  • 1. Data: 2013-08-30 14:17:38
    Temat: Małpka dla małotala - odporna
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Witam grupo,

    Podpowiedzcie proszę nazwę/namiar na aparat /małpę którą mój 4. letni może
    porobić zdjęcia.
    Chodzi o to, że aprat musiałby być wzmocniony, w miarę odporny na
    uderzenia. Obecnie gania z naszych Pananosoniciem FT2, który byłby idealny,
    ale ma dwie wady.
    1. Za dużo kosztował, żeby go młody skatował (mamy go od nowości)
    2. ZASADNICZA wada - obiekty jest "za szybką" którą młody notorycznie
    zasłania paluchem. Wysuwany obiektyw byłby lepszy, bo nijak nie mógłby do
    zapalcować przez nieuwagę.

    Chciałbym kupić używkę - taki pierwszy aparat. Czasami potrafi zrobić
    jakieś fajne zdjęcie, to niech próbuje dalej.

    Podpowiecie?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-08-30 15:01:56
    Temat: Re: Małpka dla małotala - odporna
    Od: m...@g...com

    > Podpowiecie?

    Wysuwany obiektyw stoi w sprzeczności z "odporny".
    Może, któryś Olympusów Tough (TG-1/2) albo Pentax WG-1/2/3.
    Przynajmniej mają obiektyw centralnie, trudniej tam sięgnąć paluchami ale się da bo
    mój 5 letni syn w Pentaxie WG-3 daje radę :D

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 3. Data: 2013-08-30 16:24:52
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 30 Aug 2013 06:01:56 -0700
    (PDT) is the real date, m...@g...com has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Wysuwany obiektyw stoi w sprzeczności z "odporny".

    Popieram, jedno puknięcie i koniec.

    Czy ilość mpix ma znaczenie? bo jeśli niespecjalnie, to może jakiś
    stary kompakt 2-4mpix ze stałym szkłem, na CF-y? Znajdzie się za
    grosze...

    Jeśli zoom musi być, to jakiś Canonik ze starej serii A, np. A75,
    względnie cokolwiek dostępne do czego można zamocować tuleję, do tego
    tulejka ochronna na obiektyw, na tulejce filtr UV albo skylight....
    Powinno sporo wytrzymać :)

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 4. Data: 2013-08-30 21:22:49
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 30.08.2013, o godzinie 14.17.38, na pl.rec.foto.cyfrowa, Franc
    napisał(a):

> [...]
    > 2. ZASADNICZA wada - obiekty jest "za szybką" którą młody notorycznie
    > zasłania paluchem. Wysuwany obiektyw byłby lepszy, bo nijak nie mógłby do

    Nie byłby lepsze i nie uchroni to przed palcowaniem. Córka z synem mają
    najtańszego Canona i ciągle jest brudny. Jeżeli jakikolwiek to tylko z
    niewysuwanym obiektywem za szybką.

    > Chciałbym kupić używkę - taki pierwszy aparat. Czasami potrafi zrobić
    > jakieś fajne zdjęcie, to niech próbuje dalej.
    >
    > Podpowiecie?

    Sam musisz poszukać.
    I warto chyba wykupić jakąś rozszerzoną gwarancję. Tylko uważnie czytać co
    w tym jest. Szwagrowie zawsze wykupują (bo małe dzieci) i zawsze się
    przydaje (a to aparat leci w piasek, a to zalany, a to coś się złamie przy
    upadku itd.).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 5. Data: 2013-08-31 20:02:35
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Z takich tanich to Nikon S31 - ale możliwości fotograficzne ma dość ubogie.

  • 6. Data: 2013-09-02 10:53:34
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 20:02:35 +0200, Radek D napisał(a):

    > Z takich tanich to Nikon S31 - ale możliwości fotograficzne ma dość ubogie.
    Młody kończy 17 września 4 lata, więc to musi być na maxa idioten-camera.
    Nie chodzi o możliwości fotograficzne (w sensie programów manualnych) -
    najepiej żeby miał tylko zielony program, bo kwestii przysłony i czasu
    naświetlania 4 latkowi nie wytłumaczę.
    :-)

    Jeżeli kupować, to chcę używkę (np. z allegro) - coś za parę stówek (parę -
    czyli np. 2 :-)

    --
    Franc

  • 7. Data: 2013-09-16 02:03:52
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <wyxnsfw13q45$.1t84nq8wwwri2$.dlg@40tude.net>,
    Franc <w...@w...pl> wrote:

    > 2. ZASADNICZA wada - obiekty jest "za szybką" którą młody notorycznie
    > zasłania paluchem. Wysuwany obiektyw byłby lepszy, bo nijak nie mógłby do
    > zapalcować przez nieuwagę.

    A moze sie kiedys nauczy? Znaczy zwiazku przyczynowo-skutkowego...
    Alternatywnie - w lustrzance widac w wizjerze...
    --
    TA