  • Data: 2011-09-01 15:48:33
    Temat: Re: zarowki LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mario napisał:

    > Ale to margines.

    Jak się popatrzy na półkę w sklepie, to ten margines może być tak ze 25%.

    > Świetlówki też były marginesem dopóki nie wymyślono sposobu na wkręcenie
    > jej w gniazdo E.

    Świetlówki, to w ogóle granda. Jak wymyślono te z gniazdem E27 (pierwszą
    kupiłem ze 20 lat temu), to jeszcze długo były marginesem. Przestały być
    dopiero po zamachu na żarówki.

    > W oświetleniu domowym przyjmuje się to co da się wkręcić w istniejące
    > gniazda. Właścicieli zniechęca perspektywa wymiany wszystkich opraw.

    W oświetleniu domowym przyjmuje się to, co jakiś przeżarty korupcją
    bałwan zapisał w swoim edykcie.

    > Poza tym halogeny z reflektorkami bardziej pasują do wmontowania w sufit
    > łazienki, podświetlenie szafek w kuchni itp. Nie bardzo nadają się do na
    > oświetlenie "główne" no chyba, że w wystroju "modernistycznym" opartym
    > na dużej ilości punktowych źródeł.

    To samo mocowanie jest w 12-woltowych żarówkach bez reflektorów.

    > Niezbyt dużo znajdziesz żyrandoli, plafonów i kinkietów na halogeny G4.

    Halogeny są niekoszerne. Może to dlatego.

    > Może teraz halogeny wkręcane mają szanse zastąpić na krótki czas zwykłe
    > żarówki przez to że są wkręcane :)

    U mnie w dużej mierze zastąpiły, jeszcze przed dyrektywą jarzeniową.
    Mam nadzieję, że ten stan utrzyma się dłużej.

    > Ale nie wierzę w wypromowanie nowego standardu na potrzeby podboju
    > przez LEDy rynku oświetlenia domowego.

    Dlaczego ma być inaczej niż z halogenami? Prosi się też o ustandaryzowany
    zasilacz, tak jak transformator 12V dla halogenów.

    > W dodatku musiałaby zaistnieć powszechna zgoda co do standardu wśród
    > producentów.

    Przy halogenach byli zgodni.

    --
    Jarek