  • 1. Data: 2011-09-05 11:41:48
    Temat: Baterie słoneczne, ładowarki na korbkę i inne wynalazki czyli komórka bez prądu
    Od: grunt <g...@S...info>

    Witam,
    potrzebuję telefon komórkowy, który będzie można używać całkowicie lub
    prawie całkowicie bez prądu.
    W związku z tym moje pytanie: jak wygląda w praktyce użytkowanie
    wynalazków typu panele słoneczne itp? A może skusić się na coś takiego:
    http://www.swissvoice.net/pl/produkty/product/sv29-1
    .html
    (niekoniecznie ten konkretny model ale to wynik szukania na szybko).
    Przemawiająca do mnie genialność tego urządzenia jest taka, że panel
    słoneczny jest wbudowany.

    W każdym razie zastosowanie telefonu będzie skromne i następujące:
    kilka (<=5) smsów dziennie wychodzących, podobna ilość przychodzących,
    2-3 rozmowy tygodniowo, nie więcej jak kilkanaście minut.
    I tyle.

    Dodam jeszcze, że urządzenie będzie pracować w okresie zimowym w niezbyt
    wysokiej temperaturze - około +5 stopni przy ujemnej temperaturze
    otoczenia. No i główne założenie - brak możliwości podłączenia ładowarki.

    W razie gdyby wszystkie sposoby radzenia sobie bez prądu w praktyce były
    tylko ciekawym lecz bezwartościowym gadżetem to jako alternatywę widzę
    urządzenie, które wytrzyma minimum 2 tygodnie bez ładowania. Wiem, że w
    czasach przedsmartfonowych takie były.

    Z góry dziękuję za wszelkie możliwe porady

  • 2. Data: 2011-09-05 12:14:05
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Dodam jeszcze, że urządzenie będzie pracować w okresie zimowym w niezbyt
    > wysokiej temperaturze - około +5 stopni przy ujemnej temperaturze
    > otoczenia. No i główne założenie - brak możliwości podłączenia ładowarki.

    "Nawet 5 minut ładowania na pełnym słońcu da ci możliwość wykonania
    ważnego połączenia."

    W Polsce w okresie zimowym dni słoneczne zdarzają się jedynie
    sporadycznie. Nawet jeśli coś takiego wystąpi to i tak ilość energii
    docierającej do ogniwa np. w grudniu stanowi tylko niewielką część tego
    co dociera w czerwcu. Co więcej zwykle określenie "pełne słońce" oznacza
    warunki jakie panują na równiku a nie w Polsce.

    Należy również pamiętać, że ogniwa Li-Ion nie mogą być ładowane w
    temperaturach ujemnych.
    Proponuję użyć duży akumulator samochodowy. Jedno ładowanie powinno
    wystarczyć na kilka miesięcy pracy telefonu.

    Paweł

  • 3. Data: 2011-09-05 13:29:59
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "grunt" <g...@S...info> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > potrzebuję telefon komórkowy, który będzie można używać całkowicie lub
    > prawie całkowicie bez prądu.
    Mam ten model już kilka miesięcy i nie było problemu z prądem, ten telefon
    ma tylko telefon, radio , latarkę i budzik i jakieś proste gierki.Dodatkowa
    zaleta to zintegrowana antena i w szczególnie trudnych warunkach na innych
    miąłem kreskę góra dwie kreski to na tym telefonie mam w nawet do czterech
    .Telefon posiada obudowę chroniącą przy upadku i jest bryzgoszczelny i firma
    szwajcarska ,to tez cos mówi..

  • 4. Data: 2011-09-05 13:48:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 13:41:48 +0200, grunt napisał(a):
> [...]
    > W związku z tym moje pytanie: jak wygląda w praktyce użytkowanie
    > wynalazków typu panele słoneczne itp? A może skusić się na coś takiego:

    Watpie.
    Panele sloneczne - owszem tak, ale troche wieksze. A wieksze sa wrazliwe na
    uszkodzenia. A i tak musza ladowac dlugo - godzinami.
    I wymagaja do tego pelnego slonca, bo na zachmurzonym produkcja energii
    spada dramatcznie. I trzeba je ustawiac prostopadle do slonca.

    Wiec pytanie po co ci to dokladnie i jak zamierzasz uzywac.

    podobnie IMO zapomnij o korbkach. Reka ci odpadnie zanim cos naladujesz ..
    chociaz, ostatnio kupilem w norauto jakas zolta latarke z korbka ... daje
    troche rade. W srodku akumulatorek 3.6V 80mAh.

> [...]
    > tylko ciekawym lecz bezwartościowym gadżetem to jako alternatywę widzę
    > urządzenie, które wytrzyma minimum 2 tygodnie bez ładowania. Wiem, że w

    Pomysl o jakiejs "ladowarce awaryjnej/bateryjnej" i zapasie
    baterii/akumulatorow. Albo kilka naladowanych bateryjek do telefonu - 2 tyg
    to nie jest duzo.

    Moze kilka takich
    http://allegro.pl/k100-ladowarka-bater-sloneczna-sol
    arna-telefon-mp3-i1782938181.html

    O tyle dobre ze maja akumulatorki wbudowane - latwiej zlapac troche
    energii.

    J.

  • 5. Data: 2011-09-05 13:51:01
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-09-05 13:41, grunt pisze:
    > Witam,
    >

    > Z góry dziękuję za wszelkie możliwe porady

    ciekawe, ile takie cacko kosztuje :]
    --
    F'pockokah az przytópęm

  • 6. Data: 2011-09-05 15:49:33
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pomysl o jakiejs "ladowarce awaryjnej/bateryjnej" i zapasie
    > baterii/akumulatorow. Albo kilka naladowanych bateryjek do telefonu - 2 tyg
    > to nie jest duzo.

    Napisal o +5 stopni, na zewnatrz temperatura ujemna. W takiej temperaturze
    akumulatory maja znacznie mniejsza pojemnosc, o tym nalezy pamietac (np.
    telefon trzymac w wewnetrznej kieszeni w trakcie pobytu na mrozie).

    a.

  • 7. Data: 2011-09-05 15:52:42
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.09.2011 13:41, grunt pisze:
    > Witam,
    > potrzebuję telefon komórkowy, który będzie można używać całkowicie lub
    > prawie całkowicie bez prądu.
    Bateria słoneczna - wątpliwe czy spełni oczekiwania. JEśli już to szukaj
    paneli o powierzchni wiekszej niż kartka a4, tak celuj w 10W, z czego
    połowy i tak nie dostaniesz zimą. Cena ok 150zł
    Pewniejszy byłby wiatrak, choćby zrobiony z koła rowerowego z prądnicą w
    piaście. takie koło 100zł + jakiś maszt, śmigła.... też drogo.
    Może kup poprostu kup drugą, trzecią baterię i ładowarkę do nich.
    Baterie będziesz wymieniał raz na 2 tygodnie.
    > urządzenie, które wytrzyma minimum 2 tygodnie bez ładowania. Wiem, że w
    proszę:
    http://www.gsmarena.com/samsung_e1170-3332.php
    ToMasz

  • 8. Data: 2011-09-05 19:44:57
    Temat: Potwierdzam opinię przedpiścy
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > Bateria słoneczna - wątpliwe czy spełni oczekiwania. JEśli już to szukaj

    > paneli o powierzchni wiekszej niż kartka a4, tak celuj w 10W, z czego

    > połowy i tak nie dostaniesz zimą. Cena ok 150zł

    W bardzo pochmurny tegoroczny majowy weekend eksperymentowałem w terenie z
    takim 10 W panelem [rozmiary pomiędzy A4-A3], ładując akumulator nie od
    telefonu co prawda, ale od kompaktowego foto-aparatu cyfrowego. Załadowanie
    ok. 2/3 baterii zajęło 2 dni. Ta bateria wbudowana w telefon czy ta
    ładowareczka z allegro mogą conajwyżej minimalnie przedłużyć żywot telefonu,
    ale jako pewne źródło energii są po prostu za małe i kropka.
    O wynalazkach typu korbka zapomnij tym bardziej, a właściwie jeszcze szybciej.
    Moim zdaniem sens ma:
    -duża bateria słoneczna minimum 10-15W, szczególnie jeśli używana w miarę
    stacjonarnie,tzn. w aucie, domku, przyczepie itp.; ja swoją nosiłem na
    plecaku,a teren raz odkryty, raz lesisty, czasem padało i trzeba było chować
    elektrownię :-)
    -zapas naładowanych akumulatorów do telefonu
    -sprawdzona [bo bywają wpadki] ładowarka tzw. samochodowa; to rozwiązanie
    sprawdziło mi się kiedyś na wyjeździe na Islandię do ładowania baterii we
    wspomnianym już aparacie,za to zabrany również egzemplarz ładowarki do
    telefonu zawiódł kompletnie -był po prostu wadliwy,a nie wziąłem normalnej
    ładowarki do gniazdka i kląłem potem
    Pozdrawiam
    -J.

  • 9. Data: 2011-09-06 08:44:03
    Temat: Re: Baterie s?oneczne, ?adowarki na korbk? i inne wynalazki czyli kom?rka bez pr?du
    Od: grunt <g...@S...info>

    W dniu 2011-09-05 15:29, jerzy.n pisze:
    > Mam ten model ju? kilka miesi?cy i nie by?o problemu z pr?dem,

    Piszesz, że nie było problemu z prądem. Czy mam rozumieć, że używasz go
    wyłącznie na baterii słonecznej?

  • 10. Data: 2011-09-06 08:57:43
    Od: grunt <g...@S...info>

    [...]
    Dziękuję za wszystkie porady i informacje. Czyli wygląda na to, że
    jednak najlepszym rozwiązaniem jest mimo wszystko zapas baterii i od
    czasu do czasu wyprawa do cywilizacji.

    Dodam jeszcze kilka informacji dotyczących użytkowania. Telefon byłby
    używany właściwie jak stacjonarny, rzadko noszony w kieszeni. Miejsce to
    coś w rodzaju stacji naukowej w kompletnej głuszy (nie Polska ale
    zbliżone warunki klimatyczne, zima może troszkę łagodniejsza). Z
    zasięgiem co ciekawe nie ma najmniejszego problemu. "Zabudowania" to
    jeden zrujnowany budynek murowany + namioty. Nie ma problemu, żeby
    sprzęt leżał godzinami np. za szybą okienną. Mrozu nie ma ale
    temperatura spada wewnątrz poniżej 10 stopni wewnątrz w zimie.
    Szacunkowy kontakt z cywilizacją raz w miesiącu.

    Pozdrawiam,