  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdjecia obraczek
    Date: Fri, 18 Sep 2009 12:53:32 +0200

    Użytkownik "cichybartko" napisał

    > Przyznam szczerze że coś w tym jest. Weźmy np. takie książki jak
    > "Światło w fotografii - Magia i nauka" -
    > http://tinyurl.com/swiatlo-w-fotografii
    > czy "STILL LIFE AND SPECIAL EFFECTS PHOTOGRAPHY" -
    > http://tinyurl.com/STILL-LIFE-PHOTOGRAPHY
    > żadnego przykładu z namiotem bezcieniowym ;) zdjęcia szczególnie w tej
    > drugiej niesamowite i to analog ;). Wniosek jeden że trzeba mieć sporo
    > pokory oraz samozaparcia i przede wszystkim robić zdjęcia ;).

    Mam tą drugą książkę i faktycznie tak jest.
    Zwróć jednak uwagę, że wszystkie plany, które tam są opisane to bardzo
    rozbudowane sprzetowo i na sporej powierzchni zawodowe studia.
    Tam nie ma żadnych kompromisów i na tym polega różnica pomiędzy tym co by
    się chciało, a tym co jest mozliwe.
    Przy całym szacunku dla złożoności prezentowanych tam prac (znane nazwiska),
    parę z nich to w dzisiejszych czasach patent w stylu zrobienia młotka z
    pręta 30 x 30 przy pomocy piłki i pilnika ; )

    Nie powiedziałbym aby zrobienie tych zdjęć wymagało szczególnej pokory lub
    samozaparcia. Prawie wszystkie prace są dość proste.

    adam