eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym... › Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
  • Data: 2010-05-11 09:52:38
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Maj, 08:48, ziomus <marcin@pl> wrote:

    > Czyli nie bardzo rozumiesz, co to zwrot wektora?

    moze faktycznie uzylem "skrotu myslowego" (dodaje pedy, nie
    predkosc...)

    1.En. kinetyczna przed uderzeniem jest taka sama w obu wypadkach...
    2. Z zas,zachowania pedu (suma pedow przed i po zderzeniu jest rowna),
    ped jest wektorem...
    - w przypadku "kierunek i zwrot obu jest ten sam" liczac sume
    pedow dodajemy oba
    - zderz. czolowe - odejmujemy (bo zwroty przeciwne)

    > To dlaczego nie dołożyłeś tego minusa w swoim przykładzie, w przypadku
    > zderzenia samochodów jadących po 80km/h?

    alez dolozylem (moze niezbyt jawnie) ale napisalem, ze po zderzeniu
    v=0, czyli suma pedow =m*80-m*80

    > Pytanie zasadnicze do Ciebie i innych, dlaczego przed zderzeniem nie
    > dodajecie do siebie energii i innych otaczających ciał; samochodów,
    > drzew, Ziemi, itp.?

    w jakim celu? ;)

    PS. mozna to liczyc w roznych ukladach odniesienia...
    z tym ze slonca, to juz lekka przesada ;) trzeba by uwzglednic ruch
    obrotowy ziemi ;) i wykonywac obliczenia na wektorach majacych rozne
    kierunki...

    mozna tak jak ja stojac na ziemi ;)

    mozna rowniez z jednego z samochodow (wtedy dla obu przypadkow "0-160"
    "80-80") mamy:
    Ek=0 + m*160^2/2
    m*160+m*0=2m*v
    v=80
    czyli En. zderz = m*160^2/2 - m*80^2/2 (rowna w obu przypadkach jak
    juz zostalo udowodnione), tylko nie zauwazymy ze w pierwszym z nich
    poruszamy sie wzgledem ziemi, w drugim nie ;)