-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!n
ews.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-
spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znów lemingi
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191106.invalid>
<1a7qeir711930$.1fjkbkum822b1.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1n4lwbk1ep8t3$.gufgzmxtqvjk.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<b...@g...com>
<qqcipd$m26$1$Janusz@news.chmurka.net>
<5dca3a50$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<4842890076$20191112095500@squadack.com>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 12 Nov 2019 10:59:46 GMT
Lines: 41
NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
X-Trace: 1573556386 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17351 77.65.80.250:50696
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3762
X-Received-Body-CRC: 3087430386
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665819
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...
>>> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na
>>> podstawie masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne
>>> hamulce.
>> Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao
>> tako panowac nad sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc
>> hamowania z maks. mozliwa sila (czyli az do zablokowania kola), a
>> takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to wzorki pasuja
>> (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
>> pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
>> Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile
>> tarcia opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie
>> sterujemy/nie mamy wplywu). Podczas hamowania energia kinetyczna
>> jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego odprowadzenie
>> (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe
>> parametry. Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu,
>> samochodzie praktycznie hamuje tylko przod, tyl jest mocno
>> odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie wygenerowac
>> istotnie duzej sily tarcia) W takim TIRze to juz sie komplikuje, za
>> duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu ladunku...
>
> Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
> potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu,
> zawisając na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez
> kabinę bez zatrzymania i pojechać dalej.
>
Panowie, o czym jest ta dyskusja?
Ja rozumiem ze mozna podejsc do tematu teoretycznie, fizycznie czyli: wez
jednorodna metalowa kulke etc... ale przeciez w zyciu tak nie jest.
Roman słusznie zauwazył, ze tir ma ładunek, jeden mozna lepiej
zabezpieczyc, drugi gorzej. Nie po to dla ciezarówek mamy specjalne
przepisy ograniczajace ich szybkosc etc zeby z drugiej strony wymagac od
nich hamowania niczym sportowe auto...
Trzeba miec troche wyobraźni i tyle.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta
Następne wpisy z tego wątku
- 12.11.19 12:01 Janusz
- 12.11.19 14:13 WS
- 12.11.19 17:57 Shrek
- 12.11.19 18:55 Shrek
- 12.11.19 18:59 Budzik
- 12.11.19 19:17 TomN
- 12.11.19 19:25 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:28 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:30 Shrek
- 12.11.19 19:33 WS
- 12.11.19 20:54 Uzytkownik
- 12.11.19 21:59 Budzik
- 12.11.19 22:17 WS
- 12.11.19 22:44 Marcin Debowski
- 13.11.19 06:00 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem