  • 161. Data: 2009-09-18 11:35:19
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "cichybartko" napisał

    > Tak brak powierzchni to może być coś co dobije i nie da się tego tak łatwo
    > przeskoczyć.

    Właśnie - ja od lat kombinuję jak sobie wygospodarować miejsce na ustawienie
    stałego studia i niestety bez metrażu g. mi z tego wychodzi. Jedyne
    pomieszczenia jakie mam to piwnica ale niestety kurz plus woda podchodząca
    przy ulewach uniemozliwia mi to w 100%.

    > Ale niektóre sceny są niby proste a w praktyce hehe ;). Mnie urzekł ten
    > przykład win. Niesamowite zdjęcie. Faktem jest że niektóre sceny to
    > przykład jak radzić sobie bez PS ale bardzo żmudne w wykonaniu, chyba nikt
    > teraz tak tego nie robi.

    Dokładnie.

    > To już może być lekko subiektywne :).

    Ja na to patrzę w ten sposób - tam są przede wszystkim świetne pomysły. Ich
    realizacja wydaje się być bardzo prosta na zasadzie odtworzenia.
    Jednak wymyslić i zrealizować... no tu spodziewam się, że byłoby cienko
    ; )))

    adam

  • 162. Data: 2009-09-18 12:29:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > ustaw sobie swiatla tak rownomiernie jak chcesz , zrob zdjecie raz
    > pojedynczue traz hdr
    > zobaczycz jak hdr wygladzi przejscia tonalne.

    Najpierw myślałem, że jako ''prorok fotografii XXI wieku'' będziesz
    wymyślał nową prędkość światła, byle tylko było inaczej niż twierdzi
    cała reszta (której nie lubisz).
    Ale wytłumaczenie jest zupełnie prozaiczne: ponieważ zupełnie sobie nie
    radzisz z photoshopem i jak widać, oświetleniem, zrzucasz całą obróbkę
    na automatyczny konwerter scalający ujęcia hdr, co daje jakieś tam
    wyniki, lepsze z pewnością od walenia na oślep w krzywą.

    No ale to nie tędy droga. Aczkolwiek niektórzy dają do każdego zdjęcia
    autolevels i też jest... jak jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 163. Data: 2009-09-18 12:29:52
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Po prostu jeśli wydłużymy ogniskow.ą dla uzyskania tej samej skali
    > odwzorowania musimy zwiększyć odległość - efekty zmniejszenia głębi ostrości
    > pod wpływem wzrostu ogniskowej i zwiększenie głębi pod wpływem wzrostu
    > odległości kompensują się wzajemnie i głębia pozostaje taka sama. Zresztą
    > nie tylko w makro ta zasada obowiązuje. Odstępstwa zaczynają sie pojawiać
    > jedynie przy bardzo szerokich kątach z dużych odległości.

    http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_
    photographer/2009/06/depth-of-field-hellthe-sequel.h
    tml

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 164. Data: 2009-09-18 12:35:06
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > ustaw sobie swiatla tak rownomiernie jak chcesz , zrob zdjecie raz
    > pojedynczue traz hdr
    > zobaczycz jak hdr wygladzi przejscia tonalne.

    jeszcze miesiac/dwa temu radziles sie jak robic i czym HDRy a teraz bys je
    do wszystkiego stosowal...

    zachowujesz sie jak bys znalazl kamien filozoficzny.

  • 165. Data: 2009-09-18 12:37:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 12:47, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Konkrety, zaprzeczysz że twoje monety są matowe? Bo na razie widzę że
    > mieliśmy porównać efekty Quenta z twoją techniką która jakoby by miała
    > podnieść walory zdjęcia.

    > Ja swoje wyzwalam ;) a na parametry synchronizacji jestem z góry skazany
    > przez producenta ;) poza tym nie doktoryzuje się z teorii budowy sprzętu
    > foto. Wolę robić zdjęcia.
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    > Bartko.

    zrobilem zdjecia na blyszczacej czesci instrumnetu - swieci sie jak
    psu jaja.
    oswitlenie skupione , nie rozpraszalem

    tutaj masz oryginal

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/5382783578526683106

    na prawo hdr

    na elemncie blyszczacym przyrosct jakosc hdr jest oczywiscie bardziej
    widoczny jako ze dynamika sceny jest wieksza niz na matowej monecie.

    widac to o czym pisalem w pierwszym poscie - skokowy przyrost jakosci
    - przy zastosowaniu swiatla rozproszonego problem bedzie calkowicie
    rozwiazany.

    wczorajszy experyment mial na celu pokazanie , ze hdr w makro daje
    jednak zmiany.

    tyle wtym temacie.

  • 166. Data: 2009-09-18 12:40:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kokos pisze:
    > powinno sie uczyć od poczatku tak jak nalezy a nie dawać półśrodki któe dają
    > marne efekty

    Lepiej umieć w namiocie niż nie umieć poza.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/

  • 167. Data: 2009-09-18 12:41:40
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > na elemncie blyszczacym przyrosct jakosc hdr jest oczywiscie bardziej
    > widoczny jako ze dynamika sceny jest wieksza niz na matowej monecie.

    a kolory??? w hdr są takie jak byś WB źle ustawił

  • 168. Data: 2009-09-18 12:42:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > tyle wtym temacie.

    To też HDR?:
    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/5330069337855749874

    --
    Mirek

  • 169. Data: 2009-09-18 12:52:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 14:41, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > a kolory??? w hdr są takie jak byś WB źle ustawił

    kolory nabieraja nysycenia
    mozesz zmieniac dowolnie oziebic ocieplic.
    nie ma problemu w hdr zmienic na tak jak w oryginale.
    na zdj oryginalnym sa nieco za zimne , na hdr nieco za cieple gdyz w
    pospiechu podciagnalem suwak barwy troche za dizo ale tak mi sie
    podoba.

    w hdr usrtawienia sa std z tym ze dodalem nieco cieplego
    akurat rozgrzewalem instrumnet , wiec przyszlo mi do glowy zeby zrobic
    zdjecie tej blachy.
    a nie dobrze jak sie jednoczesnie gra i foci.

  • 170. Data: 2009-09-18 12:54:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-18 14:29:30 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > na automatyczny konwerter scalający ujęcia hdr, co daje jakieś tam
    > wyniki, lepsze z pewnością od walenia na oślep w krzywą.

    Święte słowa. Nie mówiąc o porównywaniu tych "prawie jak HDR" z
    niedoświetlonymi zdjęciami. Acz mi się już nie chce dyskutować z tym
    panem, bo to nie ma większego sensu. Trza tylko dla potomności
    prostować co większe bzdety, bo a nóż ktoś w to uwierzy.

    de Fresz