  • 1. Data: 2009-03-23 08:40:04
    Temat: Rekreacja - waga sprzętu foto
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Interesuje mnie kwestia używania rekreacyjnego sprzętu foto -
    np. wrzucamy go do plecaka i idziemy w teren podziwiać krajobrazy,
    architekturę, ciekawe miejsca itp.
    Przy takim zastosowaniu sprzętu ważne stają się jego gabaryty i waga.
    Wybór ergonomia-kompakt a jakość zdjęć-lustrzanka - staje się dylematem.
    Jak to u Was wygląda - jaki sprzęt wrzucacie do plecaka (jakie gabarty,
    waga) ?

    Ja zaczynałem historycznie od Canon A75, później Olympus C745, Nikon
    D50+Sigma18-50KIT+Tamron70-300.

    Teraz używam NikonD50+Sigma 18-200 - dla zastosowań amatorskich kompromis
    między jakością a ergonomią (waga sprzętu około 1kg) - ja sobie ten wybór
    cenię. Czasami dorzucę do tego fitr polaryzacyjny, soczewki makro, woreczek
    z ryżem lub lekki statyw Hama (620gram).

    Dla porównania kompakt-hybryda waży w przedziale 350 - 700 gram. Ja wolę
    nosić ten Nikonowski
    "1 kg" i mieć kreatywność użytkownika lustrzanki. Choć czasami mam
    wątpliwości - jak widzę obok użytkowników lekkich kompaktów (hybryd) i mój
    plecak staje się jakby cięższy (ach ten efekt psychologiczny). Czekam z
    pewną nadzieją na lekkiego Olympusa w systemie Micro 4/3 (Panasonic G1 nie
    jest atrakcyjną wagowo dla mnie alternatywą).

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2009-03-23 09:02:00
    Temat: Re: Rekreacja - waga sprzętu foto
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sławek Drogosz pisze:
> [...]
    > Wybór ergonomia-kompakt a jakość zdjęć-lustrzanka - staje się dylematem.
    > Jak to u Was wygląda - jaki sprzęt wrzucacie do plecaka (jakie gabarty,

    Przede wszystkim sprzęt nie siedzi w plecaku. Co jest w plecaku, jest
    tam ''na zawsze''. Sprzęt powinien dyndać gdzieś tak, żeby się go dało
    wyjąć i zrobić zdjęcie nie potrzebując więcej jak trzy sekundy.
    Ale to moje stanowisko.

    > Ja zaczynałem historycznie od Canon A75, później Olympus C745, Nikon
    > D50+Sigma18-50KIT+Tamron70-300.

    Odpada. Nawet 450d+24-105/A350+16-80 przegrał w braniu pod uwagę z g9.
    Może dałbym się skusić na jakieś u4/3 z jednym obiektywem eq. ~35-200
    ale pewnie ta ''małość'' będzie bardziej marketingowa.

> [...]
    > cenię. Czasami dorzucę do tego fitr polaryzacyjny, soczewki makro, woreczek
    > z ryżem lub lekki statyw Hama (620gram).

    Wolę kanapki zamiast ryżu, stabilizację zamiast statywu, jedno zamiast
    dwóch i filtr uv, na duży deszcz, bo łatwiej ocierać chusteczką krople z
    filtra niż z obiektywu :)

> [...]
    > pewną nadzieją na lekkiego Olympusa w systemie Micro 4/3 (Panasonic G1 nie
    > jest atrakcyjną wagowo dla mnie alternatywą).

    Pytanie zasadnicze - co dalej ze zdjęciami.
    Jeśli wystarczy 4-5Mpx i brak kontroli go nie widzę sensu wchodzenia w
    lustro.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-03-23 09:49:29
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > ''na zawsze''. Sprzęt powinien dyndać gdzieś tak, żeby się go dało wyjąć i
    > zrobić zdjęcie nie potrzebując więcej jak trzy sekundy.

    Całkowita zgoda. Aparat sięnosi na szyi.

    > Pytanie zasadnicze - co dalej ze zdjęciami.
    > Jeśli wystarczy 4-5Mpx i brak kontroli go nie widzę sensu wchodzenia w
    > lustro.

    To zależy do czego. Do statycznych widoczków G9 będzie ok. Ale już do
    przyrody ożywionej nie bardzo. Moim kompromisem na górskie wycieczki jest
    c400d + 18-55 IS + 55-250 IS. Małe i lekkie. Czekam na u4/3 z moiżliwością
    podpięcia pionowego gripa. Niestety żaden kompakt nie jest dość szybki do
    fotografii ptaków.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 4. Data: 2009-03-23 09:50:14
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > Odpada. Nawet 450d+24-105/A350+16-80 przegrał w braniu pod uwagę z g9.
    > Może dałbym się skusić na jakieś u4/3 z jednym obiektywem eq. ~35-200 ale
    > pewnie ta ''małość'' będzie bardziej marketingowa.

    Zgadzam się, że dla dobrego oświetlenia i braków eksperymentów z małą GO
    mając do wyboru
    G9 czy lustrzanka - pewnie bym wybrał G9.
    Często jednak moje wypady rekreacyjne zahaczają o wnętrza (muzea,kościoły) i
    ciekawe miasta - gdzie robię zdjęcia przy słabym świetle (bez lampy)
    (wnetrza, nocne maisto) - gdzie lustrzanka daje przewagę.
    Praktyczny przykład - Turcja Kapadocja - freski w kościołach (jaskinie w
    skale tufowej):
    zakaz używania lampy błyskowej - na Nikon D50 (objektyw kit) i ISO 1600
    zrobiłem fotki, które po odszumieniu jakościowo wypadły bardzo dobrze (żaden
    kompakt nie podoła w tych warunkach (poza Sony R1, Panasonic G1)).

