  • 1. Data: 2011-09-05 16:06:42
    Temat: zauważone z pewna karta SIM
    Od: AL <a...@s...tam>

    Karta SIM z TakTaka.

    Niby wszystko OK (karta działa od paru lat s sieci era),
    ale zauważyłem taka dziwną sprawę - w sumie tak glupot sprawdzilem i
    karta w telefonie przedstawia sie innym numerem niz tym jak sie z niej
    dzwoni.

    Przykładowo, dzwoniąc z karty osoba odbierajaca widzi wlasciwy numer
    dzwoniacego 602xxxxxx.
    Na karte mozna sie rowniez bez problemu dodzwonic, dzialaja tez
    prawidlowo wszystkie uslugi, logowanie w serwisie itaktak, etc

    Natomiast przegladajac jej numer w telefonie:
    - Android: Ustawienia-Info o telefonie - - Identyfikator
    - Symbian: Kontakty - Opcje - Kontakty SIM - Katalog SIM - opcje - Moje
    numery

    karta przedstawia sie zupelnie innym numerem: 668xxxxxx

    Ki czort :)
    Sprawdzilem inne karty w tych telefonach - jest poprawnie - czyli
    problem dotyczy tylko tej karty.
    Karta pare lat temu zostala wymieniana w salonie Ery (bo jej
    poprzedniczka byla za stara i telefon nie chcial jej wykryc poprawnie).

    Czy jest mozliwe, ze na karcie SIM jest jakis dod. rejestr w ktorym
    zapamietywany jest numer tej karty?

    Natomiast Operator po zgloszeniu karty w sieci, przydziela numer
    abonenta przypisany do danej karty?

    Z ciekawosci zadzwonilem na numer jakim przedstawia sie ta karta i
    uslyszalem: 'Abonent jest czasowo niedostepny'.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2011-09-05 16:27:07
    Temat: Re: zauważone z pewna karta SIM
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Czy jest mozliwe, ze na karcie SIM jest jakis dod. rejestr w ktorym
    > zapamietywany jest numer tej karty?

    Oczywiscie, jest to jakby czesc ksiazki telefonicznej na SIM,. Mozesz tam
    wpisac cokolwiek, np. 997.

    > Natomiast Operator po zgloszeniu karty w sieci, przydziela numer abonenta
    > przypisany do danej karty?

    Dokladnie tak. Operator przydziela numer na poziomie centrali (HLR) i numer
    tenm ma sie nijak do tego, co jest zapisane na karcie.
    Gdy bierzesz abonament, to przeciez dostajesz karte SIM typu "blank", bez
    zadnego numeru telefonu ani zapisanego w ksiazce, ani - tym bardziej -
    nadrukowanego, jak to bywa w prepaidach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-09-05 16:55:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam>

> [...]
    > ale zauważyłem taka dziwną sprawę - w sumie tak glupot sprawdzilem i
    > karta w telefonie przedstawia sie innym numerem niz tym jak sie z niej

    Wpisz swoje numery

  • 4. Data: 2011-09-05 18:17:42
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-09-05 18:55, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam>

    > Wpisz swoje numery

    tak zapytam z ciekawosci: jak?

    Prawde mowiac ziebi mnie co tam pisze, bo tak naprawde do niczego to mi
    (chyba) nie jest potrzebne. Po paru latach dopiero teraz zauwazylem i
    tylko pewnie dlatego, ze telefon to jawnie podaje w ustawieniach (swoj
    numer pamietam, wiec nie mam zwyczaju szukac go w telefonie).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2011-09-05 18:32:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam>

    > tak zapytam z ciekawosci: jak?

    Jakimś telefonem/programem, który wpisuje. Obstawiałbym, że tymi twoimi też
    się da.

  • 6. Data: 2011-09-06 07:44:49
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2011-09-05 18:06, AL pisze:
> [...]
    >
    > Z ciekawosci zadzwonilem na numer jakim przedstawia sie ta karta i
    > uslyszalem: 'Abonent jest czasowo niedostepny'.

    W wielu zwykłych telefonach (nie Android i nie Symbian) normalnie się
    edytuje te numery zw. "Moje numery". Chyba 3 szt. tam wchodzą. A na
    telefonach z wymienionymi systemami to chyba jakims programem trzeba to
    zrobić. Na pewno jakoś się da.

  • 7. Data: 2011-09-07 20:59:39
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Mon, 5 Sep 2011 20:32:59 +0200, John
    Kołalsky<j...@k...invalid> naskrobał przy słoiku:
    > Jakimś telefonem/programem, który wpisuje. Obstawiałbym, że tymi
    twoimi też
    > się da.

    Jak dobrze trzymać w szufladzie starego s55 :)
    Okazało się, że kiedyś samemu musiałem wprowadzić sobie parę numerów
    własnych na karcie sim i pierwszy z nich był przypadkiem starym
    numerem telefonu od taty i ten numer pokazywany był przez androida.
    Wprowadziłem na pierwszym miejscu numer własny i teraz wszystko jest
    tak jak należy. (jakaś stara nokia nie udało mi się edytować tych
    numerów, a siemensem bez problemu)
    Dzięki więc za odpowiedź.

    --
    AL