychodzi znacznie
    więcej. Poza tym - przy zmniejszeniu pojemności do 5kWh zasięg spada
    do 50km - nie zapominaj o tym.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 20. Data: 2011-09-24 14:18:22
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello =Marcos=,

    Saturday, September 24, 2011, 1:06:38 PM, you wrote:

    >> Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
    >> dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
    >> trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
    >> i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
    >> 1000-1500PLN za sztukę.
    > Problem jest taki, że te 4 akumulatory ołowiowe ważą w zależności od modelu
    > 220-320kg,

    Bardzo wysoką górną granicę przyjąłeś.

    > natomiast odpowiednik litowy 100-120kg. Przy autku ważącym 350kg
    > to jest różnica.

    Jasne. Jednak to 6kPLN w najgorszym razie. Li*.* to w _najlepszym_ razie
    18kPLN w w 3-krotnie dłuższą trwałość nie uwierzę. Poza tym - Li*.*
    podnoszą znacznie cenę zakupu nowego pojazdu i wymiany akumulatorów na
    nowy komplet.

    No i ostatecznie - jak wygląda recykling Li*.*? Akumulatory ołowiowe
    przetwarza się doskonale.

    >> Co do śmiałeś tezy o braku pojazdów elektrycznych, które by osiągnęły
    >> popularność, to przypominam, że wózki golfowe są chyba jednak
    >> elektryczne i bardzo popularne.

    > Tak, ale zauważmy, że:
    > a) przy wózku golfowym priorytetem jest cisza i niesmrodzenie, a nie
    > ekonomiczność
    > b) po polu golfowym przejeżdża się jednorazowo odcinki po kilkaset metrów, a
    > ktoś proponuje dojeżdżać czymś podobnym codziennie do pracy...

    Melexy przez lata jeździły po miastach jako pojazdy "dyspozycyjne" -
    dawały radę. Ja pamiętam jeszcze starsze wózki elektryczne, które
    nawet i węgiel woziły na mniejsze odległości.
    Jazda w mieście, to kilkaset metrów i oczekiwanie na zmianę światła...
    Cykl jazdy, z którym akumulatory ołowiowe dają sobie radę bez
    problemu.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: