  • 31. Data: 2009-03-24 05:56:49
    Temat: Re: Rekreacja - waga sprzętu foto
    Od: j...@a...at

    On 23 Mar, 21:58, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Taaa, a dystorsje obietywu, szczególnie megazuma na szerokim końcu to
    > oczywiście niezauważalny drobiazg? Już nie wspominając o artefaktach na
    > łączeniach, które wyłażą przy większej ilości detalu przechodzącego z
    > klatki na klatkę... Ta nadmiarowa rozdzielczość obrazu nagle okazuje
    > się ułudą (pomijając j¨ż ten drobny fakt, że mało komu do czegokolwiek
    > jest potrzebna). Czyli dochodzimy do czegoś, jak socjalizm - doskonale
    > rozwiązujący problemy, w inny ustrojach nie wystepujące.

> [...]

    Zauwaz jak niekonsekwentnie argumentujesz.

    Najpierw skarzysz sie , ze brakuje Ci szerokiego kata / krotszej
    ogniskowej od 36 mm
    a nastepnie mekolisz , ze dla krotkich ogniskowzch wystepuje
    dystorsja.
    Czy potrafisz sie wogole w zyciu czymkolwiek cieszyc ?

    dystorsje , jezeli wogole zauwazysz na zdjeciach usuwa sie jednym
    ruchem suwaka i kliknieciem - jest przy tym tyle pracy co przy
    rozjasnieniu / sciemnieniu zdjecia.
    Jesli uzywasz b szerokiego kata to najczesciej i tak trzeba robic
    jakas korekte geometrii / walacych sie lini.
    Problem dystorsji dzieki software w praktyce nie wystepuje , gdyz b.
    latwo sie ja koryguje.

  • 32. Data: 2009-03-24 06:54:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-24 06:56:49 +0100, j...@a...at said:

    > ach na
    > chodzącego z
    > czegokolwiek
    >
    > Zauwaz jak niekonsekwentnie argumentujesz.

    Nie lubię dopierdalanek ad personam, ale coraz bardziej dochodzę do
    wniosku, że niestety niektórzy koledzy mają rację, traktując Cię jak
    trolla.

    > Najpierw skarzysz sie , ze brakuje Ci szerokiego kata / krotszej
    > ogniskowej od 36 mm a nastepnie mekolisz , ze dla krotkich ogniskowzch
    > wystepuje
    > dystorsja.

    [AUTOCENZURA] Facet, ale o czym Ty bredzisz? Nie mów, że nie widzisz
    różnicy w skali problemu pomiędzy dystorsją na jednym zdjęciu, o
    dowolnym kącie, a tąże samą dystrosją przy składaniu panoramy, gdzie z
    linii prostych robią się szlaczki.

    > dystorsje , jezeli wogole zauwazysz na zdjeciach usuwa sie jednym
    > ruchem suwaka i kliknieciem - jest przy tym tyle pracy co przy
    > rozjasnieniu / sciemnieniu zdjecia.

    Podziel się w takim razie jakimże to magicznym softem usuwasz mocno
    nieliniowe dystorsje z szerokiego końca swojej hybrydy.

    > Problem dystorsji dzieki software w praktyce nie wystepuje , gdyz b.
    > latwo sie ja koryguje.

    W teorii.

    de Fresz

  • 33. Data: 2009-03-24 07:03:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Nie lubię dopierdalanek ad personam, ale coraz bardziej dochodzę do
    > wniosku, że niestety niektórzy koledzy mają rację, traktując Cię jak
    > trolla.

    Im ktoś więcej wie, tym głupszy. Czuj się zatem wyróżniony :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 34. Data: 2009-03-24 08:48:52
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    j...@a...at pisze:

    > to jakas wydumana teoria - dyfrakcja nie jest zalezna od
    > rozdzielczosci ani wielkosci matrycy czy wlk pixeli - jesli uwazasz ze
    > z tego powodu sie dzieli.

    Czegos tu nie rozumiem.

    Dyfrakcja jako zjawisko jest niezalezna, ale nie jej efekty.
    Mniejsza optyka jest bardziej narazona. Wreszcie nie da sie
    na malej matrycy bardziej upakowac pikseli, by nie utonely
    w artefaktach dyfrakcyjnych (granica teoretyczna to dlugosc
    fali swiatla).

    Duze matryce maja latwiej. Z tym, ze nie tylko wielkosc nalezy
    brac pod uwage, a wzajemna gre rozmiaru, liczby pikseli,
    ogniskowej obiektywu.

    Dobry aparat musi byc "duży" wlasnie z powodów dyfrakcyjnych.

    pozdro
    --
    A S

  • 35. Data: 2009-03-24 14:01:37
    Od: j...@a...at

    On 24 Mar, 09:48, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Duze matryce maja latwiej. Z tym, ze nie tylko wielkosc nalezy
    > brac pod uwage, a wzajemna gre rozmiaru, liczby pikseli,

    dla kompaktow mamz aktualnie wielk pixeli ok 1,8 mikro ( dla aps/c og
    4-5 mikro )
    przyjmuje sie ze dyfrakcja moze miec juyz wplyw negatywny na
    rozdzielczosc jesli wielkosc ugiecia odpowiada wielkosci pixela czyli
    dla compaktow ok 1,8 mikro dla aps/c ok 5 mikro.

    takie ugiecie wystepuje dla kompaktow od przslony ok 2, 0 dla aps -
    c od ok 16 ( wartosci przyslon cytuje z pamieci , moga nie byc
    dokladne ale to ten rzad wielkosci ).

    z tym ze kompakty maja duzo wieksze upakowanie powierzchniowe matrycy
    niz aps - c tzn juz na starcie maja matryce o wyzszej rozdzielczosci
    wzglednej ( nie mylic z bezwzgledna ) , oraz to ze upakowanie nie jest
    100 % tzn efekt dyfrakcji bedzie widoczny przy przyslonach
    wyszszch - w praktyce zacznie miec znaczenie dla przyslony 5,6 lub
    wiekszej.

    do tej wartosc przyslony nie ma potrzeby dzielenia rozdzielczosci
    obrazu az 3 - krotnie.

    > Dobry aparat musi byc "duży" wlasnie z powodów dyfrakcyjnych.

    dyfrakcja to powazne ograniczenie zgoda i masz racje.
    ale jesli wezmiesz pod uwage , ze tak jak pisze dla warunkow
    obserwacji zdjec urlopowych na monitorze albo w wielkosci pocztowki
    dokonujemy zawsze redukcji wielkosci obrazu do ok 1,5 - 2 mpx .

    w tych warunkach obserwacji efekt dyfrakcji schodzi daleko ponizej
    dopuszczalnego krazka rozproszenia , nie bedzie wiec widoczny dla
    zadnego z tych aparatow.
    Z tytulu dyfrakcji nie zaobserwujesz roznic jakosciowych w tych
    warunkach obserwacji pomiedzy aps/c a kompaktem.

    Juz dawno zauwazylem ze wlasnie w tego typy fotografii - nazwijmy ja
    banalno-wycieczkowa ewentualny potencjal jakosciowy APS -c nie jest
    wykorzystywany , natomiast obsluga jest uciazliwa.
    zakres obiektywow np 35-400 mm o jasnosc 2,8 z aparatem aps c to
    ciezar 5 - 6 kg
    hybryda to kilkadziesiat dkg przy praktycznie porownywalnej jakosci
    obrazu.

    XXX

  • 36. Data: 2009-03-24 18:14:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > do tej wartosc przyslony nie ma potrzeby dzielenia rozdzielczosci
    > obrazu az 3 - krotnie.

    Ponownie zarzucasz mi kłamstwa na temat wpływu dyfrakcji. Nie
    wspominałem o niej ani słowa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 37. Data: 2009-03-24 19:24:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Mar 2009, Andrzej S. wrote:

    > Dyfrakcja jako zjawisko jest niezalezna, ale nie jej efekty.
    > Mniejsza optyka jest bardziej narazona.

    Znaczy mamy dwa aparaty, z różnej wielkości matrycami
    i zapinamy do nich różne optyki, aby uzyskać to samo
    zdjęcie?
    To mamy do uwzględnienia fakt, że ogniskowa w małym
    aparacie będzie mniejsza. Czyli mniej miejsca na
    "rozłażenie" się tej dyfrakcji :)

    > Wreszcie nie da sie
    > na malej matrycy bardziej upakowac pikseli, by nie utonely
    > w artefaktach dyfrakcyjnych (granica teoretyczna to dlugosc
    > fali swiatla).

    A tu się zgadza bezdyskusyjnie, nawet uwzględniając teoretyków
    z konceptami że rozdzielczości to da się wyciągnąć dla
    pół albo i ćwierć fali :) - tak czy siak przy większej
    matrycy i większych pikselach TEN efekt obchodzimy.
    Ale pomińmy proszę ten drobiazg :)

    > Duze matryce maja latwiej. Z tym, ze nie tylko wielkosc nalezy
    > brac pod uwage, a wzajemna gre rozmiaru, liczby pikseli,
    > ogniskowej obiektywu.
    >
    > Dobry aparat musi byc "duży" wlasnie z powodów dyfrakcyjnych.

    Tak długo, jak długo można sobie *pozwolić* na małą GO.
    Jak GO ma być na tyle duża, że trzeba zacząć przymykać
    "małomatrycowego", owa przewaga się rozłazi...

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-03-24 20:36:13
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 07:01:37 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > ciezar 5 - 6 kg
    > hybryda to kilkadziesiat dkg przy praktycznie porownywalnej jakosci

    A która niby hybryda ma f/2.8 na długim końcu (przy tych 300-400mm)?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 39. Data: 2009-03-25 06:38:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A która niby hybryda ma f/2.8 na długim końcu (przy tych 300-400mm)?

    f/3.2 miały Panasonici FZ7, FZ8 i inne chyba też

  • 40. Data: 2009-03-25 06:51:45
    Od: j...@a...at

    > Podziel się w takim razie jakimże to magicznym softem usuwasz mocno
    > nieliniowe dystorsje z szerokiego końca swojej hybrydy.

    zaden magiczny soft

    dobrze usuwa sie corela paint shopem pro
    ale tez i w moim przypadu panasonic w wywolywarce rawow daje te
    funkcje.
    zero pracy z usunieciem dystrorsji na krotkim koncu - najmniejszy
    problem.

    pewnie jest jeszcze z 20 innych programow , ale uzywam tylko jeden z
    tych dwoch jesli potrzebuje.

    XXX