  • 291. Data: 2010-05-18 15:05:49
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:hstuln$t0e$1@node1.news.atman.pl...

    > pierwszenstwo przejazdu ma niestety ten, ktory rozpoczal manewr wczesniej.

    Ale pier.....
    Według Ciebie każdy, kto szybszy ma pierwszeństwo ?
    Jak wjedzie na skrzyżowanie, na czerwonym świetle, ale będzie pierwszy to
    wina jest po stronie tego, który wjechał później na zielonym ?
    Jak wjedziesz na skrzyżowanie jako pierwszy z drogi podporządkowanej i
    dojdzie do kolizji z pojazdem, który korzystał z przysługującego mu
    pierwszeństwa to jesteś niewinny ?
    Zapytam, gdzie jest taki kodeks drogowy, bo ja takiego nie znam ? :D

    > Jezeli auto wyprzedzajace rozpoczelo manewr i go kontynuowalo. Nagle
    > znalazlo sie na skrzyzowaniu to moze kontynuowac jazde i winny wypadkowi
    > bedzie ten co skreca w lewo bo niestety przy zmianie kierunkujazdy musi
    > zachowac szczegolna ostroznosc (popatrzec w lusterka) i ustapic
    > pierwszenstwa pojazdom znajdujacym sie na pasie, ktory chcesz zajac. Nawet
    > gdyby to auto znajdowalo sie tam nielegalnie (wbrew przepisom).

    I znów pier....

    > Powiedzmy zaparkuje na skrzyzowaniu. Niedozwolone prawada ?
    >
    > I teraz Ty chcesz skrecic w lewo. Aby skrecic musisz we mnie wjechac bo
    > blokuje wjazd w boczna uliczke. Wbijasz sie w moj bok i kto jest winny ??
    >
    > Parkowanie na skrzyzowaniu to takie samo wykroczenie jak wyprzedzanie na
    > skrzyzowaniu. Rozumiem, ze to wyklucza odpowiedzialnosc tego auta, ktore
    > skreca ??

    Tak możesz i dowodem na to jest duża ilość miesiączkujących pingwinów na
    antarktydzie.
    Nie chce mi się dalej z Tobą dyskutować, bo nie dość, że nie znasz parawa to
    jeszcze dstawiasz tak głupie argumenty na poparcie Twoich wymyślonych tez.

  • 292. Data: 2010-05-18 15:06:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zdrowy rozsądek nakazuje jechać max 50 km/h w terenie zabudowanym

    buahahahahaha. Dobre.

    Czyli mamy 99% kierowcow we wroclawiu bez zdrowego rozsadku ??

    Nie wierzysz chyba w to co piszesz ?

    Icek

  • 293. Data: 2010-05-18 15:08:03
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > ja mam konkretne argumenty. Czy Ty tez takie masz czy tylko takie wiejskie
    > pierd...nie ?

    Z Twojej strony to nie są argumenty, lecz tak jak to nazwałeś "takie
    wiejskie pierd...nie"

  • 294. Data: 2010-05-18 15:08:17
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Icek pisze:

    > rozpatrywany przypadek nie obejmuje morderstwa ani samobojstwa. Caly czas
    > mam nadzieje, ze to wypadek.

    To był wypadek - nie chcę tego rozpatrywać w innych kategoriach.

    > Aby doszlo do wypadku obie strony musza (w tym przypadku) zlamac PoRD

    Bynajmniej - w zupełności do tego wystarczy zachowanie kierowcy z audi.

  • 295. Data: 2010-05-18 15:10:39
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Icek pisze:
    (...)
    > pierwszenstwo przejazdu ma niestety ten, ktory rozpoczal manewr wczesniej.

    Fajnie - gdzie tak uczą?

    (...)

    > Parkowanie na skrzyzowaniu to takie samo wykroczenie jak wyprzedzanie na
    > skrzyzowaniu.

    Co za bzdura.

  • 296. Data: 2010-05-18 15:13:04
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Icek pisze:
    (...)

    > w moim zawsze widac. Roznica pomiedzy 50 a 150 jest lekko zasadnicza

    To masz fajne lusterko - widać na nim też to, co jest z przodu i na
    bocznej drodze? Chętnie kupię.

    > Moge nie rozroznic czy ktos jedzie 50 czy 55 km/h. Ale 150 ??

    Trzykrotne przekroczenie dopuszczalnej prędkości, w przeciągu
    sekundy robione ponad 40 metrów - mógł nie być widoczny.

  • 297. Data: 2010-05-18 15:17:14
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > ROTFL - Ty naprawde masz prawo jazdy??

    pare postow wczesniej opisywalem taka sytuacje. Bylem w takiej sytuacji.
    Mandatu nie dostalem.

