-
31. Data: 2012-02-05 22:18:42
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, Marek P. napisał(a):
> W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i
> napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako
> pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze
> poprawnie działa i możliwe jest przeskoczenie paska.
LOL. Może mi wyjaśnisz mechanizm tego zjawiska, bo po mojemu rozrusznik
napędza koło zamachowe silnika.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
32. Data: 2012-02-05 22:38:34
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: AZ <a...@g...com>
On 02/05/2012 10:17 PM, Tomasz Pyra wrote:
>
> A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego?
>
Alternator. Adam Płaszczyca już wyjaśnił co można popsuć. Trudno żeby
alternator i elektryka działała poprawnie skoro
alternator-regulator-akumulator to pętla i przy wyciągnięcia akumulatora
ciężko przewidzieć zachowanie alternatora.
--
Artur
ZZR 1200
-
33. Data: 2012-02-05 23:00:42
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:17:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Alternatora? Nie wiem czy pamiętasz czasy motocykli marek
>> CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem
>> rzeczoną ETZ-ą w ogóle bez akumulatora :-).
>
> A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego?
Alternator.
> Bo kiedyś próbowałem uruchomić alternator bez wzbudzenia i mi się nie
> udawało - fakt że kręciłem wkrętarką czyli obroty były raczej niskie (ale
> myślę że spokojnie odpowiadające jałowemu biegowi silnika).
No to za małe. W ETZ-ce trzeba było rozpędzić motor z wrzuconą dwójką,
puścić sprzęgło, rozpędzić dalej i szybko wskoczyć na podnóżek i zredukowac
na jedynkę i pchać dalej, żeby się wzbudził.
Przy czym ETZki miałymechaniczny regulator systemu Thirilla, czyli
uzwojenie wzbudzenia było podłączone w stanie spoczynku bezpośrednio do
wyjścia prostownika pomocniczego. Wystarczyło, że się wyindukowało na
uzwojeniach ponad 0,7V i się alternator wzbudzał.
> Znajomy opowiadał że jak wymontował deskę rozdzielczą (i tym samym pozbawił
> układ żaróweczki od ładowania i nie miał wzbudzenia), to alternator
> zaczynał działać dopiero po maksymalnej przegazówce.
Regulator elektroniczny i nie zadziała jak w ETZ-ce.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
34. Data: 2012-02-06 00:06:36
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>
Użytkownik "yapann" <y...@p...pl> napisał w wiadomości
news:jgjt3v$rda$1@node2.news.atman.pl...
> czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na pych?
>
> podane w artykule argumenty:
> - pasek rozrządu może się zerwać
> - zawory mogą uderzyć w tłoki
> jak dotyczą one akurat zimy??
gowno prawda
odpalisz na 3 na spokojnym holu
-
35. Data: 2012-02-06 00:09:19
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1q4246hd34e88.1l662ek1pw2a1$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 4 Feb 2012 19:24:15 +0100, yapann wrote:
>
>> czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na
>> pych?
>>
>> podane w artykule argumenty:
>> - pasek rozrządu może się zerwać
>> - zawory mogą uderzyć w tłoki
>> jak dotyczą one akurat zimy??
>
> Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem :)
>
> Silnikowi to nie robi żadnej różnicy czy jego koło zamachowe obracane jest
> rozrusznikiem czy od strony skrzyni biegów.
>
> Oczywiście pomijając szaleńców którzy potrafią na linie rozpędzić się do
> jakiejś wielkiej prędkości i robią strzały ze sprzęgła.
predkosc przy odpalaniu ma sporo spolnego z przyczepnioscia
na 3 latwiej zapalic motor niz na 2 ktora szoruje po sniegu
-
36. Data: 2012-02-06 00:25:26
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Feb 2012 22:38:34 +0100, AZ napisał(a):
> Alternator. Adam Płaszczyca już wyjaśnił co można popsuć. Trudno żeby
> alternator i elektryka działała poprawnie skoro
> alternator-regulator-akumulator to pętla i przy wyciągnięcia akumulatora
> ciężko przewidzieć zachowanie alternatora.
Akurat to nie jest problem. Problemem są przepięcia od cewki zapłonowej,
które normalnie idą do akumulatora. Przy jego braku SEM cewki nie ma się
gdzie podziać i może spowodować podskoczenie napięcia, choć przy właczonych
światłach bym się tego aż tak bardzo nie obawiał.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
37. Data: 2012-02-06 09:57:41
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> Cały myk w tym, że alternator w ETZ-kach wielkiej mocy nie
> miał i w
> prostowniku były diody wytrzymujące 500V napięcia
> wstecznego. Niestet,
> wielkoprądowe diody w alternatorach samochodowych takie
> dobre nie są i
> ledwo 50V wytrzymują.
Aż tak szczegółowo tego nie roztrząsałem :-). Możliwe że
jest tak jak mówisz. Kiedyś "zgubiłem" alternator w
citroenie BX (odkręcił się i spadła klema) i elektryka
zaczęła wariować. Kontrolki i wskaźniki jak na choice, ale
auto nie zgasło :-). Wysiadłem, dokręciłem i pojechałem
dalej...
-
38. Data: 2012-02-06 10:10:13
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2012-02-06 00:06, KrisPolska pisze:
>
> Użytkownik "yapann" <y...@p...pl> napisał w wiadomości
> news:jgjt3v$rda$1@node2.news.atman.pl...
>> czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na
>> pych?
>>
>> podane w artykule argumenty:
>> - pasek rozrządu może się zerwać
>> - zawory mogą uderzyć w tłoki
>> jak dotyczą one akurat zimy??
>
> gowno prawda
> odpalisz na 3 na spokojnym holu
Pod warunkiem, że akumulator nie jest na tyle pusty, że pompa paliwa
będzie cokolwiek pompować, i reszta elektroniki będzie działać, by
sterować wtryskami i innym dziadostwem. Bo ciąganie nowoczesnego
elektronicznego auta, ale bez zasilania, ma prawie taki sam sens jak
odpalanie motorówki na pych.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
39. Data: 2012-02-06 20:02:17
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Robert_J,
Monday, February 6, 2012, 9:57:41 AM, you wrote:
>> Cały myk w tym, że alternator w ETZ-kach wielkiej mocy nie miał i w
>> prostowniku były diody wytrzymujące 500V napięcia wstecznego.
>> Niestet, wielkoprądowe diody w alternatorach samochodowych takie
>> dobre nie są i ledwo 50V wytrzymują.
> Aż tak szczegółowo tego nie roztrząsałem :-). Możliwe że
> jest tak jak mówisz. Kiedyś "zgubiłem" alternator w
> citroenie BX (odkręcił się i spadła klema) i elektryka
> zaczęła wariować. Kontrolki i wskaźniki jak na choice, ale
> auto nie zgasło :-). Wysiadłem, dokręciłem
Tylko nie pisz, że bez gaszenia silnika, bo idę w jeziorze zapaloną
lampę wyławiać ;)
> i pojechałem dalej...
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
40. Data: 2012-02-07 10:22:09
Temat: Re: że akurat w zimie?
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:c1.01.3Th7MX$0tg@mike.oldfield.org.pl...
> Akurat to nie jest problem. Problemem są przepięcia od cewki zapłonowej,
> które normalnie idą do akumulatora. Przy jego braku SEM cewki nie ma się
> gdzie podziać i może spowodować podskoczenie napięcia, choć przy
> właczonych
> światłach bym się tego aż tak bardzo nie obawiał.
Podłączasz 12V pod cewkę i gromadzisz w niej energię.
Odłączasz, powstaje SEM ale przeciwnie skierowana, pojawia się minus ileśtam
V w stosunku do tego co przyłożone. Zgodnie z przekładnią cewki i napięciem
na wtórnym. Jeśli + cewki jest przypięty na stałe do zasilania a
kluczowanie odbywa się "od masy" to jak widzisz oddawanie energii z cewki do
instalacji?
--
Pozdrawiam,
Łukasz