  • 1. Data: 2011-09-05 17:57:50
    Temat: Rebranding Era > T-Mobile, wg, jakich zasad? Jaka to loteria? Czy można coś wygrać? ;)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Obserwuję w wolnej chwili telefony w sieci T-Mobile, do których mam
    jakikolwiek dostęp ( znajomi, telefony służbowe, prywatne itp. ) Na
    kilka z nich przyszedł przyszedł sms z informacją, że identyfikator
    operatora na wyświetlaczu telefonu zmieni się z "ERA" na "T-MOBILE" No i
    to co się tam wyświetla to loteria. No i tak:
    - abonament ERA: od 10 lat jak ustaliłem, tel. służbowy, sms o zmianie
    przyszedł, nadal twardo ERA, raz pojawiło się na krótko: "260-02" ;)
    - Era-Heyah: napis "ERA HEYAH" zmienił się na "heyah" sms: brak
    - drugi służbowy do jakiego mam dostęp: "T-Mobile" sms o zmianie nie
    przyszedł
    - Mobilking ( MVNO na Erze ) do wybory dwie sieci: MOBILKING ( tak było
    ) i "260-02" Do obydwu można się zalogować i wykonywać połączenia
    wszelakie. Domyślna sieć: MOBILKING

    Jakie jeszcze zaobserwowaliście opcje? ;)

  • 2. Data: 2011-09-05 18:15:36
    Od: JaneQ <j...@l...pl>

    W dniu 2011-09-05 19:57, Tomaszek pisze:
> [...]
    > ) i "260-02" Do obydwu można się zalogować i wykonywać połączenia
    > wszelakie. Domyślna sieć: MOBILKING
    >
    > Jakie jeszcze zaobserwowaliście opcje? ;)

    Karta Heyah, HEYAH Era zmiana na heyah (brak jakiegokolwiek info o zmianie).

    Stara nigdy nie aktywowana karta era tak tak (w nowych nokiach
    T-Mobile.pl (sms o zmianie był). Nokia 3330 T-Mobile.p (l się nie
    mieści) a po chwili Era GSM.

    SE Xperia x8 twardo T-Mobile.pl (nie dziwi, miks podpisany klika dni
    temu i nowa różowa karta -T-- ;) ).

  • 3. Data: 2011-09-05 18:17:21
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 19:57:50 +0200, Tomaszek napisał(a):

> [...]
    > ) i "260-02" Do obydwu można się zalogować i wykonywać połączenia
    > wszelakie. Domyślna sieć: MOBILKING
    >
    > Jakie jeszcze zaobserwowaliście opcje? ;)

    jakiekolwiek. To zależy od karty SIM.
    Bo telefon ma na stałe przypisane co ma wyświetlić do numeru 260-02.
    Niektóre telefony potrafią to zmienić przez aktualizację OTA (głównie
    smartfony, nawet gejfon), inne wymagają aktualizacji firmware.

    Ale jest też pole "operator name" na karcie sim które telefon wyświetla w
    zależności od ustawień. Czasem zamiast nazwy sieci wpisanej w telefon,
    czasem obok, czasem pod. Dokładnie tego pola używał Centertel do słynnego
    MILEGO DNI
    Zawartość SIM może być zdalnie zaktualizowana przez operatora, choć to nie
    znaczy, że każda karta SIM to przyjmie i w tym samym czasie. Czasem to
    dosyć długo trwa. W dodatku wymaga restartu karty (=telefonu), żeby
    zadziałało. U wielu ludzi telefony są włączone długimi miesiącami.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 4. Data: 2011-09-05 18:52:14
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-09-05 20:17, Waldek Godel pisze:
    W dodatku wymaga restartu karty (=telefonu), żeby
    > zadziałało. U wielu ludzi telefony są włączone długimi miesiącami.

    No cóż, przynajmniej te telefony, do których mam dostęp były
    restartowane już kilka razy, a smsy rozsyłali w chyba w czerwcu czy lipcu.

  • 5. Data: 2011-09-05 18:59:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 20:52:14 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > No cóż, przynajmniej te telefony, do których mam dostęp były
    > restartowane już kilka razy, a smsy rozsyłali w chyba w czerwcu czy lipcu.

    Ale aktualizacja SIM to nie jest SMS. Przy tym różne karty SIM różnie
    reagują.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 6. Data: 2011-09-05 19:07:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-09-05 20:59, Waldek Godel pisze:
    > Ale aktualizacja SIM to nie jest SMS.

    Ja to wiem. SMS to tylko informacja w żaden sposób nie powiązana z
    ewentualną aktualizacją karty.

    Przy tym różne karty SIM różnie
    > reagują.

    To też wiem:) Zresztą nawet ich budowa zewnętrzna jest inna co widać
    gołym okiem.

  • 7. Data: 2011-09-06 07:43:25
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 05-09-2011 20:17, Waldek Godel rzecze:

    > Bo telefon ma na stałe przypisane co ma wyświetlić do numeru 260-02.
    > Niektóre telefony potrafią to zmienić przez aktualizację OTA (głównie
    > smartfony, nawet gejfon), inne wymagają aktualizacji firmware.

    A w niektórych (co najmniej Siemens ME45 oraz Benq-Siemens S68)
    można sobie to z palca wpisać i mieć na wyświetlaczu np.
    "Timobajl" czy co tam kto lubi.

    --
    Dominik (& kąpany)