eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › że akurat w zimie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 21. Data: 2012-02-05 13:07:29
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/05/2012 12:59 PM, Marek P. wrote:
    >
    > Tez kiedyż byłem zwolennikiem, ze co to ma do rzeczy ale, ktoś mądry mi
    > wytłumaczył.
    > W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i
    > napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako
    > pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze
    > poprawnie działa i możliwe jest przeskoczenie paska.
    >
    Większej bzdury wymyślić nie można, a ten ktoś mądry nie był tylko
    głupi. Pomyśl sobie logicznie - rozrusznik kręci koło zamachowe, tak
    samo kołem zamachowym kręci skrzynia. Gdzie tu widzisz różnicę w
    funkcjonowania napędu rozrządu?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 22. Data: 2012-02-05 13:08:32
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-05 12:33, AZ pisze:
    > On 02/04/2012 09:06 PM, LEPEK wrote:
    >>
    >> Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje akumulatora.
    >> Zdarzało mi się już odpalać na pożyczonej baterii, po czym ją wyjmowałem
    >> (na pracującym silniku) i wkładałem tą "oryginalną".
    >>
    > Interesujące, powiedz o tym coś więcej...

    A co tu można dodać więcej? Szczegółową instrukcje odkręcania klem?

    > Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora.

    A dlaczego akurat alternatora? O alternator martwił bym się na końcu.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 23. Data: 2012-02-05 13:37:02
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, Marek P. wrote:

    >> Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem :)
    >>
    >> Silnikowi to nie robi żadnej różnicy czy jego koło zamachowe obracane
    >> jest rozrusznikiem czy od strony skrzyni biegów.
    >>
    >
    > Tez kiedyż byłem zwolennikiem, ze co to ma do rzeczy ale, ktoś mądry mi
    > wytłumaczył.

    Układ napędowy samochodu jest taki:

    - silnik podłączony do koła zamachowego
    - koło zamachowe podłączone do skrzyni biegów (za pośrednictwem sprzęgła)
    - rozrusznik podłączony do koła zamachowego (za pośrednictwem bendixu)

    Rozruch silnika rozrusznikiem polega na tym że rozrusznik kręci kołem
    zamachowym, koło zamachowe obraca silnikiem.
    Rozruch na pych polega na tym że to skrzynia biegów obraca kołem
    zamachowym, koło obraca silnikiem.

    W jedynym i drugim przypadku dzieje się dokładnie to samo - moment
    przyłożony jest do koła zamachowego które obraca silnikiem.

    Z punktu widzenia silnika jest to dokładnie to samo.
    Oczywiście przy jako-takiej delikatności przy tym odpalaniu na pych.

    > W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i
    > napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako
    > pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze
    > poprawnie działa i możliwe jest przeskoczenie paska.

    Chyba jak ktoś pcha ten samochód nie w tą stronę ;)


  • 24. Data: 2012-02-05 14:40:55
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, "Marek P." <m...@g...pl>
    wrote:

    >W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i
    >napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako
    >pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze
    >poprawnie działa i możliwe jest przeskoczenie paska.

    Ciekawe, ciekawe...


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 25. Data: 2012-02-05 16:04:11
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    >> Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje
    >> akumulatora.
    >> Zdarzało mi się już odpalać na pożyczonej baterii, po
    >> czym ją wyjmowałem
    >> (na pracującym silniku) i wkładałem tą "oryginalną".
    >>
    > Interesujące, powiedz o tym coś więcej... Nie wspominając
    > o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora.

    Alternatora? Nie wiem czy pamiętasz czasy motocykli marek
    CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem
    rzeczoną ETZ-ą w ogóle bez akumulatora :-). Jako że czasy
    były jakie było, o akumulator było ciężko, to paliło się ją
    na pych i normalnie jeździło. Twornik zawsze ma jakiś
    szczątkowy magnetyzm, który spokojnie wystarczał do
    wzbudzenia i wytworzenia napięcia odpowiedniego do zapłonu.
    Problemem było jedynie odpalenie, bo trzeba było kawałek
    przebiec ;-). Oczywiście nie było tam elektroniki jak we
    współczesnych autach, ale mówię o samym zjebaniu alternatora
    :-)


  • 26. Data: 2012-02-05 16:40:00
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-05 13:08, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2012-02-05 12:33, AZ pisze:
    >> On 02/04/2012 09:06 PM, LEPEK wrote:
    >>>
    >>> Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje akumulatora.
    >>> Zdarzało mi się już odpalać na pożyczonej baterii, po czym ją wyjmowałem
    >>> (na pracującym silniku) i wkładałem tą "oryginalną".
    >>>
    >> Interesujące, powiedz o tym coś więcej...
    >
    > A co tu można dodać więcej? Szczegółową instrukcje odkręcania klem?

    :)

    > > Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora.
    >
    > A dlaczego akurat alternatora? O alternator martwił bym się na końcu.

    Alternatorowi się nic nie stanie - gorzej z elektroniką. Żarówkę to się
    wymieni ;)



  • 27. Data: 2012-02-05 18:05:19
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > On Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, Marek P. wrote:
    >
    >>> Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem
    >>> :)
    >>>
    >>> Silnikowi to nie robi żadnej różnicy czy jego koło zamachowe
    >>> obracane jest rozrusznikiem czy od strony skrzyni biegów.
    >>>
    >>
    >> Tez kiedyż byłem zwolennikiem, ze co to ma do rzeczy ale, ktoś mądry
    >> mi wytłumaczył.
    >
    > Układ napędowy samochodu jest taki:
    >
    > - silnik podłączony do koła zamachowego
    > - koło zamachowe podłączone do skrzyni biegów (za pośrednictwem
    > sprzęgła)
    > - rozrusznik podłączony do koła zamachowego (za pośrednictwem bendixu)
    >
    > Rozruch silnika rozrusznikiem polega na tym że rozrusznik kręci kołem
    > zamachowym, koło zamachowe obraca silnikiem.
    > Rozruch na pych polega na tym że to skrzynia biegów obraca kołem
    > zamachowym, koło obraca silnikiem.
    >
    > W jedynym i drugim przypadku dzieje się dokładnie to samo - moment
    > przyłożony jest do koła zamachowego które obraca silnikiem.
    >
    > Z punktu widzenia silnika jest to dokładnie to samo.
    > Oczywiście przy jako-takiej delikatności przy tym odpalaniu na pych.

    Chyba znowu zmienię zdanie :)



  • 28. Data: 2012-02-05 22:15:51
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Feb 2012 13:08:32 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > > Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora.
    >
    > A dlaczego akurat alternatora? O alternator martwił bym się na końcu.

    Bo diody w alternatorze bardzo kiepsko znoszą piki napięciowe w kierunku
    zaporowym i potrafią polecieć.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 29. Data: 2012-02-05 22:17:36
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2012 16:04:11 +0100, Robert_J napisał(a):

    > CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem
    > rzeczoną ETZ-ą w ogóle bez akumulatora :-). Jako że czasy

    Cały myk w tym, że alternator w ETZ-kach wielkiej mocy nie miał i w
    prostowniku były diody wytrzymujące 500V napięcia wstecznego. Niestet,
    wielkoprądowe diody w alternatorach samochodowych takie dobre nie są i
    ledwo 50V wytrzymują.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 30. Data: 2012-02-05 22:17:50
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 5 Feb 2012 16:04:11 +0100, Robert_J wrote:

    >>> Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje
    >>> akumulatora.
    >>> Zdarzało mi się już odpalać na pożyczonej baterii, po
    >>> czym ją wyjmowałem
    >>> (na pracującym silniku) i wkładałem tą "oryginalną".
    >>>
    >> Interesujące, powiedz o tym coś więcej... Nie wspominając
    >> o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora.
    >
    > Alternatora? Nie wiem czy pamiętasz czasy motocykli marek
    > CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem
    > rzeczoną ETZ-ą w ogóle bez akumulatora :-).

    A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego?

    Bo kiedyś próbowałem uruchomić alternator bez wzbudzenia i mi się nie
    udawało - fakt że kręciłem wkrętarką czyli obroty były raczej niskie (ale
    myślę że spokojnie odpowiadające jałowemu biegowi silnika).

    Znajomy opowiadał że jak wymontował deskę rozdzielczą (i tym samym pozbawił
    układ żaróweczki od ładowania i nie miał wzbudzenia), to alternator
    zaczynał działać dopiero po maksymalnej przegazówce.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: