  • 171. Data: 2009-09-18 12:54:59
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 14:42, John Smith <u...@e...net> wrote:
    > XX YY napisał(a):
    >
    > > tyle wtym temacie.
    >
    > To też HDR?:http://picasaweb.google.de/fotografie25/Zdjecia
    #slideshow/53300693378...

    nie - to kobieta ;-)

    nie to zdjecie robilem pare miesiecy temu i jest z jednej klatki ,
    ale obrabiane elektronicznie efkoz tzn na naturalny sposob . nad
    pewnymi tam bledami juz nie siedzialem , gdyz szkoda czasu i nie maja
    wplywu na calosc.

  • 172. Data: 2009-09-18 12:57:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 14:54, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Święte słowa.

    swiete slowa dla dwoch frustratow , ktorym nikt jakos nie che wiecej
    wierzyc i nie maja rzeczowych argumentow .

    chlopie jesli chcesz cos prostowac to cichybartko podal jakie linki do
    ksiazeczek.
    przeczytaj , przemysl , umowcie sie na plener i pocwiczcie.
    a potem porozmawiamy.

  • 173. Data: 2009-09-18 13:48:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-18 14:57:58 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > chlopie jesli chcesz cos prostowac to cichybartko podal jakie linki do
    > ksiazeczek.
    > przeczytaj , przemysl , umowcie sie na plener i pocwiczcie.
    > a potem porozmawiamy.

    Z Tobą? Nie ma o czym, bo ślepo wierzysz w głoszone przez siebie
    brednie i jesteś odporny na argumenty. Choćby przykłady jakie podałeś w
    tym wątku - dyskusja toczy się o sensownym sfotografowaniu błyszczących
    obrączek w świetle studyjnym, a Ty wyjeżdżasz z matową monetą zrobioną
    przy lampce biurkowej i żałosnym pseudo-HDR, zamiast którego
    wystarczyłoby dobrze naświetlić zdjęcie i zobić porządną obróbkę RAWa.
    Saksofon jest tak żałosnym gniotem w kontekscie tego wątku, że nawet
    nie ma czego komentować. O czym Ty chcesz facet rozmawiać? Idź, zrób
    tego swojego HDRa w świetle błyskowym (czy jakimkolwiek innym), ale
    tak, żeby nie było w nim odbite pół świata i wtedy wróć dzielić się
    doświadczeniami.

    de Fresz

  • 174. Data: 2009-09-18 13:51:43
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-18 14:29:52 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl> said:

    > http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_
    photographer/2009/06/depth-of-field-hellthe-sequel.h
    tml

    Tak

    mi właśnie coś nie pasowało, bo o ile przy makro byłbym w stanie w to
    uwierzyć, to tzw. "powszechna wiedza" raczej przeczyła twierdzeniu
    Marka przy "zwykłych" skalach odwzorowania.

    de Fresz

  • 175. Data: 2009-09-18 14:59:58
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > tutaj masz oryginal
    >
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/5382783578526683106

    > na prawo hdr

    coś się dzieję to fakt ;) obrazy przedstawiłeś i każdy sam sobie wnioski
    wyciągnie. Ja powiem tylko jedno że to potwierdza tezę, że kiepskiego
    zdjęcia obróbką nie uratujesz.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 176. Data: 2009-09-18 18:18:57
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Lepiej umieć w namiocie niż nie umieć poza.

    To prawda ale z wątku wyszło iż to szop odwalił robotę po namiocie
    bezcieniowym, znaczy klient dostał prawie rendery :]

    PS: Sam uważam, że namiot jest niezastapiony w wielu dziedzinach, ale
    zdjecia bizuterii z namiotu to troche nie bardzo ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 177. Data: 2009-09-18 19:13:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    http://luminous-landscape.com/tutorials/dof2.shtml

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 178. Data: 2009-09-18 19:54:40
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:
    [...]
    > http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_
    photographer/2009/06/depth-of-field-hellthe-sequel.h
    tml

    > http://luminous-landscape.com/tutorials/dof2.shtml

    No i komu wierzyć? Zdjęcia mówią same za siebie, ale niekoniecznie, w
    końcu sobie przeczą.

    http://theonlinephotographer.typepad.com/.a/6a00df35
    1e888f8834011571499fb3970b-popup

    Obiekt, który ma być nieostry jest ZA obiektem ostrym. Ewidentnie przy
    tej samej skali odwzorowania obiektu ostrego, GO sięga dalej przy
    krótszym obiektywie.

    Tutaj

    http://luminous-landscape.com/images/gremlin-400.jpg
    http://luminous-landscape.com/images/gremlin-50.jpg

    obiekt nieostry jest PRZED obiektem ostrym. I jego nieostrość nie zależy
    od ogniskowej.

    Z wykresu:

    http://theonlinephotographer.typepad.com/.a/6a00df35
    1e888f883401157149a571970b-popup

    że faktycznie 'przednia' głębia ostrości zmienia się znacznie mniej niż
    'tylna'.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 179. Data: 2009-09-18 20:09:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > To prawda ale z wątku wyszło iż to szop odwalił robotę po namiocie
    > bezcieniowym, znaczy klient dostał prawie rendery :]

    Jeśli są ładne to czemu nie? Rendery też trzeba umieć robić :)

    > PS: Sam uważam, że namiot jest niezastapiony w wielu dziedzinach, ale
    > zdjecia bizuterii z namiotu to troche nie bardzo ;-)

    Bo nie sam, gdybym miał coś takiego zrobić jednak wybrałbym właśnie
    namiot, dodatkowo wykładany kształtkami z dobrej kalki technicznej i
    czarnego kartonu. Najmniej problemów. Ale to zależy już bardzo od
    konkretnego przedmiotu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 180. Data: 2009-09-18 20:28:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 21:54, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    1e888f88340115714...

    > że faktycznie 'przednia' głębia ostrości zmienia się znacznie mniej niż

    nie czytalem calego watku o GO i skali odwzorowania
    tak jak pisze MW jest prawda ale nie do konca.

    GO jest praktycznie rowna dla roznych ogniskowych przy tej samej
    przyslonie i skali odwzorowania jesli :

    odleglosc przy krotszej ognioskowej nie przekracza 1/4 odleglosci
    hiperfoklanej !!!!

    czyli jest to prawda na mniejszych odleglosciach -sprawdza sie m.inn w
    makro.

    mozna powiedziec wiec ze GO zalezy od przyslony i skali odwzorowania
    do 1/4 odleglosci hiperfokalnej nie zalezy od ogniskowej - to taka
    regula goralska

    XXX