    Winny kierownik traktora

    Icek

  • 298. Data: 2010-05-18 15:20:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tylko weź pood uwagę, że za kierownicą tego Audi siedział nie facet tylko
    > "ślepa piz...", która nie patrzyła na znaki drogowe, ani na drogę, a do
    tego
    > łamiąca wiele przepisów PoRD.

    szczegolnie na te "ustapi pierwsznstwa" na bocznej drodze ?

    > 1. Niedostosowanie prędkości do ograniczenia w terenie zabudowanym.

    tak, winny kierowca audi

    > 2. Wyprzedzanie z lewej strony, pasem przeciwnym pojazdu, który skęcał w
    > lewo na skrzyżowaniu.

    na tym polega wyprzedzanie. Z lewej strony jadacego pojazdu. Niewinny

    > 3. Niezachowanie szczególnej ostrożności podczas wyprzedzania
    zachowal. Nie ma dowodow swiadczacych otym, ze nie zachowal

    > 4. Niezachowanie należytej ostrożności podczas zbliżania się do
    > skrzyżowania.

    mogl nie zachowac bo nie widac skrzyzowania. Sam fakt, ze jest jakas droga
    to nie oznacza, ze kazdy zblizajacy sie do niej widzi, ze to skrzyzowanie.

    > W porównaniu do tej "piz..." , kobieta kierująca Fiatem co najwyżej mogła
    > nie sygnalizować lub źle sygnalizować chęć wykonania manewru skrętu, co i

    co doprowadzilo do wypadku. Nie bagatelizuj jej wykroczenia. Bylo powazne.

    > tak w stosunku do punktów, które złamała "piz.... z Audi" jest nieistotne,

    tak, ten z audi 3 wykroczenia a fiat jedno. Przewaga dla audi wiec winne
    audi ????

    To tak niestety nie dziala.

    > bo niewolno mu było wyprzedzać na tym skrzyżowaniu. Poza tym nie wiemy czy
    > jak sygnalizowała kierowniczka Fiata. Skoro nie wiemy to dlaczego
    piszecie,
    > że nie sygnalizowała lub sygnalizowała nieprawidłowo, zbyt późno ? A już

    bo gdyby sygnalizowala prawidlowo to nie byloby zdarzenia ew trafiona bylaby
    z prawej.

    > wypisywanie, że "nie ustąpiła pierwszeńśtrwa kierowcy Audi" świadczy tylko
    > głupocie piszącego lub jego wielkiej bezczelności wynikającej ze swoich
    > zachowań na drodze.

    ehh, wynika z przepisow. Nie wolno Ci wykonac manewru skutkujacego
    wypadkiem.

    Icek

  • 299. Data: 2010-05-18 15:24:18
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Art. 24 PoRD to zapewne Ci koza zjadła ? Kup nowy kodeks :)
    > Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    > się w szczególności, czy:
    >
    > 1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    > utrudnienia komukolwiek ruchu;
    >
    > Kolego, jeżeli nie jesteś pewien, że nie ma skrzyżowania i że jest możliwe
    > bezpieczne wyprzedzanie to nie wyprzedzasz.

    jestem pewien, ze go nie ma. Nie widze bocznej drogi. Nie widze znakow, ze
    zblizam sie do skrzyzowania. Czesto choc jest info o pasach. Jak jest tylko
    znak na bocznej to moge go nie zauwazyc w pore

    Icek

  • 300. Data: 2010-05-18 15:25:40
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > no i jak widzisz zapierdalajace audi 150km/h to za cholere nie mozesz
    > pomyslec "jedzie prawidlowo"

    Jak widzę zapierdalające 150 Audi to mu zjeżdżam z drogi ograniczając w
    stosunku do niego zaufanie, ale warunkiem jest to, że musze je w ogóle i w
    porę zobaczyć.
    Jezeli jednak nie zobaczę go w porę, bo jedzie zbyt szybko lub w trakcie
    mojej obserwacji był za zakrętem lub innym pojazdem lub też jego nadmierna
    prędkość utrudniła mi ocenę sytuacji i on mnie stuknie na skrzyżowaniu, na
    które nie miał prawa wjeżdżać podczas prawidłowo wykonywannego przeze mnie
    manewru to wina jest jego.
    Jeżeli zobaczę go i będę pewny, że on łamie przepisy, ale nie mam szans
    uniknąć wypadku to także on jest winny.
    Jeżeli jestem pewien, że on łamie przepisy, a ja mimowszystko będę chciał
    skorzystać z przysługującego mi prawa pierwszeństwa i nie uniknę wypadku,
    choć miałbym możliwość jego uniknięcia, ale zrobię to z powodu opieszałości
    czy własnej głupoty to jestem współwinnym, a jeżeli zrobię to złośliwie z
    premedytacją, aby mu dać nauczkę to jestem winnym zabójstwa.

    Chaciałbym, abyśmy na tym skończyli te dywagacje, które z Twojej strony do
    niczego nie prowadzą.