  • 1. Data: 2013-09-01 06:49:47
    Temat: PhotoFiltre 7.1.2
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    W lipcu po dlugiej przerwie ukazala sie nowa wersja darmowego programu do
    edycji zdjec. PhotoFiltre jest szybki, prosty w obsludze i chyba przypomina
    wygladem stare wersje PaintShop Pro :)
    http://photofiltre.free.fr/frames_en.htm
    www.photofiltre-studio.com/pf7-en.htm

    Ciekawa aplikacja uaktualniona w sierpniu jest rowniez Krita. choc bardziej
    skierowana dla malarzy.
    www.krita.org
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2013-09-02 12:13:16
    Temat: Re: PhotoFiltre 7.1.2
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

> [...]
    >do edycji zdjec. PhotoFiltre jest szybki, prosty w obsludze i chyba
    >przypomina wygladem stare wersje PaintShop Pro :)

    Ogólne gorące podziękowania dla wszystkich, którzy z morza
    propozycji wyławiają te najlepsze programy, a następnie propagują je tu
    na grupie. :)

    Niechcący poruszyłeś jednak przy okazji od razu dwa tematy, o
    których od dawna chciałem coś wiedzieć, ale wstydziłem się zapytać. ;)

    1. Czy ktoś mógłby polecić program dobrze realizujący funkcję
    (niekoniecznie jako jedyną i główną):

    - symulacji działania kolorowych filtrów w czarno-białej
    fotografii analogowej?

    Może być choćby jakiś próbny shareware, byle tylko dało się testować
    schemat:

    a). kolorowe zdjęcie cyfrowe
    +
    b). symulacja jednokolorowego filtra analogowego
    =
    c). symulacja obrazu B&W

    (w najprostszej wersji może być bez wdawania się w barwoczułość,
    wystarczy jakiś typowy superpanchromat).

    2. Jakiś uniwersalny program astronomiczny?

    - Szybki!

    - Ładny! Tzn. estetyczny!

    - Elastyczny w działaniu!!! Tzn. pozwalający np. na łatwe
    wykopiowywanie wartości (ew. wklejanie własnych).

    - Bez szczególnego wrzepiania się w system (WinXP) - np. bez
    obowiązkowych modułów dla autostartu - progs do intensywnego zaglądania,
    ale raz na parę miesięcy.

    > i chyba przypomina wygladem stare wersje PaintShop Pro :)

    O, to fajnie - dawno temu używałem PSP, ale jakoś odpadł przy
    zmianie kompa, a był wcale niezły (po przyzwyczajeniu się do specyfiki,
    ale to jak z każdym).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-09-02 13:07:13
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-09-02 12:13, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    >

    > a). kolorowe zdjęcie cyfrowe
    > +
    > b). symulacja jednokolorowego filtra analogowego

    DxOFilmpack

    Bawiłem sie 3-ką, teraz widzę jest już 4-ka

    http://www.dxo.com/intl/photography/dxo-filmpack

    JD

  • 4. Data: 2013-09-02 13:27:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JD" <j...@g...com> wrote:

    > DxOFilmpack
    >
    > Bawiłem sie 3-ką, teraz widzę jest już 4-ka
    >
    > http://www.dxo.com/intl/photography/dxo-filmpack

    Niestety, nie bangla na WinXP SP3 32-bit (wbrew deklaracjom) -
    natraciłem tylko mnóstwo czasu na kilka różnych instalacji (oraz
    totalnego czyszczenia po każdej) i niczego nie dało się odpalić (to samo
    było chyba z wersją 3).

    Nie wykluczam, że brakuje u mnie składnika, który "mają już wszyscy"
    typu net.Framework czy Java, ale jedyne info jakie znalazłem na forum,
    to te same problemy u innych z WinXP, więc odpuściłem sobie tę kobyłę,
    licząc że musi też istnieć coś zwinniejszego. :)

    Ale dzięki za podpowiedź - dla mnie to też był I. trop. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2013-09-02 13:53:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > natraciłem tylko mnóstwo czasu na kilka różnych instalacji (oraz
    > totalnego czyszczenia po każdej) i niczego nie dało się odpalić (to

    Przy okazji - tę samą sytuację miałem z PhotoAcute (zacząłbym coś
    podejrzewać, ale inne progsy tak nie grymaszą).

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2013-09-02 14:06:58
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-09-02 13:53, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >

    > Przy okazji - tę samą sytuację miałem z PhotoAcute (zacząłbym coś
    > podejrzewać, ale inne progsy tak nie grymaszą).

    Nie używałem na XP więc nie pomogę,
    Na W7 64 śmigało, że aż miło.

    Jedyny problem w stosunku do Twoich oczekiwań,
    to to, że na wstępie trzeba wybrać symulację
    jakiegoś negatywu BW i to już pewne zmiany w obraz wprowadza,
    ale potem w opcjach są filtry do BW. :)

    JD

  • 7. Data: 2013-09-02 14:39:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JD" <j...@g...com> wrote:

    [.]
    > Jedyny problem w stosunku do Twoich oczekiwań, to to, że na wstępie
    > trzeba wybrać symulację jakiegoś negatywu BW i to już pewne zmiany w
    > obraz prowadza, ale potem w opcjach są filtry do BW. :)

    No i to tylko lepiej. :) Zrobiłem swoją uwagę tylko po to, żeby
    podkreślić, że nie mam aż tak wyrafinowanych oczekiwań - chciałbym
    tylko zbliżyć się do symulacji działania rzeczywistych filtrów
    zalecanych w dawnych książkach, typu: chmury - żółty, las - czerwony
    i co tam jeszcze.

    Kolejny BTW: Czy w ogóle były jakieś filtry, które naprawdę usuwały
    zamglenie na horyzoncie w fotografii B&W?

    Naprawdę usuwałyby zamglenie, czyli robiłyby to lepiej niż podbicie
    kontrastu w cyfrze. Czy to w ogóle możliwe?

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2013-09-02 15:50:48
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 02/09/2013 12:13, Mariusz [mr.] wrote:
    > 2. Jakiś uniwersalny program astronomiczny?

    Ale co konkretnie miałby robić taki program astronomiczny?

    Jeżeli chodzi o coś jak planetarium (symulacje nieba nad nami), to
    stellarium.org - ale na moim kompie to on się bardzo wlecze.

    Kiedyś był popularny Sky Map, teraz jest jakaś taka mapa nieba online
    http://www.skymaponline.net/

    Jeżeli chodzi o liczenie w tabelkach wschodów i zachodów, to program
    ice.exe (Interactive Computer Ephemeris 0.51, U. S. Naval Observatory;
    nie wiem, czy jest nowsza wersja, plik exe ma datę 1.02.89), ale ten nie
    jest graficznie ładny, po prostu oblicza tabelki różnych współrzędnych,
    wschodów/zachodów, zmroków - działa nawet pod DOSem (skoro jest z lat
    80., to nie można się dziwić). Informacje tu:
    http://astrotips.com/software/interactive-computer-e
    phemeris

    Ciut nowszy jest Astronomy Lab 1.13, który działa już pod Windows. Ma
    już nawet jakieś animacje i wykresy.

    Zupełnie coś innego z kolei jest Occult - służy do obliczania zaćmień
    Księżyca i Słońca oraz zakryć gwiazd przez ciała Układu Słonecznego:
    http://www.lunar-occultations.com/iota/occult4.htm

    Ludek

  • 9. Data: 2013-09-02 17:33:05
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-09-02 14:39, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >
    > Naprawdę usuwałyby zamglenie, czyli robiłyby to lepiej niż podbicie
    > kontrastu w cyfrze. Czy to w ogóle możliwe?

    Błękitny uwydatniał perspektywę powietrzną, więc trzeba zobaczyć
    co jest na przeciw w kole barw. Mnie się kojarzy żółto-zielony,
    ale dawno nie stosowałem, a "stara książka" gdzieś zapodziała :)

    Ale skuteczność takiego filtra chyba jednak była mniejsza niż cyfrowego.
    Silniejszy niż 2x to ciężko było dostać.

    JD

  • 10. Data: 2013-09-02 18:20:10
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-09-02 17:33, JD pisze:

    > Błękitny uwydatniał perspektywę powietrzną, więc trzeba zobaczyć
    > co jest na przeciw w kole barw. Mnie się kojarzy żółto-zielony,
    > ale dawno nie stosowałem, a "stara książka" gdzieś zapodziała :)

    Jako "przeciwmgielny" określano filtr pomarańczowy. Zdaje się, że im
    dalej w czerwień, tym lepiej.