  • 11. Data: 2012-02-04 21:36:41
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 04 Feb 2012 21:13:11 +0100, Grejon wrote:

    > Khem! :)

    alternatora :)

  • 12. Data: 2012-02-04 21:57:19
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    > Bo tak żeby alternatorem napędzić pompę paliwa przy akumulatorze
    > rozładowanym do zera, to też się może nie udać - raz że mały opór
    > rozładowanego akumulatora będzie dużym obciążeniem w instalacji, a dwa że
    > potrzebne jest coś na wzbudzenie akumulatora.
    Nie wzbudzenie akumulatora a tylko alternatora - zero prądu alternator nie
    zadział

  • 13. Data: 2012-02-04 22:32:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:09:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jak akumulator jest kompletnie wyczerpany to nie napędzi ani pompy paliwa,
    > ani cewki zapłonowej i wtedy na pych będzie ciężko.

    Ale może napędzić alternator, a ten może się na samoindukcji wzbudzić i
    dalej pójdzie. Oczywiście, o ile regulator nie jest za mądry...

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2012-02-04 22:32:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:36:41 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > alternatora :)

    Khem!

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2012-02-04 22:35:31
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > No słyszaem o asiorach co tak długo odpalali na pych samochód, że silnik
    > zdążył przepompować do katalizatora wystarczającą ilość paliwa żeby puścić
    > samochód z dymem...

    Ostatnio zrobilem okolo 100km na 3 garach, tylko spokojnie i owszem balem
    sie ale nic sie katalizatorowi nie stalo, wiec nie wiem ile oni musieli sie
    pchac.

    sz.

  • 16. Data: 2012-02-04 22:50:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 4 Feb 2012 22:35:31 +0100, szufla wrote:

    > Ostatnio zrobilem okolo 100km na 3 garach, tylko spokojnie i owszem balem
    > sie ale nic sie katalizatorowi nie stalo, wiec nie wiem ile oni musieli sie
    > pchac.

    Jak jedziesz na 3 gary to myślę że katalizator rozgrzany spalinami z trzech
    garów to paliwo z czwartego jakoś na bieżąco dopali.

    A jak goście holowali się kilometrami, paliwo gromadziło się w
    katalizatorze, aż tu nagle coś spowodowało zapłon wszystkiego na raz.

  • 17. Data: 2012-02-04 23:44:32
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    wiadomości news:c1.01.3TgR8Z$0sr@mike.oldfield.org.pl...
    > Tak samo jak to, że w zimie nie mozna odpalać za pomocą rozrusznika.

    W Trójce ostatnio jakiś szef mechaników z jakiegoś ASO opowiadał jako prawdy
    objawione wszystkie mity i zabobony znane i obalone na PMS. Aż mi się nóż w
    kieszeni otwierał. Ludzie się nasłuchają...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 18. Data: 2012-02-05 12:33:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/04/2012 09:06 PM, LEPEK wrote:

    > Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje akumulatora.
    > Zdarzało mi się już odpalać na pożyczonej baterii, po czym ją wyjmowałem
    > (na pracującym silniku) i wkładałem tą "oryginalną".

    Interesujące, powiedz o tym coś więcej... Nie wspominając o tym, że to
    najszybsza droga do zjebania alternatora.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2012-02-05 12:59:11
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem :)
    >
    > Silnikowi to nie robi żadnej różnicy czy jego koło zamachowe obracane
    > jest rozrusznikiem czy od strony skrzyni biegów.

    Tez kiedyż byłem zwolennikiem, ze co to ma do rzeczy ale, ktoś mądry mi
    wytłumaczył.
    W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i
    napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako
    pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze
    poprawnie działa i możliwe jest przeskoczenie paska.

  • 20. Data: 2012-02-05 13:06:57
    Temat: Re: ?e akurat w zimie?
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-02-05 12:59, Marek P. pisze:

    > Tez kiedy? by?em zwolennikiem, ze co to ma do rzeczy ale, kto? m?dry mi
    > wyt?umaczy?.
    > W niektórych samochodach kal krecisz rozrusznikiem pasek jest ci?gniety i
    > napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako
    > pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze
    > poprawnie dzia?a i mo?liwe jest przeskoczenie paska.

    rotfl