eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym... › Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Date: Mon, 10 May 2010 13:23:28 -0700 (PDT)

    On 10 Maj, 19:12, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Podaj mi odległości, w jakich trzymasz się jadąc za kimś, gdy:
    >
    > a) jedziesz 20 km/h
    > b) jedziesz 50 km/h
    > c) jedziesz 100 km/h
    > d) jedziesz 150 km/h
    > e) jedziesz 200 km/h
    > f) jedziesz 240 km/h

    no coz, to byla tylko teoria ;)

    praktyka jest taka, ze korzystajac z drog publicznych zaklada sie/
    wkalkulowuje jakies tam ryzyko - czy to sie komus podoba, czy nie...
    nawet jadac w 100% przepisowo i z zachowaniem wszelkich limitow
    wynikajacych z prostych obliczen kolizji w 100% nie da sie uniknac ...

    aczkolwiek nalezy sobie zdawac sprawe z zagrozenia, wiedziec kiedy
    podejmuje sie ryzyko, jakie moga byc skutki itp...

    ww temacie odleglosc staram sie trzymac "bezpieczna", oczywiscie zdaza
    mi sie podjezdzac blisko (zwlaszcza podczas wyprzedzania), wtedy
    staram sie miec juz noge na hamulcu ;)
    podobnie jezdzac motocyklem staram sie miec sensowny odstep - jesli
    jest mniejszy (czego czasami nie mozna uniknac) to nastawiam sie na
    bardziej na omijanie/wyprzedzanie niz hamowanie...
    wg teorii droge hamowania mam krotsza niz wiekszosc samochodow, ale
    praktyka (stan nawierzchni, umiejetnosc hamowania w wybitnie stresowej
    sytuacji,...) pokazuja, ze nalezy zakladac, ze jest odwrotnie...

    natomiast jadac spokojnie w kolumnie pojazdow zazwyczaj zostawiam
    odstep, ktory wiekszosci wydaje sie zbyt duzy...

    WS