    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Wed, 29 Apr 2015 20:55:07 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów

    On Sun, 26 Apr 2015, Sylwester Zarębski wrote:

    > A wziąłeś pod uwagę, że takie "włożenie penflaszki" może skutkować
    > zawirusowaniem komputera, czy też nawet spaleniem go (szukaj hasła "usb
    > killer")?

    Widzę że Leszek już napisał, ale podkreślę: "USB killer" jest możliwy
    tylko w podróbce standardu.
    Tak, wiem, istnieją laptopy w których nie było nigdy problemów
    z podłączaniem zewnętrznych dysków (zasilanych z USB), bo po prostu
    miały +5 wyprowadzone prosto z zasilania płyty :>
    Ale ogranicznik powinien te 2,5W wytrzymać.

    Od czasu "legalnego wypalania" portów LPT (w pierwszych PC był
    to po prostu "sygnał bez ogranicznika", który miał pełne prawo
    wyparować przy zwarciu linii ze sobą, już nie pamiętam czy stoso-
    wany przed czy po stosowaniu OC, nie wspominając o możliwości
    odwrotnego włączenia wtyków zasilania płyty głównej w onejże
    konstrukcji IBM) zaczęli zwracać uwagę na takie szczegóły,
    przynajmniej w "standardach" :D

    pzdr, Gotfryd