    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Date: Sat, 24 Sep 2011 13:58:42 +0200

    Hello mcpc,

    Saturday, September 24, 2011, 9:53:31 AM, you wrote:

    > Wg mnie na 100km z duużym zapasem wystarczy 5kWh akumulatorków LiFePO4
    > (silniki 2x2kW i średnia moc używalna to jakieś 25% - chyba, że włączymy
    > ogrzewanie, wzmacniacz do muzyki itp;). Co do kosztów to wg mnie kupią je za
    > mniej niż 80USD za tego typu pojedynczą sztukę których można zapakować cały
    > kontener i w takim układzie koszt nie przekroczy 1 - 1,5 Cła brak no a VAT
    > to VAT - USD spadnie zanim ten projekt ruszy.

    Obojętnie, czy przyjmiesz 5kWh czy 10kWh - nadal akumulatory ołowiowe
    będą wielokrotnie tańsze od Li*.*

    > Poza tym ostatnio polacy coś odkryli - jakieś dwa razy lepsze ogniwa
    > kwasowe bodajże - na początek można i to wykorzystać ale żywotność
    > takich ogniw to jak będzie to 500 cykli to wydaje mi się, że
    > wszystko.

    500 cykli to 2 lata jazdy przy codziennym ładowaniu.

    > Podsumowując wg mnie koszt baterii nie przekroczy na 100km
    > 3-4pln i spokojnie można to policzyć.

    No to czekam na te obliczenia, bo mi na Li*.* wychodzi znacznie
    więcej. Poza tym - przy zmniejszeniu pojemności do 5kWh zasięg spada
    do 50km - nie zapominaj o tym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl