eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRebranding Era > T-Mobile, wg, jakich zasad? Jaka to loteria? Czy można coś wygrać? ;) › Re: Rebranding Era > T-Mobile, wg, jakich zasad? Jaka to loteria? Czy można coś wygrać? ;)
    From: Waldek Godel <n...@y...org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Rebranding Era > T-Mobile, wg, jakich zasad? Jaka to loteria? Czy można
    coś wygrać? ;)
    Date: Mon, 5 Sep 2011 19:17:21 +0100

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 19:57:50 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Obserwuję w wolnej chwili telefony w sieci T-Mobile, do których mam
    > jakikolwiek dostęp ( znajomi, telefony służbowe, prywatne itp. ) Na
    > kilka z nich przyszedł przyszedł sms z informacją, że identyfikator
    > operatora na wyświetlaczu telefonu zmieni się z "ERA" na "T-MOBILE" No i
    > to co się tam wyświetla to loteria. No i tak:
    > - abonament ERA: od 10 lat jak ustaliłem, tel. służbowy, sms o zmianie
    > przyszedł, nadal twardo ERA, raz pojawiło się na krótko: "260-02" ;)
    > - Era-Heyah: napis "ERA HEYAH" zmienił się na "heyah" sms: brak
> [...]

    jakiekolwiek. To zależy od karty SIM.
    Bo telefon ma na stałe przypisane co ma wyświetlić do numeru 260-02.
    Niektóre telefony potrafią to zmienić przez aktualizację OTA (głównie
    smartfony, nawet gejfon), inne wymagają aktualizacji firmware.

    Ale jest też pole "operator name" na karcie sim które telefon wyświetla w
    zależności od ustawień. Czasem zamiast nazwy sieci wpisanej w telefon,
    czasem obok, czasem pod. Dokładnie tego pola używał Centertel do słynnego
    MILEGO DNI
    Zawartość SIM może być zdalnie zaktualizowana przez operatora, choć to nie
    znaczy, że każda karta SIM to przyjmie i w tym samym czasie. Czasem to
    dosyć długo trwa. W dodatku wymaga restartu karty (=telefonu), żeby
    zadziałało. U wielu ludzi telefony są włączone długimi miesiącami.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan