  • 1. Data: 2011-09-05 10:52:40
    Temat: Czy leci z nami spec do SIM? Aero2
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Potrzebuję pomocy specjalisty od kart SIM. Wysmażyłem artykuł o
    problemie z nowymi kartami SIM w kwestii blokady teleserwisu 11 (TS11) na
    kartach bezpłatnego dostepu do Internetu, która powoduje problemy z
    wieloma modemami i telefonami - nie pokazują siły aygnału sieci i często
    odmawiają zalogowania oraz połączenia z siecią.
    http://jdtech.pl/2011/09/aero2-wyjasnilo-na-czym-pol
    ega-problem-z-kartami-sim.html
    Szukam jednak (bardziej z ciekawości) kogoś ze specyfikacją GSM za pan
    brat, żeby potwierdziłby/zaprzeczy, ze:
    1. (U)SIM może przechowywać uprawnienia do bearer services i teleservices
    bez konieczności aktywowania FDN (fixed dialing)

    oraz kogoś, kto ma pojęcie o działaniu urządzeń standardu GSM, żeby
    potwierdził (lub zaprzeczył):
    2. Blokada TS11 (i/lub innych BS/TS) może powodować odmowę terminala przy
    logowaniu do sieci (oczywiście przy nieprawidłowej, ale powszechnej jak
    widać praktyce producentów sprzętu).

    Nie byłem w stanie także dojść, czy operator może zdalnie włączać i
    wyłączać TSy i BSy na poziomie USIM (bo oczywiste jest, że w rejestrze
    HLR może).
    A przy okazji może ktoś wie, za pomocą których TS/BS presyłane są USSD
    (które trzeba zalbokować, żeby przestały działać kody USSD)?

    Wiem, że rzadko tutaj padają takie kwestie, ale temat jest wyjątkowo
    ciekawy z punktu widzenia użytkowników darmowego internetu, którzy
    nadziali się na te karty.

    Jakub