eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikażarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 31. Data: 2011-02-11 09:33:08
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Friday, February 11, 2011, 10:08:13 AM, you wrote:

    >>> W S-maxie w ogóle nie ma dojścia do klemy ujemnej. Do ewentualnego
    >>> podłączenia kabli rozruchowych jest specjalny zacisk na karoserii (też
    >>> nieźle ukryty) bo nie ma szansy sięgnąć klemy ujemnej (jest na głębokość
    >>> długości akumulatora schowana pod przednią szybę).
    >>> Więc jedyna metoda odłączenia polega na grzebaniu przy dodatniej, bez
    >>> odłączenia ujemnej (dotychczas nie próbowałem). No chyba że kable są tak
    >>> długie, że można odkręcić i wysunąć go, ale 1. Nie sądzę, 2. Chyba silnik
    >>> przeszkadza ;-).
    >> Znaczy twierdzisz, że się nie da wyjąć akumulatora?
    > Nie zauważyłeś: " ;-)" ?
    > Znaczy, że wyjęcie nie wydaje się trywialne.

    Mam dość bogatą wyobraźnię i skoro we współczesnych samochodach żarówki
    trzeba wymieniać w serwisie, to może być kiedyś i tak, że do wymiany
    akumulatora trzeba będzie demontować silnik... Pomysły księgowych,
    projektujących obecnie wszystko, są nieodgadnione.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 32. Data: 2011-02-11 09:37:31
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:603798572.20110211103308@pik-net.pl...
    >
    > Mam dość bogatą wyobraźnię i skoro we współczesnych samochodach żarówki
    > trzeba wymieniać w serwisie, to może być kiedyś i tak, że do wymiany
    > akumulatora trzeba będzie demontować silnik... Pomysły księgowych,
    > projektujących obecnie wszystko, są nieodgadnione.
    >
    Projektowanie przez księgowych skojarzyło mi się z urządzeniami
    elektronicznymi wymagającymi dotarcia (jak samochód):
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9068060,We_
    Wroclawiu_automaty_biletowe_psuja_sie_z_nowosci.html
    P.G.


  • 33. Data: 2011-02-11 09:58:07
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 10:37:31 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >Projektowanie przez księgowych skojarzyło mi się z urządzeniami
    >elektronicznymi wymagającymi dotarcia (jak samochód):
    >http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9068060,We
    _Wroclawiu_automaty_biletowe_psuja_sie_z_nowosci.htm
    l

    Piotrze, ale nigdy ci sie to nie zdarzylo ?

    Robisz jakies urzadzenie, czysta elektronika, no moze troche programu,
    nie dziala, uruchomiasz, dziala kiepsko, szukasz, grzebiesz,
    eksperymentujesz - i dziala coraz lepiej, a na koncu wychodzi ze w
    zasadzie nic nie zmieniles od projektu.

    J.


  • 34. Data: 2011-02-11 10:29:32
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Wmak <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > najpierw odłącza się (a na końcu podłącza) klemę połączoną z masą auta - w
    > dzisiejszych samochodach dodatnią,

    Oczywiście moja pomyłka...późno było...
    We współczesnych autach na masie jest UJEMNY biegun zasilania.



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 35. Data: 2011-02-11 10:47:18
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W kto? je testował ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bn1al6hdtp2uc0gk6v7mdf8o4ft0iv1fqh@4ax.com...
    > On Fri, 11 Feb 2011 10:37:31 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >>Projektowanie przez księgowych skojarzyło mi się z urządzeniami
    >>elektronicznymi wymagającymi dotarcia (jak samochód):
    >>http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9068060,W
    e_Wroclawiu_automaty_biletowe_psuja_sie_z_nowosci.ht
    ml
    >
    > Piotrze, ale nigdy ci sie to nie zdarzylo ?
    >
    > Robisz jakies urzadzenie, czysta elektronika, no moze troche programu,
    > nie dziala, uruchomiasz, dziala kiepsko, szukasz, grzebiesz,
    > eksperymentujesz - i dziala coraz lepiej, a na koncu wychodzi ze w
    > zasadzie nic nie zmieniles od projektu.
    >
    Tak to nie. Jak coś szwankowało to zawsze znalazła się jakaś istotna
    przyczyna.
    Ale zazwyczaj to dotyczy etapu kilku prototypów.

    Ciekawe jakim cudem te automaty przeszły badania ESD, burst i surge skoro
    burze i szpilki na sieci im aż tak przeszkadzają.
    A może to jest zrobione zgodnie z ROHS. To by wszystko wyjaśniało.

    Potrafi może ktoś wskazać konkretnie z jakiego zapisu w ROHS da się na 100%
    wywnioskować, że takie automaty nie muszą być ROHS.
    P.G.


  • 36. Data: 2011-02-11 11:13:16
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W kto? je testował ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 11:47:18 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> Piotrze, ale nigdy ci sie to nie zdarzylo ?
    >> Robisz jakies urzadzenie, czysta elektronika, no moze troche programu,
    >> nie dziala, uruchomiasz, dziala kiepsko, szukasz, grzebiesz,
    >> eksperymentujesz - i dziala coraz lepiej, a na koncu wychodzi ze w
    >> zasadzie nic nie zmieniles od projektu.
    >>
    >Tak to nie. Jak coś szwankowało to zawsze znalazła się jakaś istotna
    >przyczyna. Ale zazwyczaj to dotyczy etapu kilku prototypów.

    A mnie pare razy.
    Ot chocby taka ciekawostka - komputer atari nagrywal na kasete dwiema
    czestotliwosciami, cos 3900 i 5300 Hz. Demodulator byl wbudowany w
    magnetofon, a magnetofon kosztowal w dolarach.

    oryginalny demodulator byl analogowy na 4 opampach, ale tak sobie
    pomyslalem ze w zasadzie mozna to zrobic cyfrowo i uzylem 74123.
    Uklad wrecz banalny, nastrojenie na srodkowa czestotliwosc nie wydaje
    sie trudnym zadaniem jak sie dysponuje generatorem w komputerze .. a
    jednak nie dziala. Zanioslem na uczelnie zmontowane na pajaka,
    wyprosilismy gdzies dostep do oscyloskopu i generatora - no wszytko
    wydaje sie w porzadku. Podlaczamy magnetofon - no jakby prawidlowe
    przebiegi ida. Podlaczamy komputer - dziala.
    Odlaczamy sprzet pomiarowy .. nie dziala. Podlaczamy, sprawdzamy -
    wszystko prawidlowo. Doszlismy w koncu do tego ze dziala jak masa
    oscyloskopu jest podlaczona do ukladu :-)
    Dluzej nie wypadalo siedziec, wracam do domu ... dziala bez problemu.
    A w sumie chyba tylko ruszylem potencjometrami.
    Pare nastepnych sztuk ruszylo juz bez problemow.

    >A może to jest zrobione zgodnie z ROHS. To by wszystko wyjaśniało.

    A zima byla we wroclawiu prawdziwa :-)

    J.


  • 37. Data: 2011-02-11 11:46:38
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Friday, February 11, 2011, 10:37:31 AM, you wrote:

    >> Mam dość bogatą wyobraźnię i skoro we współczesnych samochodach żarówki
    >> trzeba wymieniać w serwisie, to może być kiedyś i tak, że do wymiany
    >> akumulatora trzeba będzie demontować silnik... Pomysły księgowych,
    >> projektujących obecnie wszystko, są nieodgadnione.
    > Projektowanie przez księgowych skojarzyło mi się z urządzeniami
    > elektronicznymi wymagającymi dotarcia (jak samochód):
    > http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9068060,We_
    Wroclawiu_automaty_biletowe_psuja_sie_z_nowosci.html

    Mam wrażenie, że dotrzeć to się muszą projektanci tych urządzeń.
    Narzekanie na stabilność napięcia w sieci to kpina. Zasilacze projektuje
    się z takimi zapasami, że nie mają prawa im przeszkadzać takie wahania
    napięcia, jakie występują w sieci energetycznej. Chyba, że zasilacz też
    projektował księgowy...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 38. Data: 2011-02-11 12:00:26
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W kto? je testował ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:8g5al69v45qq875hthmpqkuvb3sfe2nmm2@4ax.com...

    > Ot chocby taka ciekawostka - komputer atari nagrywal na kasete dwiema
    > czestotliwosciami, cos 3900 i 5300 Hz. Demodulator byl wbudowany w
    > magnetofon, a magnetofon kosztowal w dolarach.

    Commodore zapisywał na kasecie z jakąś (nie pamiętam) swoją szybkością.
    Ale (ze względu na czas i kasety (kupowane w Pewexie)) zapisywało się
    wszystko gęściej z dodaniem z przodu jakiegoś programiku czytającego to
    gęściej - na granicach możliwości magnetofonu (też kosztował w dolarach).
    Dorabiałem przystawkę do jakiegoś polskiego kaseciaka. Pamiętam, że
    podstawowym problemem było pasmo przenoszenia (od sygnału zapisywanego do
    odtwarzanego).

    Ale w czasie studiów zrobiłem sobie oscyloskop więc zawsze mogłem kabel od
    oscyloskopu podłączyć gdzie trzeba aby działało ;-).

    A z rzeczy dziwnie działających:
    Czytnik RFID 125 kHz z interfejsem RS232 na odpowiedniku MAX202 Nationala.
    National wycofał z oferty te bez ESD, a te z ESD podrożały więc zastąpiliśmy
    je ST202 i zasięg odczytu spadł z 5cm do 1cm !
    Ale jednoznaczna przyczyna się znalazła. Ten Nationala pracował coś na
    175kHz, a ST coś koło 122kHz.
    Ogólnie wycofaliśmy się z używania tam MAX202 na rzecz własnej pompy
    sterowanej z nogi procesora.
    P.G.


  • 39. Data: 2011-02-11 12:04:26
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1748824158.20110211124638@pik-net.pl...
    > Hello Piotr,
    >
    >> Projektowanie przez księgowych skojarzyło mi się z urządzeniami
    >> elektronicznymi wymagającymi dotarcia (jak samochód):
    >> http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9068060,We_
    Wroclawiu_automaty_biletowe_psuja_sie_z_nowosci.html
    >
    > Mam wrażenie, że dotrzeć to się muszą projektanci tych urządzeń.
    > Narzekanie na stabilność napięcia w sieci to kpina. Zasilacze projektuje
    > się z takimi zapasami, że nie mają prawa im przeszkadzać takie wahania
    > napięcia, jakie występują w sieci energetycznej. Chyba, że zasilacz też
    > projektował księgowy...
    >
    Poczytałem tam komentarze, ktoś pisał o przetargu, który wygrała inna firma,
    ale Mennica zaskarżyła i dostała kontrakt - jedyne kryterium jak zawsze
    cena -> czyli wszystko projektował księgowy.
    P.G.


  • 40. Data: 2011-02-11 12:29:23
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 13:04:26 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    >> Chyba, że zasilacz też projektował księgowy...
    >>
    >Poczytałem tam komentarze, ktoś pisał o przetargu, który wygrała inna firma,
    >ale Mennica zaskarżyła i dostała kontrakt - jedyne kryterium jak zawsze
    >cena -> czyli wszystko projektował księgowy.

    Spojrz na cene tego przetargu. To caly system, w szerokim sensie
    slowa, wiec z ludzmi itp, cena i tak jest wzieta z sufitu,
    zasilacze kosztuja relatywnie do tego grosze, i jak widac - lepsze
    zwracaja sie w drugim miesiacu eksploatacji ..

    J.


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: