  • Data: 2013-10-20 19:02:46
    Temat: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Samo prowadzenie firmy , a zwłaszcza mikro, gdzie ilość dokumentacji
    jest minimalna, to detal. Możesz sobie korzystać z księgowości w jednej
    z firm internetowych - koszt to kilkadziesiąt zł/mc.
    Taki system właściwie wszystko robi sam, w razie potrzeby można zapytać
    eksperta.

    VAT nie jest żadnym problemem, a jedynie korzyścią.

    Polecam natomiast bardzo mocno przyjęcie rozliczania kwartalnego - w
    małej działalności pozwala lepiej zarządzać finansami (czytaj oszczędzać
    na podatkach).

    > Jesli zakladasz DG i wczesniej jej przez chyba 5 lat nie prowadziles, to
    > przez 2 lata placisz "tylko" polowe ZUSu. Potem firme prowadzi zona, Ty
    > jestes bezrobotny, Twoja firma zamknieta. Potem ten sam manewr z innym
    > czlonkiem rodziny, az tu nagle po 5 latach odkrywasz w sobie rekina
    > kapitalizmu i znowu prowadzisz DG ze zmniejszona stawka ZUS.

    To fakt, tyle że oczywiście to też jest przestępstwo (firmanctwo), więc
    w razie czego - może być problem (chociaż na szczęście nie słyszałem
    specjalnie o karaniu za to, no ale - może nie słyszałem).

    > Kurde, gdyby nie ZUS, to mielibysmy pewnie 10% wzrost gospodarczy...

    Ha ! Ba ! Nie tylko - niektórzy (żeby nie szukać daleko) nie myśleliby
    np. o przenoszeniu działalności za granicę, żeby nie wspierać
    bandyckiego systemu "strzyżenia przedsiębiorcy" ...