  • 21. Data: 2011-09-24 19:37:12
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Obojętnie, czy przyjmiesz 5kWh czy 10kWh - nadal akumulatory ołowiowe
    > będą wielokrotnie tańsze od Li*.*
    >
    > 500 cykli to 2 lata jazdy przy codziennym ładowaniu.

    > No to czekam na te obliczenia, bo mi na Li*.* wychodzi znacznie
    > więcej. Poza tym - przy zmniejszeniu pojemności do 5kWh zasięg spada
    > do 50km - nie zapominaj o tym.

    No jak kupujesz 10tys baterii to masz inną cenę niż jak kupujesz 50szt - tak
    samo koszt transportu. Natomiast wg mnie jeśli samochodzik ma 2x2kW
    silniczki to spokojnie starczy po mieście na 100km pojemność 5kWh. Moc
    potrzebna do poruszania się wynosi przeciętnie około 20% mocy maksymalnej.
    Natomiast jeśli dość szybko wejdą do produkcji te baterie polskiego pomysłu
    które będą lżejsze i bardziej pojemne to może to mieć sens (jeszcze kwestia
    za ile będą sprzedawane)...

  • 22. Data: 2011-09-24 20:59:12
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Wg mnie na 100km z duużym zapasem wystarczy 5kWh akumulatorków LiFePO4
    > (silniki 2x2kW i średnia moc używalna to jakieś 25% -
    4 kW to za mało. może sie okazać ze przy 50% rozładowania nie wciągnie
    pod dużą górkę. druga sprawa to fakt ze silnik lepiej będzie pracował na
    wyższym napięciu. już w wózkach inwalidzkich są 250W na 24V. uwierz mi
    ze taki silnik to kiszka totalna. znaczy ręką koło zatrzymasz. Na dzień
    dzisiejszy możesz przerabiać normalne auta na elektryczne. jeden
    akumulator z osobowego auta ma prawie kilowat. 4 takie zawiozą Cię do
    pracy - na 15 km. Musisz mieć jakieś światła. nie będziesz mial
    ogrzewania, klimy.... słowem wielu udogodnień. Polacy biedni nie są -
    wbrew pozorom, stać ich na tankowanie gazu do dupowozów.
    Ja sam chciałem coś takiego zbudować, ale wybrałem rower :)

    ToMasz

  • 23. Data: 2011-09-24 21:28:11
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

> [...]
    > wbrew pozorom, stać ich na tankowanie gazu do dupowozów.
    > Ja sam chciałem coś takiego zbudować, ale wybrałem rower :)

    4kW to jest całkiem sporo - kwestie jeszcze masy pojazdu. Skuterki
    elektryczne mają średnio 2kW i na baterii 3kWh przejeżdżają do 100km, np
    taki:
    http://otomoto.pl/inny-inny-govesc-pojazd-elektryczn
    y-M2848402.html

    Koszt w takim wypadku wynosi 1pln za pełne naładowanie baterii co wystarcza
    na 100km!

  • 24. Data: 2011-09-24 21:47:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mcpc,

    Saturday, September 24, 2011, 9:28:11 PM, you wrote:

> [...]
    y-M2848402.html
    > Koszt w takim wypadku wynosi 1pln za pełne naładowanie baterii co wystarcza

    Facet, 16kPLN za skuterek? Dolicz to do ceny ładowania!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2011-09-25 09:02:19
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    y-M2848402.html

    > Facet, 16kPLN za skuterek? Dolicz to do ceny ładowania!

    Nie chodziło mi w tym wątku o cenę skuterka ale zapotrzebowanie na energię
    elektryczną!

  • 26. Data: 2011-09-26 00:01:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mcpc,

    Sunday, September 25, 2011, 9:02:19 AM, you wrote:

    >>> http://otomoto.pl/inny-inny-govesc-pojazd-elektryczn
    y-M2848402.html
    > Nie chodziło mi w tym wątku o cenę skuterka ale zapotrzebowanie na energię
    > elektryczną!

    Piszesz o koszcie przejechania 100km - nie możesz nie liczyć
    amortyzacji! To nieuczciwa, typowa dla ekofaszystów, manipulacja
    faktami! Ordynarna hucpa!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-09-26 08:47:07
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Piszesz o koszcie przejechania 100km - nie możesz nie liczyć
    > amortyzacji! To nieuczciwa, typowa dla ekofaszystów, manipulacja
    > faktami! Ordynarna hucpa!

    Zgadza się - ja bardzo dokładnie liczę. Wychodzę tylko z założenia, że jeśli
    skuter na 3kWh przejeżdża 100km to taki samochodzik (trochę cięższy od
    skuterka) na 5kWh także spokojnie powinien! A aku o pojemności 10kWh to już
    powinno być z 200km na trasie i stokilkadziesiąt po mieście. Do tego biorę
    pod uwagę akumulatory wg polskiej myśli technicznej które ważą o 1/3 mniej
    przy tej samej pojemności - czyli 140KG akumulatorów na 10kWh a to już
    przyjemna w miarę masa - ewentualnie np 7kWh i około 100KG - też spokojnie
    wystarczy. W ostanim przypadku koszt akumulatorów wyniesie poniżej 4000pln
    na przejechanie tych 50000km co daje łącznie koszt 10pln na 100km (wraz z
    prądem) rzeczywisty maksymalny koszt użytkowania (po mieście)!

  • 28. Data: 2011-09-26 13:51:29
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-26 08:47, mcpc pisze:

> [...]
    > na przejechanie tych 50000km co daje łącznie koszt 10pln na 100km (wraz z
    > prądem) rzeczywisty maksymalny koszt użytkowania (po mieście)!

    Zwróć uwagę na fakt, iż tzw. deklarowane zasięgi znacznie różnią się od
    rzeczywistych. W necie można odnaleźć testy samochodów elektrycznych o
    zasięgu deklarowanym 230 km.
    Włączasz go w chłodny poranek na dzień dobry 180 km.
    Ruszasz, pierwsze światła 170 km.
    Potem ogrzewanie, radio, wycieraczki, 130 km.
    Zatem takie deklarowane zasięgi są mocno teoretyczne, pewnie to jak
    porównywać spalanie klasycznego silnika przy 90 km/h i jeździe miejskiej.
    Zasięg będzie wyraźnie różny.

  • 29. Data: 2011-09-26 13:54:42
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-23 18:44, =Marcos= pisze:
    > nie wiadomo czy się nie skończy wcześniej niż ropa :P W

    Ropa się nie skończy nigdy.

  • 30. Data: 2011-09-26 16:27:36
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Ropa się nie skończy nigdy.

    Też tak myślę, ale nie mam ropy na podwórku, więc muszę grać w gierkę
    korporacji.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl