  • 31. Data: 2013-12-08 14:15:44
    Temat: Re: Rezygnacja z OC - bo auto bedzie stac przed domem
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-08 13:48, Iguan_007 pisze:

    > No to nadal do niczego. Naprawde nie rozumiem dlaczego trzeba placic ubezpieczenie
    za samochod ktorego sie nie uzywa.

    Bo tak i już.

    > Wydaje mi sie tez, ze to bardzo krotkowzroczne. Te wszystkie maluchy, wartburgi czy
    fiaty 125 poszly na zlom bo nie mozna ich bylo zamknac w stodole i poczekac az ktos
    je bedzie chcial. Nie sadzicie, ze panswto wprowadzajac takie przepisy niszyczy cos
    cos mialo okazje byc historia motoryzacji?

    Ależ - nikt nie bronił zrobić z nich zabytków (jak miały >25 lat) albo
    opłacać to OC.

    Państwo, a dokładniej rząd patrzy nie dalej niż na 4 lata w przód. Do
    końca kadencji, albo do wyborów, jeśli kadencja akurat dobiega końca.
    Jedynym celem "państwa" jest złupić obywateli i ukraść z tego jak najwięcej.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 32. Data: 2013-12-08 14:33:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-08 12:59, Cavallino pisze:

    > O ile uczestniczą w ruchu drogowym, to oczywiście - dawno tak powinno być.

    Acha. Bo Ksawery bierze na celownik tylko przedmioty "uczestniczące w
    ruchu drogowym" lol. "Nie, tego słupa reklamowego nie zdmuchnę, bo on
    nie ma obowiązkowego OC".

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2013-12-08 14:54:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Bardzo sie dziwie, ze jeszcze nikt tego nie zmienil. To nie mozna
    > sobie kupic samochodu do dlugoletniej renowacji czy do "stania w
    > garazu i nabierania wartosci" bez placenia bezsensownego haraczu?

    Powód jest bardzo prosty - gdyby nie było UFG, to policja nie dałaby rady
    wyłapywać jeżdzących bez OC.
    Niestety... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 34. Data: 2013-12-08 16:02:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No pacz-pan! A nie-wiadomo-czyje dachy i inne elementy budowli latają
    > sobie w powietrzu

    Ale przynajmniej nie uczestniczą w ruchu drogowym i nie bywają zaparkowane
    przy krawężniku przy jezdni.

    nie patrząc na granice posesji i gmin, robią szkody, a
    > wiatru w polu pod dostatkiem!
    > Mało tego! Częściwo zamarznięta woda też lata sobie w powietrzu, osiada na
    > nawierchni i to dopiero szkody robi!
    >
    > Stojąca na moim podwórku przyczepa uczestniczy w ruchu drogowym?

    Zazwyczaj nie, podobnie jak samochód stojący na Twoim podwórku w nim nie
    uczestniczy.
    Ale nie ma innego sposobu wyegzekwowania zakazu poruszania się pojazdem bez
    OC, a problemy jakie taki zakaz generuje są suma sumarum niewielkie w
    stosunku do zalet.

  • 35. Data: 2013-12-08 16:03:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ale co ma wspolnego stojący w garażu samochód z ruchem drogowym?

    Odpowiedziałem w poprzednim poście innemu pytającemu.

  • 36. Data: 2013-12-08 16:04:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> [...]
    > odcinku co następuje:

    > Powód jest bardzo prosty - gdyby nie było UFG, to policja nie dałaby rady

    A teraz sam sobie odpowiadasz, po co więc pytasz o oczywistości.

  • 37. Data: 2013-12-08 16:18:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 16:02:43 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale nie ma innego sposobu wyegzekwowania zakazu poruszania się pojazdem bez
    > OC, a problemy jakie taki zakaz generuje są suma sumarum niewielkie w
    > stosunku do zalet.

    Pierwsza zasada prawodawcy - nie twórz prawa którego nie będziesz w stanie
    wyegzekwować. Tyle że nie widzę różnicy w trudności egzekwowania prawa w
    obecnej postaci wobec prawa które umożliwia nieopłacanie składki od pojazdu
    wycofanego czasowo z ruchu. IMO lobby urzędniczo-ubezpieczalniowe (np. PZU)
    uniemożliwia ukształtowanie prawa zgodne z potrzebami obywateli.
    --
    Jacek

  • 38. Data: 2013-12-08 16:22:03
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-08 16:02, Cavallino pisze:

    > Ale nie ma innego sposobu wyegzekwowania zakazu poruszania się pojazdem
    > bez OC

    To znaczy, że państwo mamy nieudolne. Do dupy z takim państwem.

    Gdyby sprawca wypadku bez OC szedł z torbami, albo trafiał do obozu
    pracy aż odpracuje odszkodowanie i zadośćuczynienie, to ilość jeżdżących
    bez OC spadłaby gwałtownie i znacząco.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 39. Data: 2013-12-08 16:27:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 13:54:40 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Powód jest bardzo prosty - gdyby nie było UFG, to policja nie dałaby rady
    > wyłapywać jeżdzących bez OC.
    > Niestety... :(

    Nie widzę związku. Policji jestwszystko jedno czy pojazd jest ubezpieczony
    czy nie jak nie jest na drodze publicznej. A jak ktoś zamierza pojawić się
    na niej, to ma mieć ubezpieczenia na czas pobytu na niej. Oczywiście
    powinna być możliwość ubezpieczenia choćby na dzień podróży. Haracz w
    postaci OC jaki się płaci tow. ubezpieczeniowym z przyzwoleniem państwa
    jest nieusprawiedliwiony.
    Wszystko to jest efektem odchodzenia od anarchistycznego modelu
    społeczeństwa (w którym każdy odpowiada bezpośrednio za swoje czyny) na
    rzecz modelu demokratycznego z centralnym prawodawstwem, w którym obywatel
    rezygnuje ze swoich praw i obowiązków na rzecz państwa.
    PS. Nie sądźcie pochopnie że anarchia oznacza bezprawie :)
    --
    Jacek

  • 40. Data: 2013-12-08 16:51:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To znaczy, że państwo mamy nieudolne. Do dupy z takim państwem.

    Nie sposób się nie zgodzić.

    > Gdyby sprawca wypadku bez OC szedł z torbami, albo trafiał do obozu pracy
    > aż odpracuje odszkodowanie i zadośćuczynienie, to ilość jeżdżących bez OC
    > spadłaby gwałtownie i znacząco.

    Ale tutaj znowu chodzi nie o to, żeby karać PO fakcie, ale o to, żeby ten w
    którego wjedzie, nie stawał się z tego tytułu nędzarzem.
    A nie jestem przekonany, czy bym wolał aby ew. odszkodowanie dla niego
    wypłacać z podatków (w tej czy w innej formie).
    To już mniej mnie uwiera obowiązek OC, mimo że jedno auta nie wyjechało mi z
    garażu przez całą poprzednią zimę i mógłbym 200 zł oszczędzić w ten sposób.