    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Date: Sun, 20 Oct 2013 18:25:24 +0200

    >jarek narzędzia i materiały kupił w sklepie jako osoba fizyczna. Zrobił
    za pomocą tych narzędzi i materiałów dla siebie wzmacniacz lampowy za
    taki sam ktoś chce mu zapłacić 20 tysięcy złotych. Kilka innych osób też
    chce od niego takie wzmacniacze kupić. Dla kilku sztuk nie warto
    zakładać działalności gospodarczej.

    A słyszałeś o sprawie tych których US wzywał do zapłaty podatku VAT
    od sprzedaży pierwszej działki budowlanej przy okazji kontroli
    sprzedaży działki drugiej (już z VAT)?

    A pośrednicy nieruchomości?

    >Jarek chce być uczciwy i chce podzielić się z resztą ludzi w Polsce
    częścią dochodu, bo inni ludzie się z nim swoim dochodem dzielą (
    podatki). jak ma to zrobić żeby było legalnie i bez wymyślania dziwnych
    rozwiązań.

    Chwali to się Jarkowi.

    Jednostkowo to powinno a nawet musi być "umowa o dzieło"
    lub jeśli to coś jest z zasobów prywatnych to zwykłe PCC.
    Dochód o ile nie zwolniony to doliczyć do PIT w rubryce
    "inne dochody/przychody" i po sprawie.

    Ale autor wątku pisze, że pojawiły się kolejne zamówienia.
    A to już jest pewna powtarzalność.
    Pojawiło się źródło przychodu.

    Nie byłoby dobrze, żeby Jarek poznawał prawo podatkowe
    od tej najgorszej, ciemnej strony.

    Pytający pewnie chciałby się dowiedzieć ile (kwotowo lub ilościowo)
    to jest DG. Takiej odpowiedzi nie ma. Są definicje DG i jest art 199a
    OP.
    Jarek musi sobie sam na to odpowiedzieć, czy to już działalność
    gospodarcza.
    Jeśli tak, to:
    Założyć DG i odprowadzić wszystkie należne państwu daniny
    jednocześnie skorzystać ze wszystkich możliwych ulg, i zwolnień,
    różnych programów wsparcia bo to może być to coś co Jarek ma
    a inni nie mają.
    Aktywnie korzystać z prawa do zawieszenia DG (nie ma wtedy ZUS),

    ps.
    Nie reprezentuję Min. Fin. i jak ktoś ma coś do wcześniej wymienionego
    to niech tam kieruje swoje uwagi.
    g.