  • 5. Data: 2009-03-23 11:28:05
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 09:40:04 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

> [...]
    > waga) ?
    >
    > Ja zaczynałem historycznie od Canon A75, później Olympus C745, Nikon

    Waga...
    Ja zaczynałem od Zenita, z 50, później obrastał w piórka z Sonarem
    2.8/200, Flektogonem 20/2.8, oraz jeszcze jednym obiektywikiem 35 mm,
    tworzył niezłą kompilacje wagową, nie wiem dokładnie ale ze 3,5 kg...
    I łaziłem z tym po górach, aż miło, tylko na wspinaczki nie zabierałem
    wszystkiego.
    Ale chodziłem również z mieszkowym Voigtlenderem, czy Startem 66.
    Później Minolta 700si, plus trzy obiektywy, plus lampa...
    Aż się wściekłem od tego dźwigania, sprzedałem to wszystko i miałem
    tylko Minoltę F200, jaka ulga! Później Canon G7, tego używam do dziś i
    znowu mnie naszło na lustro...
    Diabli podkusili, żebym wziął do ręki D90 i on w niej już został. Nikt
    mnie nie musi przekonywać do odchudzania sprzętu, sam byłem (i jestem)
    tego gorącym orędownikiem, ale teraz będę nosił lustrzankę z jednym
    obiektywem, a żeby było równo wagowo, to sam schudnę.
    pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2009-03-23 11:47:11
    Od: j...@a...at

    On 23 Mar, 09:40, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pewną nadzieją na lekkiego Olympusa w systemie Micro 4/3 (Panasonic G1 nie
    > jest atrakcyjną wagowo dla mnie alternatywą).

    w zdjeciach podrozniczo urlopowych w 80% zdjecia z hybrydy ekw 35-420 /
    2,8 -3,7
    sa jakosciowo rownowartosciowe , w ok 10 % gorsze w ok 10% lepsze.
    w hybrydzie mam 12 * zakres zooma zawsze pod reka.
    dla celow podrozniczo urlopowych zdecydowanie wole hybryde .

  • 7. Data: 2009-03-23 12:06:37
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Sławek Drogosz napisał(a):
    > Witam,
    > Interesuje mnie kwestia u?ywania rekreacyjnego sprzetu foto -
    > np. wrzucamy go do plecaka i idziemy w teren podziwiaae krajobrazy,
    > architekture, ciekawe miejsca itp.
    > Przy takim zastosowaniu sprzetu wa?ne staj? sie jego gabaryty i waga.
    > Wybór ergonomia-kompakt a jako?ae zdjeae-lustrzanka - staje sie dylematem.
    > Jak to u Was wygl?da - jaki sprzet wrzucacie do plecaka (jakie gabarty,
    > waga) ?

    c350D + c10-22

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-03-23 12:09:07
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

[...]

    Mi w mojej hybrydzie przeszkadza właśnie że jest od 36 mm. Często nie można
    objąć tego czego się chce. Za to 420 mm używam b. rzadko bo jakoś słabo mi
    sie robi zdjęcia czegoś co słabo sam widzę a jak mi się coś podoba to i tak
    prawie zawsze tam podchodze. Z tego powodu zamieniłbym hybryde na lustrzankę
    tylo żeby tak Euro spadło co by taniej było :)

  • 9. Data: 2009-03-23 13:08:23
    Od: j...@a...at

    On 23 Mar, 13:09, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> [...]
    > dla celow podrozniczo urlopowych zdecydowanie wole hybryde .
    >
    > Mi w mojej hybrydzie przeszkadza właśnie że jest od 36 mm.

    amnie nie bo problem rozwiazuje panorama

> [...]
    > sie robi zdjęcia czegoś co słabo sam widzę a jak mi się coś podoba to i tak

    a ja doszc czesto np po to by przyblizyc jakis detal w cele nie z
    wielkij odleglosci.
    w charakterze lornetki raczej rzadko , ale do detali juz czesciej.

    Z tego powodu zamieniłbym hybryde na lustrzankę
    > tylo żeby tak Euro spadło co by taniej było :)

    ja nie , kiedy padla mi jedna , natychmiast kupilem druga niemal
    identyczna.

    pod reke miesci sie w formie hybrydy to co w formie dslr wazy 6 kg w
    plecaku , przy praktzcznie tej samej jakosci jesli obserwuje obraz na
    monitorze albo malym wydruku wlk pocztowki .

    XXX

  • 10. Data: 2009-03-23 13:25:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sławek Drogosz" napisał
    [...]
> [...]
    > pewną nadzieją na lekkiego Olympusa w systemie Micro 4/3 (Panasonic G1 nie
    > jest atrakcyjną wagowo dla mnie alternatywą).

    Wagowo G1 to jest alternatywa - gabarytowo już gorzej bo to w sumie jest jak
    "wypasiona" "hybryda".
    G1 z kitem to leciutka zabawka, której nie czuje się na szyi.
    Mnie brakuje do szcześcia próby z olympusowskim płaszczakiem 25/2.8 (to
    byłoby w sam raz kieszeniowe) tylko za ch**a nigdzie nie mogę dostać tej
    cholernej przejściówki u4/3-4/3.

    Pod względem jakościowo-użytkowym G1 faktycznie już połączył lustro i
    kompakt.

    adam