  • 21. Data: 2013-09-06 12:00:12
    Temat: Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trolling tone" napisał
    W dniu 2013-09-04 22:34, Marcepan pisze:

    >Moim marzeniem jest zakup takiej drukarki. Chętnie kupię też
    >telewizor, który przy włączaniu sprawdza, czy opłaciłem abonament.

    Tego ostatniego mozesz sie doczekac bardzo szybko.
    Skoro juz mamy telewizje wylacznie cyfrowa, to zaden problem aby po
    zaplaceniu abonamentu przyslali ci karte do dekodera :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-09-06 12:03:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qrt" napisał w wiadomości
    >Przecież nikt nie robi znanych odbitek w formacie 10x15 by je sobie
    >do
    >albumu wsadzić.
    >Bo co tu dużo pisać jak ktoś chce sobie taki obrazek/zdjęcie
    >wywowółać/wydrukować to wcale nie jest to ani proste ani tanie.
    >Zwykłe laby
    >to chyba 20/30 robią, te lepsze to jakieś wieksze formaty ale też nie
    >za
    >duże.
    >Jak ktoś chce coś jeszcze wiekszego to już trzeba z solwentem
    >kombinować.

    Drukarni cyfrowych jak mrowkow.

    A w sumie .. po co drukowac, na karte, telewizor bedzie wyswietlal co
    chwila inne ..

    >Niby łamanie praw autorskich, niby piractwo a ile zamieszania.

    Z tym to wcale nie takie pewne, bo to nasze prawo dziwne ... chyba ze
    prokurator przerzuci odpowiedzialnosc na drukarnie - wydrukowala,
    pieniadze wziela, na drugi raz niech patrzy co klient zleca ...

    J.

  • 23. Data: 2013-09-06 12:54:02
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Fri, 6 Sep 2013 12:03:14 +0200, J.F napisał(a):

    > Drukarni cyfrowych jak mrowkow.

    jakoś nie jestem przekoany - zasadniczo nie spotakłem sie nigdy z dobrej
    jakości drugiem cyfrowym. Bo to co widziałem czy robiłem to poprostu duże i
    wydajne drukarki laserowe ze wszystkimi swymi wadami. Słaba jakość, kolory
    z kosmosu, ograniczony wybór papierów i formatów.
    IMO sie to nadaje do druku kolorowych tabelek czy wykresów i niewiele
    wiecej.
    A solwent jako "duża drukarka atramentowa" daje rade :)

  • 24. Data: 2013-09-06 13:37:31
    Od: Polak Catholic <s...@i...pl>

    W dniu 2013-09-05 11:29, quent pisze:

    > Jak sobie wydrukuje dostępne w necie zdjęcie i powieszę nad łóżkiem to
    > złamię prawo??
    > Nie wiedziałem.

    Nie łamiesz. Wg polskiego prawa jest to "dozwolony użytek własny". Co
    ciekawe dotyczyło to również programów, filmów, muzyki. Karalne jest
    udostępnianie, osiąganie korzyści. Było to na stronie oficjalnej
    podlaskiej policji. Teraz zniknęło. Mówią, że prawo się nie zmieniło,
    tylko "interpretacja" (pewnie przez BSA). Teraz zamiast rzetelnej
    informacji opartej na polskim prawie są jakieś niejasne brednie.
    Poniżej linki do miejsc gdzie mowa o treściach na policyjnej stronie i
    cytaty z niej.
    http://internet.gadzetomania.pl/2013/01/01/podlaska-
    policja-radzila-co-i-jak-mozna-sciagac-z-sieci-ale-j
    uz-nie-radzi

    http://www.onepiece.com.pl/forum/viewtopic.php?t=538
    0

    Pozdr.J

  • 25. Data: 2013-09-06 14:53:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qrt" napisał w wiadomości
    >a własnie przypomniała mi sie historia z własnego podwórka. Chciałem
    >kiedyś
    >mieć reprodukcje przedstawiającą głebokie pole hubbla.

    troche inna sprawa - prawa autorskie ma fotograf ... a tu fotografa
    nie ma :-)

    >Myslisz ze to sie da kupić coś takiego?

    A NASA nie sprzedaje ?
    Kiedys na takich rzeczach sporo zarabiali.

    O, masz
    http://www.amazon.com/Hubble-Ultra-Deep-Field-Poster
    /dp/B004VW2WVI

    Jaki popyt taki zbyt :-)

    J.

  • 26. Data: 2013-09-06 21:04:17
    Temat: Re: Robienie sobie odbitek ze zdj?? znanych fotograf?w - czy to si? dzieje naprawd??
    Od: Polak Catholic <s...@i...pl>

> [...]
    > prokurator przerzuci odpowiedzialnosc na drukarnie - wydrukowala,
    > pieniadze wziela, na drugi raz niech patrzy co klient zleca ...

    Drukarnia nie ma obowiązku ani PRAWA sprawdzać. Podobnie jak zakład
    wyrobu pieczątek nie ma prawa żądać kwitów, że jesteś lekarzem, jeżeli
    takowa pieczatkę zlecasz. Mało tego, możesz sobie dowolną pieczątkę
    zrobić, np. że jesteś ministrem, astronautą, psychiatrą czy wariatem i
    jak dotąd wszystko jest zgodne z prawem. Aby nastąpiła odpowiedzialność,
    czyn musi podlegać karze.

  • 27. Data: 2013-09-07 01:21:36
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Prowadzę lab internetowy. Dziennie robię kilka tysięcy odbitek. Nie
    jestem w stanie weryfikować tego, czy ktoś jest autorem zdjęcia, czy
    nie. Przeglądam zdjęcia co 400-500 sztuk patrząc, czy wszystko jest z
    nimi ok, czy nic nie rysuje odbitek, czy kolory są ok itp. Na tym kończy
    się moja rola. Nie muszę też znać wszystkich fotografów i ich zdjęć i
    nie moją rolą jest ocenianie, czy zdjęcie jest za dobre na amatora, czy
    nie, tym bardziej że współpracują ze mną studia foto oraz różni
    freelancerzy.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2013-09-07 15:13:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Ale pisząc swoja uwagę miałem na myśli codzienną praktykę milionów
    > młodych internautów - kiedyś oprócz praw autorskich istniała bariera
    > fizycznego nośnika, np. płyty gramofonowej. Zatem samo podjęcie próby
    > naruszenia praw autorskich wymagało mnóstwa czasu i zachodu, a w tym
    > czasie mogła się pojawić refleksja nt. praw autorskich (i w efekcie
    > np. kupno oryginalnej płyty w sklepie - w rezultacie np. takie czysto
    > jazzowe "Take Five" mogło się sprzedać w milionach egzemplarzy).

    No ale jakiego naruszenia praw autorskich? Przecież także teraz masz
    prawo skopiować sobie płytę (nie będąc jej właścicielem) i słuchać kopii
    do woli. Podobnie oczywiście z plikiem np. MP3.

    > Dzisiaj czas od powstania ochoty do wykonania pobrania czegoś
    > z Internetu jest liczony w sekundach, stąd coraz częściej osób wykazuje
    > postawę, że wszystko za darmo się należy.

    Czy "należy" to ja nie wiem, ale prawo tego nie zabrania. Niektórzy
    producenci umieszczali na swoich płytach (nieprawdziwe) informacje
    jakoby zabraniało, sami zostali za to ukarani.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2013-09-07 15:14:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tego ostatniego mozesz sie doczekac bardzo szybko.
    > Skoro juz mamy telewizje wylacznie cyfrowa, to zaden problem aby po
    > zaplaceniu abonamentu przyslali ci karte do dekodera :-)

    No jest jeden. Mogłoby się szybko okazać, że prawie nikt nie jest
    zainteresowany.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2013-09-07 15:18:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kikuko" <k...@o...pl> writes:

    > nie wiem jak jest teraz, kiedyś dłubałem przy sali astronomii i
    > astronautyki w PKiN i via ambasadę można było załatwić oryginały
    > zrobione z plików przesłanych z marsa (nawet w domu miałem kilka fotek
    > 50x60 zrobionych przez sondę). Sam wykorzystywałem zdjęcia w hi-res z
    > NASA, też z Hubla - warunek - trzeba było podać źródło przy
    > publikacjach popularnonaukowych i edukacyjnych.

    NASA jest agencją rządu USA, tam wytwory rządu (finansowane przez
    państwo) nie są objęte copyrightem.
    --
    Krzysztof Hałasa