  • 21. Data: 2009-11-04 10:43:25
    Temat: Re: Rekawiczki
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Mateusz Ludwin napisał:

    > http://www.dphotonews.com/images/cms/fujifilm_finepi
    x_s5_pro.jpg

    > Wygodniej już się nie da.

    Curva, nie fotke aparatu, tylko jakims dzielem sie pochwal ;)

    Zebysmy mogli potem porownac, jaki wplyw ma dobor rekawiczek na artyzm
    fotoreporterski ;)

  • 22. Data: 2009-11-04 11:00:13
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości grup

    > wygodnych , a majtki mam z grubej bawełny, ...kretyskie pytanie
    Generalnie Kokos, to z 90% pytań już było i tyle samo odpowiedzi, wiec
    grupę można zamknąć, bo reszta pytań zostanie sklasyfikowana jako
    kretyńskie.

    elm

  • 23. Data: 2009-11-04 11:00:18
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 4 Lis, 00:34, Mateusz Ludwin

    > Jakich rękawiczek używacie do robienia zdjęć w trakcie mrozów?

    > Mateusz Ludwin

    Takich:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba797bac19c880ca
    .html

  • 24. Data: 2009-11-04 11:20:45
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > http://www.dphotonews.com/images/cms/fujifilm_finepi
    x_s5_pro.jpg

    > Wygodniej już się nie da.

    Tego fujika w ręku nie miałem, ale macałem nikona D700 - to prawie to samo
    tak? (chyba, że się mylę). Jesli tak, to ja jednak pozwolę się nie zgodzić,
    to znaczy - da się wygodniej:
    http://www.fotopolis.pl/obrazki/pentax_k10d_tyl.jpg
    http://www.fotopolis.pl/obrazki/pentax_k10d_gora.jpg

    Choć, rzecz jasna to wszystko kwestia preferencji i przyzwyczajeń. Jesli
    chodzi o ergonomię, to poza idiotycznie umieszczonym guzikiem migawki i
    brakiem guzika AF w gripie, k10D jest idealna. Bez gripa jest idealna ;-)
    Najlepszy grip jakiego używałem ma zaś MZ-S, zwłaszcza mądrze rozwiązana
    guzikologia, sam MZ-S budził kontrowersje i zmieniał przyzwyczajenia, ale to
    osobna kwestia - w kazdym razie ma wszystko "wywleczone" na body i łatwe w
    obsłudze.
    No i żeby była porównywalna rozdzielczość czy czułości, to powiedzmy, że
    mówimy o K20D (obudowe ma identyczną). Ja wiem, ze to inna klasa sprzętu
    (cenowa zwłaszcza), ale ergonomia k10d jest naprawde świetna.
    Co mnie wyjątkowo zdziwiło, w k-7 pentax odszedł od guzika do RAW i paru
    innych przycisków, co dla mnie jest nonsensem. Ale przyznaję uczciwie, że
    nie miałem go w rękach i nie macałem, może i do tego można się
    przyzwyczaić - rozumiem takie pomysły w entry-level, ale w semi-profi to
    profanacja ;-(
    --
    Yogi(n)

  • 25. Data: 2009-11-04 12:00:55
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Jakich rękawiczek używacie do robienia zdjęć w trakcie mrozów?

    Ze względu na cenę można kupić np. 20 par i nawet nie prać w wypadku
    zabrudzenia. Pewnie wlezą taż do jakichś grubszych, np. wełnianych.
    http://allegro.pl/item799328661_rekawiczki_bawelnian
    e_dla_fotografa.html
    --
    Yogi(n)

  • 26. Data: 2009-11-04 12:24:05
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Winetoo pisze:
    > Można - moja żona ma takie. Kupiła w jakiejś sieci sklepów sportowych (chyba
    > GoSport, ale nie jestem pewien).

    Zerknij na mój post w tym wątku, używam dokładnie takich.

    Pozdrawiam!
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    fotografia w Twórczych Bieszczadach
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 27. Data: 2009-11-04 12:46:35
    Od: piotruso <p...@p...onet.pl>

    Yogi(n) pisze:
> [...]
    > http://www.fotopolis.pl/obrazki/pentax_k10d_gora.jpg
    >
    > Choć, rzecz jasna to wszystko kwestia preferencji i przyzwyczajeń.

    Koledzy, ale ja podejrzewam, że Henry(k) chciał zwrócić uwagę na inne
    aspekty. On może fotografować swoim aparatem w rękawicach z jednym
    palcem, nie ma tam guziczków, przycisków, mikroskopijnych kółeczek,
    żadnego menu do obsługi :)

  • 28. Data: 2009-11-04 12:53:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

    > Ja sobie kupiłem w zeszłym roku cos takiego:
    >
    > www.allegro.pl/item792531432_rekawice_neoprenowe_beh
    r_idealne_na_chlody_xxl.html

    > Zaznaczam jednak, ze w praktyce jeszcze ich nie wypróbowałem - nie miałem
    > zeszłej zimy okazji robienia zdjęć na mrozie.

    Powinny być OK.
    Ja używałem zwykłych ze sklepu sportowego - skórzane (bądź skóropodobne) bez
    palców. Sprawdzały się idealnie.
    Potem miałem podobne jak te:
    http://sklep.e-gory.pl/product/353955/R%C4%99kawiczk
    i%20LAFUMA%20MITTSTOP
    ale problemem był nierozbieralny kciuk.
    Te Twoje mają na pierwszy rzut oka to co potrzeba - możliwość oswobodzenia
    wszystkich kluczowych palców.
    Chociaż nie wiem czy ten "podkasany" kciuk nie będzie penetrować prawego oka
    u lewoocznie celujących ; )

    adam

  • 29. Data: 2009-11-04 13:36:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Leszek Drwal wrote:

    > Zebysmy mogli potem porownac, jaki wplyw ma dobor rekawiczek na artyzm
    > fotoreporterski ;)

    Ja mam bardzo delikatną skórę na dłoniach i na mrozie mi po prostu pęka, muszę
    mieć ubrane cos ciepłego.

  • 30. Data: 2009-11-04 13:59:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 04 Nov 2009 10:52:58 +0100, Pawel Brzozowski napisał(a):

    > Używam dokładnie takich:
    > http://sklep.e-gory.pl/product/353955/R%C4%99kawiczk
    i%20LAFUMA%20MITTSTOP
    > Moim zdaniem sprawdzają się.

    Ja się tyle upisałem, a tu wychodzi, że produkt od ręki jest dostępny ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net